Najsledovanejší zo štvorice televíznych duelov Róberta Fica a Andreja Kisku pred druhým kolom prezidentských volieb bol duel v televízii Markíza. Vyplýva to z čísiel, ktoré poskytli jednotliví vysielatelia.

Súkromná Markíza duel odvysielala v utorok (25. 3.) v skorých nočných hodinách. Pozrelo si ho nad 475.000 divákov. Moderovala ho Zlatica Puškárová. (na fotografii)

TV Markiza-Zlatica Puskarova-Prezidentske volby-Duel-obr.1
Prezidentské voľby – Duel, TV Markíza

Včerajší záverečný televízny duel Fica a Kisku vo verejnoprávnej RTVS (moderátori Martin Strižinec a Braňo Dobšinský) si potom v hlavnom vysielacom čase pozrelo viac ako 319.000 divákov. Premiéra nedeľného duelu v spravodajskej TA3 (moderátori Pavol Bielik a Ľuba Oravová) mala sledovanosť cez 240.000 divákov.

Najmenší záujem mala verejnosť o sobotňajší (23. 3.), takzvaný rozhlasový duel v RTVS (moderátor Braňo Dobšinský). Dosiahol v najširšej cieľovej skupine 12+ rating viac ako 104.000 televíznych divákov.

Zmenila sa tak úspešnosť jednotlivých televízií a zároveň platí, že o politiku bol pred druhým kolom volieb prezidenta väčší záujem. Pred prvým kolom bola najsledovanejšia záverečná televízna diskusia v RTVS. V stredu 12. marca večer si ju pozrelo 332.000 divákov, následnú debatu na Markíze 325.000 divákov. Záverečnú diskusiu videlo 9. marca na TA3 147.000 divákov.

TV Markiza-Prezidentske volby-Duel-obr.2
Prezidentské voľby – Duel, TV Markíza

RTVS ani Markíza svoje výsledky nekomentovali. Výrobný riaditeľ TA3 Igor Čekirda pre TASR zdôraznil, že ich duel bol v nedeľu (23. 3.) predpoludním s podielom (share) 21,5 percenta jednotkou na trhu v danom momente, čo je pre spravodajskú televíziu výnimočné.

Trhový podiel utorkového duelu na Markíze bol 30,5 percenta, stredajšieho v RTVS 15,2 percenta a sobotnej debaty v RTVS 19 percent.

TA3 ako jediná duel dvakrát reprízovala. Jej kumulatívny rating (sledovanosť premiéry a dvoch repríz) bol 412 tisíc divákov, čo prekonala pred druhým kolom Markíza.

Verejnoprávna RTVS oba duely paralelne vysielala na svojom prvom televíznom a rozhlasovom okruhu. O duel TA3 prejavila záujem česká verejnoprávna spravodajská televízia ČT24.

Záujem verejnosti o finále prezidentských volieb ilustruje aj takzvaný reach, čo je parameter, ktorý hovorí o zásahu relácie.

Aspoň minútu duel na TA3 a jeho dve reprízy sledovalo 900.000 divákov. Súboj zostávajúcich dvoch prezidentských kandidátov na Markíze potom zasiahol 798.000 divákov a stredajší duel v RTVS 615.000 divákov (zaokrúhlené čísla).

 

Zdroj: TASR, ilustračné foto masmediálne.info, a reprefoto tvnoviny.sk – Prezidentské voľby – Duel – TV Markíza

REKLAMAadv.: