Digitálne kampane sa vo svojej podstate dotýkajú všetkých aspektov komunikácie. Marketingoví pracovníci musia sledovať aktuálny technologický vývoj v komunikácii a nové techniky a spôsoby zapracovať do svojej komunikačnej stratégie.

Hranica medzi tradičným a digitálnym marketingom je už dlhšie nejasná. Marketér musí zvládnuť súčasné nástroje sociálnych médií a technológií, aby vynikol oproti konkurencii a dosiahol dané marketingové ciele.

Orientovať sa v nových komunikačných technikách musí bez ohľadu na to či pre spoločnosť vytvára komunikáciu, ktorej cieľom je zvyšovať povedomie o značke, alebo vytvára presvedčivý predajný obsah. Informáciu zverejnili PR Daily.

„S počtom spotrebiteľov, ktorí hľadajú lepšie všestranné zážitky, by mali maloobchodníci zistiť, aké sú optimálne spôsoby integrácie digitálnych, technických a fyzických zručností – to všetko v mene zákazníka, pretože to vedie k lepším príjmom,“ pre PR Daily uviedol Gary J. Nix, zakladateľ a hlavný stratég spoločnosti BrandArchist.

Najlepším spôsobom ako sa spriateliť s novými nástrojmi a technikami v komunikácii je experimentovať s nimi.

Medzi technologické pokroky v marketingovom priemysle, s ktorými by mali marketéri experimentovať sú hlasoví asistenti a umelá inteligencia.

Marketéri, ktorí chcú objaviť najnovšie a najväčšie technológie, spájajú svoje „sily“, aby vytvorili marketingové správy pre hlasových asistentov. Najznámejší hlasoví asistenti sú Alexa od Amazonu a Home od Google.

„V priebehu nasledujúcich dvoch rokov bude prebiehať viac ako 50% všetkých vyhľadávaní cez hlasové vyhľadávanie,“ pre PR Daily uviedol Nick Myers, kreatívny riaditeľ spoločnosti RedFox Creative.

Marketéri by mali začať premýšľať o tom, ako optimalizovať obsah pre hlasové vyhľadávanie. Hlasoví asistenti vyhľadávajú obsah, ktorý nasleduje po konverzačnom tóne a je plný dlhých kľúčových slov.

Spoločnosti potrebujú zdvojnásobiť to, čo ich robí na trhu jedinečnými, a to prostredníctvom experimentov s hlasovým vyhľadávaním. Michele J. Martin, riaditeľka marketingovej a obchodnej stratégie spoločnosti Vocali je podľa PR Daily presvedčená, že použitie vlastného syntetického hlasu môže pomôcť spoločnostiam odlíšiť sa od konkurencie.

Veľký význam v oblasti marketingovej komunikácie má aj umelá inteligencia. Nástroje ako umelá inteligencia sa stanú pokročilejšími pri analýze textu a obrázkov zo sociálnych médií, aby pomohli spoločnostiam vytvoriť pre ich publikum autentickejší obsah.

Umelá inteligencia poskytne spoločnostiam prístup k údajom, ktoré im pomôžu lepšie analyzovať a pripraviť komunikačnú stratégiu pre svoje publikum. Možností využitia umelej inteligencie sú naozaj široké.

Na druhej strane, príliš veľa technológie môže spôsobiť, že vzdialenosť medzi publikom a spoločnosťou sa môže prehĺbiť.

Platí to najmä vtedy, ak spoločnosť používa nástroje automatizovaného marketingu, ktoré jej pomáhajú dokončiť úlohy a kampane s cieľom osloviť väčšie a rôznorodejšie publikum.

„Momentálne obchodníci považujú automatizáciu za potrebné zlo. Je to nevyhnutná súčasť existujúceho neviazaného procesu. Nie je optimalizovaná a v dôsledku toho sú zákazníci zaplavení duplicitnými e-mailami, nepresnými informáciami z chatbotov a nepodstatnými textovými správami,“ pre PR Daily uviedla marketingová profesionálka Shayla Price.

Automatizácia môže pomôcť marketingovým profesionálom zvládnuť viaceré úlohy a ciele vo svojich kampaniach. Nesmie sa, ale používať pričasto.

Marketéri by mali používať také nástroje automatizovaného marketingu, ktoré splnia konkrétne ciele. Dôležité je investovať do auditov, ktoré preskúmajú vplyv automatizácie a overia skúsenosť so zákazníkom.

Dosiahnutie správnej kombinácie automatizácie je náročné a vyžaduje si veľa experimentovania. No je to najlepší spôsob ako predísť tomu, že automatizácia urobí viac škody ako osohu.