V relácii Moja mama varí lepšie ako tvoja sa na krátky okamih mihol záber na logo tabakovej značky Lucky Strike. Porušila televízia zákon?

Moderátor Milan „Junior“ Zimnýkoval vo vianočnom špeciále v sobotu 19. decembra zapaľoval vianočné sviece a kameraman spravil detailný záber na jeho zapaľovač s logom Lucky Strike. Záber na logo tejto tabakovej značky bol len veľmi krátky.

Relácia Moja mama varí lepšie ako tvoja je určená i mladistvým a bola označená – piktogramom JSO o vhodnosti takéhoto vysielania divákom od 12 rokov.

19.12.2015 - Vianocny special - Moja mama vari - zapalovac s logom Lucky Strike - 58-31
repre foto JOJ.sk

Zákon o vysielaní a retransmisii č. 308/2000 Z.z. v paragrafe č. 31a odseku č. 8 uvádza, že „Mediálna komerčná komunikácia týkajúca sa cigariet a iných tabakových výrobkov sa zakazuje. Obchádzanie tohto zákazu prostredníctvom používania značkových názvov, ochranných známok, emblémov alebo iných výrazných znakov týchto výrobkov sa zakazuje.“

Zákon v paragrafe č. 39a v odseku č. 7 ďalej zároveň uvádza, že „Umiestňovanie produktov je v spojitosti s fyzickou osobou alebo právnickou osobou, ktorej hlavnou činnosťou je výroba alebo predaj cigariet alebo iných tabakových výrobkov, zakázané“.

Podľa Zbierky zákona č. 147/2001 paragrafu č.6 odseku 1 písmena a.) „Reklama tabakových výrobkov sa zakazuje na všetkých druhoch informačných nosičov.“

Sme presvedčený, že televízia mala záber na logo tabakovej značky radšej vystrihnúť.

Keďže sa ale zobrazil len na krátky okamih, myslíme si, že nepozorný divák ho vôbec nemusel zaregistrovať.

Posúďte sami zo záznamu relácie od 58 minúty a 22 sekundy > Pozri

Vo veci sme ale podali sťažnosť na Radu pre vysielanie a retransmisiu, aby ona posúdila či vysielateľ spoločnosť MAC TV, s.r.o. (TV JOJ) porušil zákon o vysielaní a retransmisii, alebo nie.

Správu budeme aktualizovať.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu