Foto: pixabay.com

Spoločnosť Piper Jaffray Companies zverejnila výsledky svojho najnovšieho prieskumu, ktorý poukazuje na meniace sa trendy utrácania finančných prostriedkov medzi tínedžermi. Súčasťou výskumu je aj zisťovanie, ktoré značky sú medzi mladými ľuďmi najobľúbenejšie a ako sa v tejto oblasti menia ich preferencie.

Investičná s správcovská spoločnosť Piper Jaffray Companies začala tento druh prieskumov realizovať pred sedemnástimi rokmi.

Za ten čas bolo do prieskumu zapojených viac ako 155-tisíc tínedžerov a zozbieralo sa viac ako 40-miliónov dátových bodov o výdavkoch mladých ľudí v oblasti módy, krásy a osobnej starostlivosti, digitálnych médií, jedla, hier a zábavy.

Z posledného prieskumu, ktorý vo svojom článku zverejnil aj businesswire.com vyplynulo, že tínedžeri preferujú jedlo pre oblečením, značka Nike stráca svoje postavenie a naopak oblečenie typu streetwear je na vzostupe.

„Po prvýkrát po mnohých rokoch, sme svedkami toho, že Nike ako preferujúca značka zaznamenala pokles. Na druhej strane sme zaznamenali neočakávaný nárast v trendoch obliekania „streetwear“, kde najviac rástla popularita značiek Vans a Supreme,“ zverejnil businesswire.com vyjadrenie Erinna Murphy, senior výskumného analytika spoločnosti Piper Jaffray.

Kľúčové zistenia z najnovšieho prieskumu

Prieskum bol realizovaný na vzorke 6100 tínedžerov zo 44 štátov USA, s priemerným vekom 16 rokov. Percentuálne zastúpenie dievčat v prieskume predstavovalo 46 % a chlapci tvorili 54 %.

Celkové výdavky

Pri celkových výdavkoch tínedžerov bol zaznamenaný medziročný pokles 4,4 %. Príspevky rodičov na výdavky tínedžerov sú tesne pod dlhodobým priemerom a predstavujú 67 %. Dlhodobý priemer je 68 %, čo znamená, že pokles predstavuje 1 %.

Pokles výdavkov bol mierne zaznamenaný najmä pri videohrách, oblečení a jedle. Pokles výdavkov jedla v období pol roka, teda od jari do jesene klesol z 24 % na 22 %, no výdavky na jedlo sú väčšie ako na oblečenie, ktoré sa pohybuje na úrovni 20 %.

Z reštaurácií obľubujú mladý ľudia s priemerným príjmom najmä Starbucks 12%, nasleduje Chick-fil-A 8 % a trojicu najobľúbenejších reštaurácii uzatvára McDonald´s 6 %.

Preferencie tínedžerov medzi značkami oblečenia

V preferenciách atletického oblečenia zaznamenala mierny pokles značka Nike, toto sa, ale netýka preferencií pri atletickej obuvi. Tínedžeri sa podľa najnovšieho výskumu začínajú zaujímať o oblečenie značiek Vans a Supreme.
Značky Nike, Ralph Lauren, Steve Madden, UGG (Deckers), Fossil a Michael Kors zaznamenali spomedzi najvýznamnejších značiek najväčší pokles medzi preferenciami u tínedžerov.

Výdavky na technológie

Medzi preferenciami tínedžerov je čoraz populárnejšie používanie sociálneho média Snapchat. Túto platformu preferuje 47 % tínedžerov a celkový medziročný nárast predstavuje 12 %.

Druhá najobľúbenejšia sociálna sieť medzi mladými ľuďmi je Instagram 24 %, nasleduje Facebook 9 %, Twitter 7 % a Pinterest 1 %.

Z výsledkov prieskumu je zrejmé, že až 82 % tínedžerov predpokladá, že ich ďalší telefón, ktorý si kúpia alebo dostanú bude iPhone, čo predstavuje v priebehu pol roka nárast o jedno 1 %.

Počet tínedžerov, ktorí predpokladajú, že viac ako 50 % videohier sa bude dať stiahnuť digitálne, sa oproti jari 2017 zvýšil zo 45 % na 50 %. Za posledné dva roky sa tieto očakávania zvýšili o 13 %.

Medzi mladými ľuďmi aj naďalej rastie obľuba v streamovaných videách, pretože lineárna TV zaznamenala pokles o 2 %. Najobľúbenejšia je služba Netflix 37 % a za ňou nasleduje YouTube 29 %.

Len 35 % amerických tínedžerov počúva internetové rádio Pandora, čo je naozaj veľký pokles oproti minulému roku, keď to bolo 49 %. Mladý ľudia naopak preferujú služby, kde môžu počúvať to, čo si sami vyberú, čiže Spotify, YouTube a Apple Music.

Preferencie klesajú aj pri nákupe u špecializovaných predajcov, medziročný pokles v tejto oblasti predstavuje 3 % a momentálne je na úrovni 23 %.

Nakupovanie u on-line predajcov je naopak na vzostupe a oproti jari 2017 stúpol o 2 %, momentálne predstavuje 17 %.

Z on-line predajcov tínedžeri preferujú nakupovanie na Amazone 49 %, pričom eBay preferuje len 3 % tínedžerov.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu