Reklamná kampaň The New York Times s názvom „Truth. It’s more important than ever,” nebola len obranou proti útokom prezidenta Donalda Trumpa, ktorý médium označil za nedôveryhodné. Táto kampaň je dômyselne spojená aj s bojom proti fake news, ktoré čitateľom denne prinášajú najmä sociálne média Facebook a Google. 

Najnovšie sa The New York Times pustilo do boja o inzerentov. Túto myšlienku prezentoval výkonný riaditeľ (CEO) NYT Mark Thomson na nedávnom stretnutí s inzerentmi, ktoré sa konalo v budove Midtown Manhattan’s Times Center. Informáciu priniesol Adweek.

Na tomto stretnutí sa veľa rozprávalo o nedávnych problémoch so zobrazovaním reklamy veľkých značiek v nevhodných videách na Youtube a tiež o bojkote tejto platformy dotknutými značkami.

„Timesy“ využili priestor, ktorý sa im v rámci nielen tohto fiaska ponúkol a predstavili seba ako platformu, ktorá je pre prezentáciu značiek bezpečnejšia.

„Môžeme ponúknuť zainteresované publikum a priestor, ktorý sa veľmi líši od náhodných správ na Facebooku, sociálnych médiách alebo Googli,“ uviedol pre Adweek Mark Thomson z The New York Times.

Hoci Facebook a Google ponúkajú funkcie, ktoré ľudia považujú za fantastické, existuje určitá skupina verejnosti, pre ktorú tieto platformy nie sú vhodné. A presne týchto ľudí, pre ktorých je dôležitá dôveryhodnosť a serióznosť ponúkaného obsahu, chce The New York Times získať na svoju stranu.

Thomson, ale úplne neodsudzuje sociálne platformy. Podľa neho sú dobrým miestom na prezentáciu serióznej žurnalistiky, ale ľudia, ktorí sa zaujímajú o správy a politiku, chcú vedieť, kto oznámil správu, kto ju editoval, kto je za ňu zodpovedný.

Thomson je presvedčený, že „Timesy“ sú takýmto miestom a ľudia ich vnímajú pozitívne, dôveryhodne.

Na stretnutí prezentovala svoje myšlienky aj Meredith Kopit Levien, výkonná viceprezidentka The New York Times, ktorá odprezentovala inzerentom obsah The New York Times ako priestor, ktorý pomáha budovať meno značiek prostredníctvom okolitého kontextu.

„V reklamnom svete je príliš veľa sprostredkovateľov, príliš málo pozornosti pre spotrebiteľa a príliš málo kontroly nad okolitým kontextom. Veríme, že ľudia skutočne ocenia značky, ktoré vytvárajú alebo spájajú nápady a sú hodné ich pozornosti a času, ktorý im venujú,“ uviedla pre Adweek Meredith Kopit Levien.

Hoci The New York Times na jednej strane kritizovali sociálne média, na druhej strane si uvedomujú, že ich potrebujú pri distribúcii svojho obsahu. Medziročný nárast publikovania obsahu prostredníctvom videí na webovej stránke „Timesov“ vzrástol o 40%, na Facebooku počet pozretí videí vzrástol za to isté časové obdobie o o 660%.

The New York Times na základe udalostí, ktoré sa v mediálnom svete dejú už niekoľko rokov prehodnotil celé svoje smerovanie. Aj napriek všetkým zmenám, ktoré majú naplánované, spoločnosť sa zaviazala, že zostane verná svojim hodnotám medzi, ktoré patrí prinášať čitateľom pravdivé a overené informácie. A práve na tejto hodnote sa snaží získať inzerentov na svoju stranu.

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu