Pre mnoho čitateľov je hlavná stránka denníka The New York Times na desktopových zariadeniach dôležitým miestom, kde sa spájajú so spravodajskými článkami každý deň. A preto i vzhľad hlavnej stránky konečne dostane novú podobu.

V posledných rokoch sa hlavná stránka spravodajského portálu denníka The New York Times veľmi nezmenila, dokonca ani keď sa zmenil formát článkov či spôsob, akým čitatelia denníka čítajú spravodajstvo.

Denník investoval veľa úsilia a financií, aby mobilnú aplikáciu urobil výraznejšiu a vizuálne dynamickejšiu, no na webovú stránku pre desktopové zariadenia pozabudol. O novom vzhľade hlavnej webovej stránky informuje The New York Times.

Zanedbanie inovácie hlavnej webovej stránky na desktopoch znamenal pre The New York Times komplikácie v pracovnom procese. Redaktori rôznych redakcií v denníku a inžinierske tímy museli robiť veľa duplicitnej práce vo viacerých systémoch používaných pre mobilné aplikácie ako aj pre webové stránky na desktopových zariadeniach.

Toto, ale nebol jediný problém. Kedykoľvek čitatelia prepínali medzi zariadeniami, stretli sa s rôznymi skúsenosťami s čítaním, čo sťažilo sledovanie toho, čo ich zaujímalo. Tieto rozdielnosti im poskytli nekonzistentné skúsenosti s denníkom The New York Times, v závislosti od toho, odkiaľ sa k obsahu denníka dostali.

V priebehu niekoľkých týždňov denník aktualizuje používanie domácej stránky pre desktopové zariadenia. Je to krok, ktorý prinesie čitateľom konzistentnú skúsenosť s čítaním na všetkých platformách a zobrazeniach, ktoré denník používa.

Čitatelia, ktorí čítajú denník cez mobilné aplikácie už mohli spozorovať viacero zmien. V súčasnosti je on-line forma dizajnu denníka pre všetky zariadenia navrhnutá tak, aby čitateľom zjednodušila interakciu s obsahom, ktorý ich najviac zaujíma.

Z prieskumu, ktorý denník zrealizoval medzi samotnými čitateľmi vyplynulo veľa cenných informácii. Čitatelia v prieskume uviedli, že by sa chceli čo najrýchlejšie dostať k najnovším správam a zistiť čo zmeškali.

Okrem toho by chceli hlbšie pochopiť dôležité udalostí a to prostredníctvom analýz a odborných článkov. V neposlednom rade by čitatelia chceli v širokom výbere príbehov a sekcií objaviť aj niečo neočakávané. Všetky tieto informácie denník zahrnul do svojej inovačnej stratégie.

Na začiatok vytvoril The New York Times niekoľko prototypov týkajúcich sa vzhľadu a usporiadania obsahu denníka, aby zistil ako na ne čitatelia reagujú.

Prvé prototypy boli len na papierových maketách a po ich otestovaní prišli na rad tie s hodnotnejším významom. Denník prijal niekoľko nových spravodajských editorov, aby mohol spustiť prototypy s novými nástrojmi na publikovanie.

Čitatelia pomohli sformulovať návrhy akoby mal web vyzerať a editori pomohli pri testoch navrhnutých prototypov, ktoré boli veľmi stresujúce.

Redaktori pomohli rýchlejšie zistiť a pochopiť čo na nových prototypoch funguje a čo im z ich pohľadu chýba.

Prostredníctvom úzkej spolupráce rôznych tímov denník vytvoril verziu domovskej stránky, ktorá bola dostatočne prepracovaná na širšiu distribúciu.

V závislosti od výsledkov testovania prototypov webovej stránky pre desktopové zariadenia zodpovedné tímy vyvinuli systém nástrojov a usporiadaní, ktoré umožňujú redaktorom zoskupiť niekoľko súvisiacich príbehov do „celkového príbehu“.

Vytvorenie systému pre viacero súborov, ktorý by fungoval naprieč všetkými zariadeniami a podporoval všetky možné kombinácie zoskupení, bolo pre denník komplexnou konštrukčnou a vývojovou úlohou.

Nakoniec to prinieslo väčšiu flexibilitu pri vytváraní silných zobrazení pre každú spravodajskú situáciu. Okrem toho to pomohlo, aby stránka vyzerala dynamickejšie pre čitateľov.

Na novom webe je aj viac vizuálneho rozlíšenia medzi zložitými spravodajskými informáciami a ľahšími funkciami, aby sme čitateľom pomohli rýchlo rozlišovať medzi rôznymi typmi obsahu.

Denník The New York Times je presvedčený, že vytvoril systém, ktorý je založený na zvýraznení toho, čo čitatelia považujú za dôležité na čítanie a čo chcú čítať. Systém je výborný aj preto, že môže rásť a môže sa prispôsobovať.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu