Slovak Telekom rozširuje svoje cloudové riešenie a posúva ho na najvyššiu úroveň, ktorá zákazníkom umožňuje využívať softvér ako službu. Aplikačný obchod primárne určený biznisovým zákazníkom ponúkne riešenia od rozličných firiem a vývojárov, a v takomto meradle je na slovenskom trhu absolútnou novinkou.

Aplikačný obchod ponúka možnosť objednania softvéru a aplikácií cez internet a z jedného miesta, ako je to známe napr. z mobilných operačných systémov. Zákazník tak môže po niekoľkých kliknutiach v online portáli využívať výhody ako sú flexibilita, možnosť platby iba za softvér, ktorý skutočne využije a zároveň mu odpadajú starosti s nákupom licencií alebo aktualizáciou jednotlivých programov.

Platba je možná kreditnými kartami alebo do faktúry podľa reálne využívaných služieb. Momentálne je dostupných 12 rozličných aplikácií od viacerých výrobcov, pričom ich počet bude postupne narastať.

„Stálo nás to veľa námahy a množstvo diskusií s partnermi, ale som veľmi rád, že môžeme predstaviť najvyššiu úroveň cloudového riešenia na Slovensku. Vnímam to ako určité zavŕšenie cesty, ktorú sme začali pred štyrmi rokmi otvorením najmodernejšieho dátového centra u nás a následne spustením infraštruktúry TelekomCloudu. Aplikačný obchod znamená pre nás dôležitý a odvážny krok mimo náš tradičný biznis a potvrdzuje, že Cloud je naša priorita“, povedal Ján Adamec, výkonný riaditeľ pre ICT a korporátny segment, Slovak Telekom.

Aplikačný obchod umožňuje prenajať si napríklad antivírusové riešenie McAfee SECURE, cloudovú SMS službu, eCom Fax, CalenBook či videokonferenčnú platformu Spontania, ale aj kancelársky balík Microsoft Office 365 spolu s nástrojmi Exchange, Sharepoint a Lync.

Nechýbajú produkty z vlastného portfólia ako je správa vozového parku Telekom Fleet alebo bezpečné úložisko dát Telekom Drive. V nasledujúcich týždňoch Telekom plánuje zaradiť ďalšie predovšetkým slovenské aplikácie, ako je napríklad dvojica slovenských CRM nástrojov Resco MobileCRM a DriveBizz.

„Verím, že aktuálne rokovania s ďalšími firmami a vývojármi o umiestnení ich riešení do nového cloudového obchodu naznačujú, že ideme správnou cestou. Chceme sa sústrediť najmä na slovenské aplikácie, ktoré by mali tvoriť väčšinu ponuky obchodu. Je to tak aj výzva pre slovenský IT trh a vývojárov, pre ktorých je to možnosť vstúpiť aj na ďalšie zahraničné trhy v rámci skupiny Deutsche Telekom,“ doplnil Ján Adamec.

„Je fajn, že Slovak Telekom, ktorý je najväčší slovenský multimediálny operátor s dlhoročnými skúsenosťami konečne prišiel ako jediný na trh s takýmto riešením. Predpokladám, že využitie bude rôzne vrátane ponuky benefitov partnerom firmy v rámci marketingových aktivít ST. Tento krok teda vnímam komplexne ako pozitívny, čo ma však prekvapilo je názov obchodu, veď povedzte sami „Aplikačný obchod“???, nemohli vymyslieť niečo výstižnejšie a viac trendy? Napríklad „Telekom Business e-APP Store, doplnil Michael Gold, z portálu masmediálne.info

 

Zdroj: Slovak Telekom

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu