Magazín vedie Ema Pospíšilová Tekelyová, ktorá predtým pôsobila ako šéfredaktorka supplementu denníka Sme s názvom „Sme ženy“ vo vydavateľstve Petit Press. Po desiatich rokoch prechádza týždenník Báječná žena redizajnom, takmer pol druha roka po prevzatí vydavateľstvom News and Media Holding od vydavateľstva 7 PLUS, po akvizícii skupinou Penta. Správu som aktualizoval o krátky rozhovor s grafickou dizajnérkou Máriou Rojko, ktorá nový dizajn týždenníka vytvorila.

„Nová Báječná ŽENA je krajšia, prehľadnejšia a komplexnejšia. Navyše za nezmenenú cenu. Tak ako každá žena túži z času na čas po zmene, aj náš časopis si takúto zmenu po desiatich rokoch zaslúžil,“ povedala šéfredaktorka časopisu Báječná žena Ema Pospíšilová Tekelyová.

Okrem novej grafiky pribudli v magazíne i nové rubriky. Grafiku vytvorilo bratislavské štúdio TOTO! grafickej dizajnérky Márie Rojko, ktorá sa špecializuje na tvorbu knižných obálok, bookletov a firemných vizuálov.

Ako sa vám spolupracovalo s redakciou? Vydavateľstvo aktívne zasahovalo do tvorby nového layout dizajnu týždenníka?

„So šéfredaktorkou Emou Pospíšilovou Tekelyovou som spolupracovala prvý krát. Redizajnu časopisu sme venovali naozaj veľkú pozornosť, vrátane focus group, na základe ktorých sa jemne zasiahlo do navrhovaného layoutu. Výsledný redizajn je teda dielom nie len mojim, ale aj šéfredaktorky, jej tímu z redakcie, kolegov z marketingu, a tiež aj samotných čitateliek Báječnej ženy.“

Čo sa vám tvorilo najťažšie?

„Poriadok a prehľadnosť pri čítaní článkov takmer úplne absentovali, bolo potrebné vniesť do konceptu hierarchiu čitateľnosti článkov a zvýšiť estetiku fotografií. Najzložitejšie však bolo nastaviť dizajn tak, aby ho vedeli akceptovať aj konzervatívni čitatelia, ktorí veľmi neradi prijímajú akékoľvek zmeny a zásahy do “ich” časopisu. Nájsť balans pri udržaní časopisu v mainstreamovej rovine a nastavení akceptovateľnej vizuálnej estetiky bolo naozaj náročné.“

Z čoho ste pri tvorbe grafiky vychádzali? Ako vznikal koncept?

„Čitatelia Báječnej ženy, muži aj ženy, sú non-stop v kolobehu života. To sa stalo aj základnou ideou grafického konceptu, resp. “základným“ výrazovým prvkom. Kruh a v ňom text symbolizujú práve tento kolobeh života. Práca s typografiou nesie v sebe myšlienku súvislostí a vecí odohrávajúcich sa priamo v rodinnom kruhu, ale aj ich presahy mimo neho. Niektoré sú viditeľnejšie a citlivejšie, iné zase obyčajné, ale v kontexte životných udalostí dôležité. My, ľudia si radi uchovávame spomienky a milujeme médium fotografie. Aj tento rozmer je vnesený do grafického konceptu v podobe hry tieňovania pod plochami a ilustračnými fotografiami ku článkom. Layout je navrhnutý tak, aby bol variovateľný a práca s ním zniesla veľa výnimiek, ktoré tento typ časopisu neustále prináša ale aj potrebuje,“ dodala pre Masmediálne.info Mária Rojko.

„Báječná ŽENA je dôležitý titul nášho vydavateľstva, a preto sme mu venovali dostatok času v rámci prieskumov. Názory a postrehy získané v týchto prieskumoch sme zohľadnili pri redizajne a veríme, že si „nová“ Báječná ŽENA nájde ešte viac svojich verných a spokojných čitateliek,“ povedal marketingový riaditeľ vydavateľstva News and Media Holding (NMH) Jindřich Staněk.

Po zlúčení pod vydavateľstvo News and Media Holding redizajnovalo v krátkom čase viacero titulov – EMMA, BREAKPekné bývanie a web Aktualne.sk.

Týždenník Báječná žena audituje svoj náklad v združení Audit Bureau of Circulations SR (ABC SR) a posledné zverejnené dáta za mesiac marec 2016 uvádzajú predaný náklad vo výške takmer 79 tisíc výtlačkov, pri zhruba 111 tisícovom náklade.

Ukážka nového čísla > pozri

Pozrite si tabuľku:

tlaceny-a-predany-naklad-tyzdenniky-marec-2016-zdroj-ABC-SR

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu