V dňoch 7. až 10. októbra sa konal už 21.ročník súťaže najlepších európskych reklám – Golden Drum 2014. Wiktor Leo Burnett ako jediná zo slovenských reklamných agentúr dokázala premeniť shortlist na ocenenie.

Po zlatom klinci zo slovenskej súťaže kreativity Zlatý klinec 2014, si tak reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett zo slovinského Portoroža z Golden Drum 2014 odniesla domov striebro v kategórii „Direct Communication“ so svojou reklamnou kampaňou „bonboniéra“ pre Transparency International Slovakia.

O bonboniére písal aj denník SME > pozri

 

Ich „bonboniérová“ kampaň s názvom „NOT EVERY BRIBE IS JUST A BOX OF CHOCOLATES“ poukazujúca na u nás všade prítomnú korupciu, upútala aj na medzinárodnej scéne, za čo úspešnej slovenskej agentúre patrí skvelé strieborné umiestnenie a naše gratulácie.

Zo slovenských agentúr sa pokúšala uspieť aj reklamná agentúra JANDL, svoje tri nominácie, dve v kategórii „Outdoor“ a jednu vo filmovej kategórii však nepremenila na víťazstvo. Ani agentúry Triad Advertising (kategória „Mobile“) a Made by Vaculik (kategória „Digital“) na tohtoročnom ročníku Golden Drum neuspeli.

Celý tím kreatívcov vo Wiktor Leo Burnett je zvyknutý na ocenenia, na domácej pôde sú pravidelne oceňovaní, avšak zisk strieborného kovu na medzinárodnej súťaži, kde sa stretli tí najlepší z Európy, je predsa len niečo špeciálne.

„Je to akési virtuálne potľapkanie po pleci. Pochvala, že to, čo robíme, robíme dobre, a to nielen na lokálnej úrovni,“ vyjadril sa s nadšením Martin Motáček, creative director z Wiktor Leo Burnett.

Za svojím víťazstvom si stoja, ako tvrdia, kampaň „Nie každý úplatok je len bonboniéra“ bodovala najmä vďaka jednoduchosti myšlienky i konečného prevedenia.

„Za naším víťazstvom je čistá a jednoduchá idea, ktorú (v našom geopriestore) netreba nijako vysvetľovať. Stačí sa pozrieť na bonboniéru, prečítať slogan a všetko do seba okamžite zapadne,“ odpovedal Martin Motáček na otázku, prečo si myslí, že práve ich protikorupčná kampaň zaujala.

Okrem dobrého pocitu a vzácneho kovu si domov priniesli mnoho nových skúseností, inšpirácie a nápady.

Úspech slovenskej reklamy aj na medzinárodnej pôde - striebro pre Wiktor Leo Burnett na Golden Drum 2014 za prácu „bonboniéra“ - Jurko Úspech slovenskej reklamy aj na medzinárodnej pôde - striebro pre Wiktor Leo Burnett na Golden Drum 2014 za prácu „bonboniéra“ - Stefanov Bozk Úspech slovenskej reklamy aj na medzinárodnej pôde - striebro pre Wiktor Leo Burnett na Golden Drum 2014 za prácu „bonboniéra“ - Zlaty Janko

Tohtoročný Golden Drum bol plný zaujímavých reklám, okrem víťazných Slovákov zaujali aj iní, za všetky spomedzi ocenených spomeňme kampaň českej agentúry Kaspen/Jung von Matt v kategórii „Film“, ktorých inovatívne spracovanie „pivnej“ témy neostalo nepovšimnuté a domov si odniesli rovno zlato.

Novinku českého Budweiseru, B:Dark, teda tmavé pivo, uviedli na trh pomerne netradične. Tentoraz nešli overenou cestou nabudených futbalových fanúšikov či spokojne grilujúcich chlapov s pivom v každej ruke. Ich „antikampaň“ poukázala na to, že nie každý deň máme chuť sa smiať a zabávať, sem tam prídu aj horšie dni. Práve vtedy je čas dať si jedno tmavé. B:Dark je to pravé pivo pre všetkých ľudí, ktorí nemajú najlepší deň.

 

Ukrajinská agentúra GEOMETRY GLOBAL pre klienta Sport Life fitness club vytvorila jednoduchú, no o to účelnejšiu kampaň, ktorej hlavným mottom bolo, že začať so športom a zmenou životného štýlu nie je vôbec také zložité, ani časovo náročné, ako sa často tvrdí. Stačí len urobiť prvý krok a zdravý životný štýl vás okamžite pohltí. Z Golden Drum si odniesli striebro v kategórii „Press“.

Úspech slovenskej reklamy aj na medzinárodnej pôde - striebro pre Wiktor Leo Burnett na Golden Drum 2014 za prácu „bonboniéra“ - Sport Life fitness club
Sport Life fitness club (Zdroj: Golden Drum)

 

 

Kampaň agentúry VML z Poľska pre PZU Foundation zasa získala ocenenie v „Integrated communication campaigns“ za opäť netradične spracovanú preventívnu kampaň pre bezpečnejšie cesty a šoférovanie. Oproti predošlým kampaniam plným odstrašujúcich záberov smrteľných nehôd, bol tentoraz kladený dôraz na lásku, pretože to je najsilnejšia motivácia byť lepší vo všetkom, aj ako vodič.

Jedno slovo od milovanej osoby, nech spomalíte, zaváži viac, ako stovka výstražných anonymných bilboardov. Základným cieľom kampane tak bolo motivovať spolucestujúcich, aby pozitívne pôsobil na jazdu šoférov, svojich blízkych ľudí.

Patrícia Štofanová

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu