Vysielanie 5 ruských televíznych kanálov bolo včera na území Ukrajiny prerušené.
Z iniciatívy tamojšej rady pre rozhlasové a televízne vysielanie došlo včera na časti územia bývalej sovietskej republiky k prerušeniu retranslácie vysielania piatich ruských televíznych kanálov miestnymi poskytovateľmi. Informáciu priniesla tlačová agentúra UNIAN.

Podľa správy ide o televízne stanice Vesti, Rossija 24, medzinárodnú verzie prvého kanála ruskej verejnoprávnej televízie ORT, ako aj stanice RTR Planeta a NTV Mir.

Pred necelým týždňom príslušný parlamentný výbor v Kyjeve vyzval providerov, aby upravili ponuku ponúkaných kanálov a vyradili z nej ruské TV stanice, ktorých program predstavuje hrubé porušenie platnej ukrajinskej legislatívy.

Ako je známe, na Kryme, na ktorom by sa v nedeľu malo uskutočniť referendum o pripojení sa k Ruskej federácii, došlo v uplynulých dňoch k opačnému vývoju, keď z ponuky providerov postupne zmizli všetky ukrajinské televízne kanály. Nahradili ich ruské televízie.

OBSE-OSCE-Predstaviteľka Organizácie pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OSCEOBSE) pre slobodu médií Dunja Mijatovičová
Dunja Mijatovičová, OSCE/OBSE (foto: OSCE/Micky Kroell)

Mijatovičová vyjadrila znepokojenie nad vyradzovaním ruských TV na Ukrajine

Predstaviteľka Organizácie pre bezpečnosťa spoluprácu v Európe (OBSE) pre slobodu médií Dunja Mijatovičová vyjadrila včera znepokojenie v súvislosti s rozhodnutím ukrajinskej strany prerušiť retransláciu vysielania piatich ruských televíznych kanálov na území krajiny.

V podobnom duchu sa Mijatovičová vyjadrila v uplynulých dňoch v súvislosti s útokmi na novinárov na polostrove Krym, ako aj tamojším odpájaním  ukrajinských televíznych kanálov.

„Extrémna cenzúra, zatváranie vydavateľských domov, ako aj útoky na
novinárov a ich zastrašovanie (na Kryme) musia byť okamžite zastavené,“ uvádza sa v jej vyhlásení z 8. marca.

„Zakazovanie televízneho vysielania bez právneho základu je jednou z  foriem cenzúry. Kritériá národnej bezpečnosti nemožno uplatňovať na úkor slobody tlače,“ konštatuje sa v dnešnom vyhlásení Mijatovičovej.

Kým na jednej strane Mijatovičová potvrdila, že odsudzuje všetky formy
„štátnej propagandy v súčasnej informačnej vojne“, na strane druhej zdôraznila, že každý má právo informovať sa z neobmedzeného počtu zdrojov.

Na porušenie slobody tlače na Ukrajine poukázalo v reakcii dnes aj ruské  ministerstvo zahraničných vecí. Podľa jeho vyhlásenia sa viacerí zamestnanci  ruských médií stali na Ukrajine terčom vyhrážok alebo obeťou vyhostenia. Rusko očakáva prešetrenie týchto incidentov zo strany OBSE.

Zdroj: TASR, OSCE/OBSE

REKLAMAadv.: