Obývačka nie je miesto v domácnosti, ktoré musí mať presne špecifikovaný účel. Pokojne sa z nej môže stať kozmetický salón, múzeum alebo čokoľvek iné, čo človek potrebuje. Katalóg IKEA patrí so svojimi 203-miliónmi výtlačkov k najčítanejším publikáciám na svete.
Spoločnosť IKEA je špecialista v ponuke bytového zariadenia, ktorého ponuku a služby milujú ľudia po celom svete. Ročne navštívi 400 obchodných domov, ktoré sú lokalizované v 49 štátoch či oblastiach takmer 800-miliónov návštevníkov, ktorí sem chodia nielen kúpiť si niečo do svojej domácnosti, ale napríklad na inšpirácie.
V novej kampani „Obývačka na všetko“, ktorá nadväzuje na hlavnú tému nového katalógu pre rok 2018 s názvom „Miesto na všetko, čo máte radi“, IKEA vtipným spôsobom ukazuje zákazníkom, že obývačka môže mať mnoho podôb a mnoho funkcií.
Kampaň prebieha prostredníctvom TV spotu, digitálnej kampane a OOH od 28. augusta do 18. septembra.
Pre verejnosť je najznámejší najmä TV spot, v ktorom si to svoje nájdu ľudia každej vekovej skupiny. Krátky detektívny príbeh vtipným spôsobom znázorňuje, koľko miestností sa môže skrývať v jednej jedinej obývačke.
Ústrednom témou spotu je torta, z ktorej niekto bez povolenia kúsok zjedol. Babička, ktorá mala tortu prichystanú pre svoju návštevu vyšetruje, kto ten skutok spáchal.
Nikto z rodiny sa nechce priznať, každý sa vyhovára, čo v inkriminovanom čase robil. Každý z členov domácnosti robil niečo iné, no všetci svoje aktivity realizovali v jednej jedinej izbe, a to v obývačke.
Spot nenúteným spôsobom poukazuje na to, že obývačka nemusí nevyhnutne slúžiť iba na pozeranie televízora alebo na prijímanie návštev, pokojne sa môže zmeniť na záhradu, kozmetický salón, pracovňu, múzeum a čokoľvek iné, čo má človek rád.
Kreatívna myšlienka na vytvorenie reklamného spotu pochádza z dielne agentúry Saatchi&Saatchi, réžie sa ujala kreatívna dvojica Wolfbergových, produkcie zastrešila agentúra Sirena.
V kampani out-of-home sú hlavnými hrdinami produkty z ponuky IKEA, ktoré pomôžu zákazníkom vytvoriť si z obývacej izby funkčný priestor podľa vlastných predstáv a potrieb. Za kreatívnou myšlienkou OOH kampane opäť stojí agentúra Saatchi&Saatchi, stvárnenia sa ujal český fotograf Bohouš Pospíšil.
Tak ako už bolo spomenuté, reklamná kampaň „Obývačka na všetko“ je pokračovaním hlavnej témy nového katalógu pre rok 2018, ktorý bol v tomto roku doplnený o netradičné podujatie.

„Na internete sa často diskutovalo o tom, aké by to bolo zostať v IKEA Bratislava po tom, ako odídu poslední zákazníci. V zahraničí sú dokonca známe prípady, kedy sa vlogeri v obchodnom dome IKEA skryli a strávili tam celú noc. Aby sme zabránili akýmkoľvek podobným úmyslom, rozhodli sme sa vybraným slovenským blogerkám a youtuberkám poskytnúť tento zážitok pri príležitosti predstavenia nového katalógu,“ vysvetľuje Zuzana Blažečková Janove, PR manažérka IKEA Bratislava.

Možnosť zostať v priestoroch obchodného domu Ikea Bratislava dostali blogerky a youtuberky Lucypug, Patra Bene, Fresshion, Sweetladylollipop, Feathers to dust, Special edition life a Break the rules. Ikea pre ne počas tejto skvelej príležitosti pripravila zaujímavý program.
Youtuberky a blogerky si zahrali hru „Scavenger Hunt“, v ktorej objavovali novinky zo sortimentu Ikea, svoje dojmy a pocity mohli následne zdieľať so svojimi fanúšikmi na sociálnych médiách.
Ako darček dostali nový personalizovaný katalóg Ikea 2018 so svojou vlastnou fotografiou na titulke. O kreatívny návrh obálky katalógu sa postarala agentúra Ogilvy PR, organizácia akcie prebehla pod réžiou PR agentúry Seesame.

Počas prezentácie nového katalógu slovenským novinárom sa so svojim tanečným umením predstavili tanečníci Street Dance Academy Laciho Strike, ktorí tancom odprezentovali tému nového katalógu a tanečnými prvkami znázornili aktivity všetkých členov domácnosti.
Katalóg IKEA, ktorý patrí so svojimi 203-miliónmi výtlačkov k najčítanejším publikáciám na svete, je k dispozícii v tlačenej aj digitálnej verzii od 24. augusta a od 7.septembra už aj v obchodných domoch Ikea.
Kampaň k novému katalógu IKEA 2018 bola tento rok obohatená ešte o jeden zážitok, a to čitateľský. „Tento rok sme obohatili kampaň ku katalógu IKEA guerilla akciou, ktorá priniesla ľuďom špeciálny čitateľský zážitok,“ hovorí Magdalena Mrázková, kampaňový líder pre IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko a upresňuje: „V sobotu 26. augusta sme v Bratislave v rámci DOD TV Markíza distribuovali katalóg IKEA s prebalom knihy najrôznejších žánrov.“
Za týmto kreatívnom nápadom stojí česká reklamná agentúra ANY Group. Digitálnu časť kampane zastrešila agentúra TRIAD.