Na otázku redaktora „Vy si aj reálne viete predstaviť, že by Denník N fungoval čisto len digitálne?“ odpovedal Tomáš Bella: „Áno a je pravdepodobné, že sa tak stane. Neviem kedy, ale redakcia a celý biznis sú nastavené tak, že by sa skoro nič nezmenilo. To je veľký rozdiel oproti tomu, keby SME, HN alebo Nový Čas začali vychádzať iba digitálne. Museli by prepustiť polovicu ľudí, kým my nie,“ povedal šéf online vydania Denníka N Tomáš Bella v rozhovore pre portál MediaGuru.cz. 

Príjmy Denníka N tvorí prevažne predplatné, voči príjmom z inzercie je tu veľký nepomer. Bella uviedol, že predplatiteľov má Denník N rádovo 16 až 17 tisíc dovedna, vrátane printu aj online a pri 20 tisíc predplatiteľoch predpokladá, že sa vydavateľstvo dostane do zisku.

V roku takmer 58% príjmov vydavateľstva tvorilo predplatné a 26% príjmov tvoril predaj tlačeného vydania Denníka N na stánkoch.

Celkové výnosy v roku 2015 dosiahli 1,2 milióna eur pri nákladoch 1,7 milióna eur. V súčasnosti je teda vydavateľstvo Denníka N v strate -500 tisíc eur, ale „vďaka rastu počtu predplatiteľov a inzercie sa naše hospodárske výsledky priebežne zlepšujú,“ uviedlo vydavateľstvo. Čítaj viac.

Ako benefit online predplatného, ktoré majú v ponuke, považuje Bella to, že Denník N zobrazuje na svojom webe v priemere dlhší článok „ako bežný článok Nového Času alebo Plusky, človek teda aj pri zamknutom článku strávi dosť času,“ povedal.

V rozhovore napr. kritizoval systém predplatného, ktoré čitateľom umožňuje zobraziť obsah bez reklám, Bella predpokladá, že tento krok vydavateľstvo (napr. týždenníka Respekt) len ťažko vysvetlí zadávateľom reklamy, ktorí chcú osloviť práve tú bonitnejšiu klientelu, teda práve tých čitateľov, ktorí sú ochotní a aj schopní platiť nielen za prémiový obsah ale i za v inzercii komunikované produkty, či služby. „Na mieste inzerenta by bol pre mňa problém, že vyberiem najbonitnejšiu skupinu a prestanem jej zobrazovať inzerciu,“ povedal Tomáš Bella pre portál MediaGuru.cz

Bella za schodný biznis model pre tvorbu kontentu považuje v Denníku N rýchle správy Minúta po minúte, a tiež dlhé texty. „Snažíme sa byť v tých dvoch extrémoch a čo najmenej v strede“, povedal. Priemerné texty s dĺžkou 400—500 slov nepokladá Bella v tomto kontexte za kľúčové.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu