ilustračná foto, zdroj: pixabay.com

Spolu s koronakrízou prišli tvrdé opatrenia, ktoré u nás platia od polovice marca. Na Slovensku sa od 12. marca eviduje postupný nárast sledovanosti televízie, ktorý korešponduje s pribúdajúcimi prijímanými opatreniami.

Marec 2020 bol na Slovensku mesiacom s najvyššou sledovanosťou v histórii merania televízie od roku 2004. Predstihol aj tradične najsilnejší december.

Televíziu denne počas mesiaca marec sledovalo v priemere viac ako 1 milión divákov, pričom sledovanosť narastala priebežne s prijímanými opatreniami zo strany Vlády SR.

Najväčší rozdiel oproti roku 2019 zaznamenali merania medzi 16. a 29. marcom, kedy Slováci sledovali televíziu viac ako 5 hodín denne. „Vysoký nárast sledovanosti registrujeme najmä u detských divákov. V druhej polovici marca stúpla sledovanosť detských divákov v porovnaní s rokom 2019 až dvojnásobne, a to rovnako v dopoludňajších hodinách aj podvečer,“ povedal Andrej Vallo, country leader Media Division spoločnosti Kantar Slovakia.

Výrazne stúpla sledovanosť spravodajstva

Aktuálna situácia ohľadom šírenia epidémie koronavírusu sa prejavila aj na druhu relácií, ktoré Slováci v poslednom období sledovali najviac. „V uplynulých štyroch týždňoch sa priemerná týždenná sledovanosť spravodajských relácií v minútach v porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku zdvojnásobila,“ vysvetlil Vladimír Fatika, executive director spoločnosti PMT.

Do meraní boli zahrnuté aj Veľkonočné sviatky, kedy aj napriek peknému počasiu, diváci televíziu sledovali o hodinu viac ako minulý rok.

Podobný nárast sledovanosti pozorujeme aj v iných krajinách

Prudký nárast sledovanosti v Číne sa zhoduje s prijatými opatreniami zákazu vychádzania a sviatkami čínskeho nového roku a postupne s uvoľňovaním obmedzení sa vracia na úroveň ako v roku 2019.

Rovnako aj vo väčšine krajín Európy pozorujeme, že s pribúdajúcimi opatreniami sa sledovanosť televízneho vysielania zvyšuje.

Nárast na Slovensku, v Španielsku a Turecku dosahuje až 100 minút denne, kým hlavne v Nórsku a Dánsku sa sledovanosť v prvých dňoch po prijatí opatrení zmenila len minimálne.

Televízia je momentálne najsledovanejším médiom

PRÁVE TERAZ JE TELEVÍZIA NAJSLEDOVANEJŠÍM MÉDIOM: Sledovanie televízie rastie a televízia má špeciálne informačné a zábavné funkcie.

POČAS KRÍZY JE REKLAMA NEPOSTRÁDATEĽNÁ: Značky, ktoré inzerujú v čase krízy, posilňujú svoje brandy a zabezpečujú tak krátkodobé a dlhodobé trhové podiely a predaj. Značky, ktoré neinzerujú, sú vystavené riziku poškodenia po kríze.

NAJVYŠŠÍ REKLAMNÝ ZÁSAH SA VOLÁ TELEVÍZIA: TV má najvyššie pokrytie. TV spoty majú najvyšší zásah.

Reklama v televízii v čase krízy ponúka jedinečné príležitosti na komunikáciu značky. Každý, kto pozastaví reklamu, riskuje.

Zdroj: TV Markíza

 

Zásah televízie výrazne rastie

Výrazný nárast sledovanosti zaznamenávajú najmä mladšie cieľové skupiny.

Zdroj: TV Markíza

Dôveryhodné spravodajstvo

Pretrváva zvýšený divácky záujem o aktuálne informácie v čase pandémie nového koronavírusu. Suverénne najsledovanejšími programami týchto dní v rámci ponuky všetkých slovenských staníc sú večerné Televízne noviny.

Podľa štúdie prieskumnej agentúry 2muse, Televízne noviny výrazne zvýšili svoju atraktivitu a sú vnímané ako zdroj vysoko kvalitných, serióznych a objektívnych informácií.

Televízia Markíza venuje koronavírusu od začiatku mimoriadnu pozornosť a pravidelne prináša divákom najnovšie informácie. Mimoriadne správy o opatreniach v súvislosti s týmto vírusom si 12.3.2020 pozrelo viac ako 750 tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Ďalšie mimoriadne relácie Koronavírus: Mimoriadna relácia sleduje pravidelne viac ako 450 tisíc divákov starších ako 12 rokov.

(ts)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu