Digitálni experti pred začiatkom majstrovstiev sveta vo futbale deklarovali, že tohtoročné majstrovstvá budú prvé, ktoré budú fanúšikovia sledovať hlavne cez sociálne siete a mobilné telefóny. Nie je tomu tak.

Výsledky prieskumu agentúry Kantar Media, do siete ktorej patrí aj sektor Media Intelligence agentúry TNS Slovakia, dokazujú, že najvernejší fanúšikovia futbalu vo Veľkej Británii sledujú aj tieto majstrovstvá hlavne v televízii.

Televízor zapína až 86,5% tých Britov, ktorí sa o MS vo futbale veľmi zaujímajú. Informácie o futbalových zápasoch si v novinách alebo časopisoch prečíta 20,5% futbalových fanúšikov, čo je druhý najobľúbenejší spôsob zisťovania informácií o majstrovstvách.

Ďalšími obľúbenými spôsobmi sledovania majstrovstiev a jednotlivých zápasov sú: čítanie si o zápasoch na internete cez počítač alebo notebook (15,6%), počúvanie rádia (14,9%) a sledovanie zápasov online v notebooku alebo v počítači (15%).

Sledovanie zápasov cez smartfóny alebo tablety si zvolilo len 5,7% fanúšikov, ktorí sa o MS vo futbale veľmi zaujímajú.  To je v porovnaní s inými krajinami relatívne nízke číslo.

Na sociálnych sieťach, ako Facebook alebo Twitter sleduje informácie o zápasoch 6,4% britských verných fanúšikov. To je podstatne menšie číslo ako v mnohých iných krajinách. Napríklad v Turecku, Spojených arabských emirátoch a v Indonézii je to okolo 20%.

Čo sa týka sledovania futbalových zápasov „naživo“, aj tentokrát to vyhráva veľká obrazovka. Rozdiel medzi televíziou a ďalším najobľúbenejším médiom len potvrdzuje, že sa nič nevyrovná zážitku sledovať zápasy naživo vo vysokej kvalite a pravdepodobne aj v sociálnom prostredí.

Hoci treba mať na pamäti aj ďalšie dve kľúčové dynamiky. Po prvé, na trhoch, kde nie je možné sledovať zápasy „naživo“, zohrávajú dôležitejšiu úlohu ďalšie digitálne platformy.  A po druhé, na novších trhoch, kde sa ešte nezaviedla tradícia sledovania futbalových zápasov, sú novšie digitálne plarformy dôležitejšie pre spojenie sa s fanúšikom.

Zdroj: TNS Slovakia, zdroj fotografie: archív „MI“

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu