Denník The New York Times má momentálne v ponuke viac ako 55 newsletterov. „Your weekly edition“ je nový newsletter personalizovaný pre každého. Informáciu priniesli niemanlab.org. 

„Máme teraz viac ako 55 newsletterov. Odporúčam vám, aby ste sa zaregistrovali vo všetkých,“ pre niemanlab.org povedala Elisabeth Goodridgeová, riaditeľka pre sekciu newsletterov denníka The New York Times.

Okrem klasických newsletterov spustil denník The New York Times aj experimentálnu verziu newslettera, ktorý je personalizovaný pre každého čitateľa.

Newsletter „Your weekly edition“ je doručovaný vždy v piatok a prostredníctvom algoritmov sa snaží poskytnúť čitateľom personalizovaný výber najdôležitejších správ, analýz a rubrík týždňa.

Cieľom je vybrať a zaslať čitateľovi obsah, ktorý ešte nečítal v témach, o ktoré prejavil záujem. Najaktuálnejšie a najdôležitejšie príbehy a komentáre za posledných sedem dní redaktori The New York Times zoskupujú do viacerých súborov.

V sekcii „to najlepšie z The New York Times“ sa nachádza pútavá žurnalistika, ktorú denník v nedávnej dobe publikoval, vrátane videa, grafiky a bohatých multimediálnych diel.

V sekcii „správy, ktoré mohol čitateľ pri svojom čítaní vynechať“ sa nachádza výber spravodajských príbehov, analýz a vysvetlení, ktoré čitateľ pravdepodobne nečítal.

V sekcii „názory“ sa nachádzajú komentáre od niektorých najväčších provokatívnych mysliteľov na svete.

V sekcii „objav“ sa nachádzajú najdôležitejšie informácie z rubrík, ktoré denník pokrýva, vrátane príbehov z cestovného ruchu, stravovania, zdravia a iných súčastí životného štýlu.

Ihneď ako sú tieto súbory zoskupené, pomocou algoritmov sa vyberú články, ktoré by mali byť pre čitateľa najzaujímavejšie. Výber je realizovaný na základe textov, ktoré si čitateľ už prečítal a aj z príbehov, ktoré ostatní čitatelia denníka považovali za zaujímavé.

„S touto štruktúrou sa snažíme dosiahnuť správnu rovnováhu – rozšíriť svoje záujmy a pomôcť čitateľom nájsť to, čo je z denníka The New York Times to najlepšie,“ pre niemanlab.org povedal Eugene Wang, softvérový vývojár pre The New York Times.

Your Weekly Edition by mal byť hlavným redakčným produktom denníka The New York Times. Personalizovaný newsletter je, ale v súčasnosti spustený iba krátko a nedajú sa ešte vyvodiť závery o jeho úspešnosti.

Pri každom novom vydaní personalizovaného newslettera je čitateľ požiadaný o poskytnutie spätnej väzby. Reakcie sú zatiaľ do značnej miery pozitívne.

Samozrejme, The New York Times myslí aj na bezpečnosť osobných údajov a preto sa snaží čitateľom vysvetliť ako algoritmus a tvorba personalizovaného newslettera funguje. Zatiaľ sa obavy z toho, že čitatelia sa budú tejto novinky báť, nepotvrdili.

Denník The New York Times Times má rôzne ciele pre rôzne druhy newsletterov. Zo všetkých 55 newsletterov, je ale personalizovaný newsletter „News weekly editon“ ten, ktorý by mal byť pre The New York Times prelomový.

Ilustračná fotokoláž: Mediahub.sk, zdroj foto: NYT.com, pixabay.com

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu