Už takmer 30 % zobrazení stránok vykonaných slovenskými užívateľmi na weboch v kategóriách Služby, Mapy, Cestovné poriadky a Šport pochádza z mobilných telefónov a tabletov.

Tieto webové stránky zaznamenali najvyšší podiel návštevnosti z mobilných zariadení. Na tretej priečke sa umiestnila kategória Zdravie.

Návštevnosť webových stránok zapojených do výskumu AIMmonitor z mobilných zariadení stále rastie. Počet slovenských internetových užívateľov, ktorí používajú mobilný telefón alebo tablet k návšteve týchto webov, presiahol v apríli 950 tisíc, čo je o 11 tisíc viac ako v marci. Počet mobilných zobrazení stránok vykonaných užívateľmi zo Slovenska dosiahol takmer 280 miliónov.

Tab.1. Agregované ukazovatele webov zapojených do výskumu AIMmonitor – apríl 2014:

Reálni užívatelia zo Slovenska –  počet užívateľov internetu zo Slovenska, ktorí navštívili aspoň jeden z webov zapojených do výskumu AIMmonitor v priebehu daného mesiaca.

Gemius tabulka-publikovane dna 20.5.2014

Najvyšší podiel návštev z mobilných zariadení dosiahli vyššie uvedené kategórie Služby, Mapy, Cestovné poriadky, Šport a Zdravie, viac než 20-percentná mobilná návštevnosť bola tiež zaznamenaná v kategóriách Zoznamovacie servery, Ženy a maminy a IT servery.

Podľa počtu mobilných reálnych užívateľov viedli v apríli kategórie Spravodajstvo a Služby, mapy, cestovné poriadky. Naopak najviac času prostredníctvom mobilných zariadení strávili užívatelia na weboch v kategórii Zoznamovacie servery (4,5 hodiny) a na domovských stránkach portálov (viac ako 3 hodiny).

Návštevnosť z klasických PC

Webové stránky merané výskumom AIMmonitor navštívilo v apríli viac ako 4 milióny reálnych užívateľov a takmer 3,2 milióna ich bolo zo Slovenska. Slovenskí užívatelia vykonali na meraných weboch viac ako 1,4 miliardy zobrazení stránok, pričom najviac zobrazení bolo zaznamenaných v kategórii Zoznamovacie servery (287 miliónov).

Na weboch v tejto kategórii strávili užívatelia tiež najviac času, a to v priemere viac ako 3,5 hodiny na užívateľa. Ďalej trávia užívatelia veľké množstvo času na webových stránkach určených ženám a mamičkám, freemailoch, spravodajských weboch a na domovských stránkach portálov.

AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. Tento projekt bol oficiálne spustený v januári 2007. Zadávateľom tohto projektu je AIM a realizátorom projektu je spoločnosť Gemius S.A. v spolupráci so spoločnosťou MEDIARESEARCH, a. s. AIMmonitor poskytuje dáta ohľadne návštevnosti a sociodemografické dáta. AIMmonitor je slovenský variant výskumu gemiusAudience, jedného z kľúčových výskumov agentúry Gemius.

Výskum prebieha v súčasnej dobe na 25 trhoch regiónu strednej a východnej Európy, severnej Afriky a Blízkeho východu a je hlavným a najdôveryhodnejším zdrojom informácií o návštevnosti internetu v týchto štátoch. Hlavnou výhodou štúdie gemiusAudience je ukazovateľ Real Users, ktorý poskytuje spoľahlivé výsledky týkajúce sa počtu reálnych užívateľov internetu na danom trhu.

K tomu, aby výskum poskytoval čo najpresnejšie údaje, kombinuje site-centric a user-centric dáta s offline socio-demografickou štúdiou. Výsledky výskumu sú nepostrádateľným nástrojom pre média, vydavateľov, zadávateľov reklamy a analytikov.

IAB Slovakia je platformou ktorá podporuje rast interaktívneho reklamného trhu cez realizáciu kurzov, seminárov, konferencií, partnerstiev a komunikačných aktivít. Chráni záujmy internetového priemyslu tvorbou etických a právnych pravidiel internetovej reklamy a  zvyšuje povedomie o internetovom reklamnom priemysle cez výskumy a edukáciu. Členmi IAB Slovakia sú vydavatelia, portály, mediálne skupiny, agentúry, mediálne agentúry a veria, že onedlho aj inzerenti.

Gemius je obchodno-poradenská spoločnosť poskytujúca dáta, riešenia a odporúčania v oblasti správy online reklamných kampaní, monitoringu a analýzy webových stránok či profilov internetových užívateľov.

Informácie poskytnuté spoločnosťou sú základom pre každodenné marketingové a e-commerce aktivity takmer 2 000 firiem z odvetvia financií, telekomunikácií, IT, obchodu, FMCG, automobilového priemyslu, farmaceutiky, popredných reklamných agentúr a reklamných sietí, mediálnych domov, vydavateľov a zadávateľov reklamy z celého sveta.

 

Zdroj: Gemius Slovakia, AIMmonitor – IAB Slovakia, Gemius & Mediaresearch, apríl 2014, ilustračná fotografia hore: Gemius

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu