Prestížny denník The New York Times, ktorý v súčasnosti mení svoje trendy vo vydavateľskej činnosti a zameriava sa na digitalizáciu, ktorá je pre túto dobu charakteristická, prichádza počas ostro sledovanej mediálnej udalosti Academy Awards 2017 s neobvyklým a drahým reklamným krokom, v podobe kampane, ktorá súvisí s bojom proti falošným správam.

Udeľovanie Oscarov je udalosť, ktorú sleduje celý svet, vysielajú ju televízie po celom svete a preto možno tento krok zo strany „Timesov“ považovať za drahý, ale prezieravý. Dosah reklamnej kampane bude určite obrovský, čo je samozrejme, aj cieľom spoločnosti The New York Times Company.

Naozaj neobvyklý krok spoločnosti, ktorá v rámci svojej záchrany musela v minulosti predať časť svojho majetku a podielov (písali sme o histórií a ďalšom smerovaní spoločnosti v tomto článku), vzbudila pozornosť, na kampaň upozorňuje napríklad aj Adweek.

Reklamná agentúra Droga5 vytvorila pre svojho klienta čistú a jednoduchú reklamu, ktorá má, ale vysokú vypovedaciu hodnotu a hovorí o snahe denníka upozorniť na dôležitosť šírenia pravdy.

Je to prvá televízna reklama „Timesov“ po desiatich rokoch a podľa manažérov spoločnosti je to pravdepodobne prvýkrát , čo „Timesy“ využili na svoju propagáciu hlavný vysielací čas počas takejto prestížnej udalosti.

Spot, ktorého dĺžka je 30 sekúnd, má formu čiernych písmen zobrazujúcich sa na bielej obrazovke, v pozadí počuť rôzne hlasy, ktoré rozprávajú rôzne informácie, jednoduchá a stupňujúca sa hudba dodáva celému reklamnému spotu mrazivé zakončenie, ktoré vystihuje celý ten informačný kolotoč plný lží, poloprávd a právd, v ktorom sa svet zmieta.

„Pravda je skrytá. Pravda je krutá. Pravda je málokedy jednoduchá. Pravda je nevyhnutná…“ , to je len časť výrokov, ktoré sa zobrazujú v reklame, a ktoré sú bytostne pravdivé. Reklama končí textom, ktorý hovorí, že pravda je ťažká, pravdu je ťažké nájsť, pravdu je ťažké spoznať, pravda je dôležitejšia ako kedykoľvek predtým.

Ku kampani spoločnosť uviedla, že je upozornením na výsledky výskumu, o tom ako novinárska žurnalistika funguje. Ľudia totiž vôbec netušia, čo všetko „obnáša“ práca reportérov, novinárov, žurnalistov, ktorí častokrát hľadajú pravdu s nasadením vlastného života, v ťažko dostupnom teréne, medzi ťažko čitateľnými ľuďmi, ktorí sa snažia pravdu skryť. Jednoducho povedané, skutočná žurnalistika nie je o ľahkom zbohatnutí, ale ťažkej a zodpovednej práci.

The New York Times chce aj prostredníctvom kampane upozorniť na skutočnosť, že vo svojej 166-ročnej histórii dodržiavajú najvyššie štandardy v žurnalistike a aj naďalej sa budú držať svojej misie poskytovať ľuďom pravdivé, overené a skutočné informácie.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu