Obývačka nie je miesto v domácnosti, ktoré musí mať presne špecifikovaný účel. Pokojne sa z nej môže stať kozmetický salón, múzeum alebo čokoľvek iné, čo človek potrebuje. Katalóg IKEA patrí so svojimi 203-miliónmi výtlačkov k najčítanejším publikáciám na svete.

Spoločnosť IKEA je špecialista v ponuke bytového zariadenia, ktorého ponuku a služby milujú ľudia po celom svete. Ročne navštívi 400 obchodných domov, ktoré sú lokalizované v 49 štátoch či oblastiach takmer 800-miliónov návštevníkov, ktorí sem chodia nielen kúpiť si niečo do svojej domácnosti, ale napríklad na inšpirácie.

V novej kampani „Obývačka na všetko“, ktorá nadväzuje na hlavnú tému nového katalógu pre rok 2018 s názvom „Miesto na všetko, čo máte radi“, IKEA vtipným spôsobom ukazuje zákazníkom, že obývačka môže mať mnoho podôb a mnoho funkcií.

Kampaň prebieha prostredníctvom TV spotu, digitálnej kampane a OOH od 28. augusta do 18. septembra.

Pre verejnosť je najznámejší najmä TV spot, v ktorom si to svoje nájdu ľudia každej vekovej skupiny. Krátky detektívny príbeh vtipným spôsobom znázorňuje, koľko miestností sa môže skrývať v jednej jedinej obývačke.

Ústrednom témou spotu je torta, z ktorej niekto bez povolenia kúsok zjedol. Babička, ktorá mala tortu prichystanú pre svoju návštevu vyšetruje, kto ten skutok spáchal.

Nikto z rodiny sa nechce priznať, každý sa vyhovára, čo v inkriminovanom čase robil. Každý z členov domácnosti robil niečo iné, no všetci svoje aktivity realizovali v jednej jedinej izbe, a to v obývačke.

Spot nenúteným spôsobom poukazuje na to, že obývačka nemusí nevyhnutne slúžiť iba na pozeranie televízora alebo na prijímanie návštev, pokojne sa môže zmeniť na záhradu, kozmetický salón, pracovňu, múzeum a čokoľvek iné, čo má človek rád.

Kreatívna myšlienka na vytvorenie reklamného spotu pochádza z dielne agentúry Saatchi&Saatchi, réžie sa ujala kreatívna dvojica Wolfbergových, produkcie zastrešila agentúra Sirena.

V kampani out-of-home sú hlavnými hrdinami produkty z ponuky IKEA, ktoré pomôžu zákazníkom vytvoriť si z obývacej izby funkčný priestor podľa vlastných predstáv a potrieb. Za kreatívnou myšlienkou OOH kampane opäť stojí agentúra Saatchi&Saatchi, stvárnenia sa ujal český fotograf Bohouš Pospíšil.

Tak ako už bolo spomenuté, reklamná kampaň „Obývačka na všetko“ je pokračovaním hlavnej témy nového katalógu pre rok 2018, ktorý bol v tomto roku doplnený o netradičné podujatie.

autor foto: S&H , zdroj foto: Seesame

„Na internete sa často diskutovalo o tom, aké by to bolo zostať v IKEA Bratislava po tom, ako odídu poslední zákazníci. V zahraničí sú dokonca známe prípady, kedy sa vlogeri v obchodnom dome IKEA skryli a strávili tam celú noc. Aby sme zabránili akýmkoľvek podobným úmyslom, rozhodli sme sa vybraným slovenským blogerkám a youtuberkám poskytnúť tento zážitok pri príležitosti predstavenia nového katalógu,“ vysvetľuje Zuzana Blažečková Janove, PR manažérka IKEA Bratislava.

autor foto: S&H , zdroj foto: Seesame

Možnosť zostať v priestoroch obchodného domu Ikea Bratislava dostali blogerky a youtuberky Lucypug, Patra Bene, Fresshion, Sweetladylollipop, Feathers to dust, Special edition life a Break the rules. Ikea pre ne počas tejto skvelej príležitosti pripravila zaujímavý program.

Youtuberky a blogerky si zahrali hru „Scavenger Hunt“, v ktorej objavovali novinky zo sortimentu Ikea, svoje dojmy a pocity mohli následne zdieľať so svojimi fanúšikmi na sociálnych médiách.

Ako darček dostali nový personalizovaný katalóg Ikea 2018 so svojou vlastnou fotografiou na titulke. O kreatívny návrh obálky katalógu sa postarala agentúra Ogilvy PR, organizácia akcie prebehla pod réžiou PR agentúry Seesame.

autor foto: S&H , zdroj foto: Seesame

Počas prezentácie nového katalógu slovenským novinárom sa so svojim tanečným umením predstavili tanečníci Street Dance Academy Laciho Strike, ktorí tancom odprezentovali tému nového katalógu a tanečnými prvkami znázornili aktivity všetkých členov domácnosti.

Katalóg IKEA, ktorý patrí so svojimi 203-miliónmi výtlačkov k najčítanejším publikáciám na svete, je k dispozícii v tlačenej aj digitálnej verzii od 24. augusta a od 7.septembra už aj v obchodných domoch Ikea.

Kampaň k novému katalógu IKEA 2018 bola tento rok obohatená ešte o jeden zážitok, a to čitateľský. „Tento rok sme obohatili kampaň ku katalógu IKEA guerilla akciou, ktorá priniesla ľuďom špeciálny čitateľský zážitok,“ hovorí Magdalena Mrázková, kampaňový líder pre IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko a upresňuje: „V sobotu 26. augusta sme v Bratislave v rámci DOD TV Markíza distribuovali katalóg IKEA s prebalom knihy najrôznejších žánrov.“

Za týmto kreatívnom nápadom stojí česká reklamná agentúra ANY Group. Digitálnu časť kampane zastrešila agentúra TRIAD.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu