Rok 2017 bol pre aplikáciu Facebook Messenger veľmi úspešný. Počet používateľov, ktorí mesačne aktívne využívajú tento komunikačný nástroj prekročil 1,3-miliardy. V aplikácii sa udialo mnoho zmien, ktoré prispeli k jej rozvoju. Aj v roku 2018 spoločnosť Facebook pokračuje s inováciami Messengera.

V roku 2018 bude tím Facebook Messengera zameriavať svoju pozornosť na rozvoj oblastí, ktoré z tejto aplikácie urobia najlepší spôsob, ktorý umožní ľuďom tráviť čas spoločne, keď ich oddeľuje obrovská vzdialenosť, ale aj miestom, kde si môžu plánovať ako tráviť viac času v reálnom živote.

„Chceme, aby bol Messenger najlepším spôsobom, ako usporiadať noc s priateľmi, urobiť domáce úlohy alebo jednoducho spojiť sa s ľuďmi, na ktorých vám záleží a to prostredníctvom textu, fotografií, videa, zvuku alebo videa v reálnom čase,“ uviedol na Facebooku, David Marcus riaditeľ spoločnosti Facebook pre produkt Messeneger.

V roku 2018 sa rozvoj Messengera bude orientovať na šesť hlavných oblastí:

Komunikácia v reálnom čase sa bude aj naďalej inovovať

Hlasový rozhovor a video rozhovor v prostredí Messengera v roku 2017 zaznamenali zvýšený úspech. Aj v tomto roku bude preto spoločnosť Facebook pokračovať v investíciách do rozvoja uvedených komunikačných foriem v reálnom čase.

Tento spôsob komunikácie umožní používateľom ľahšie zostať v kontakte s blízkymi, aby im neunikol dôležitý okamih alebo dôležitá komunikácia, napríklad v čase krízy.

„V službe Messenger si chceme byť istí, že môžete oslavovať bratrancove zasnúbenie, aj keď ste na druhej strane sveta, rovnako ako sa chceme uistiť, že budete informovaní, že váš priateľ je po prírodnej katastrofe v bezpečí,“ uviedol na Facebooku, David Marcus riaditeľ spoločnosti Facebook pre produkt Messenger.

Skupinové rozhovory budú ešte lepšie

Skupinové rozhovory na sociálnej sieti sú jednou z ďalších kľúčových oblastí, na ktorú sa chce Messenger zamerať. Skupinový „chat“ je prostredie, kde sa dejú každodenné ľudské interakcie.

Prostredníctvom takejto komunikácie ľudia koordinujú svoje reálne životy, zhromažďujú a zdieľajú názory na rôzne udalosti, rozoberajú televízne relácie, športové zápasy a iné súčasti svojho každodenného života.

Hoci už teraz poskytuje skupinová komunikácia na Messengeri mnoho možností, ešte stále je, čo zlepšovať. Podľa Davida Marcusa veľkou výhodou Messenegera je, že pre komunikáciu tu nie je potrebné žiadne telefónne číslo.

Messenger je skutočne globálny a je to najlepší spôsob ako medzi 1,3-miliardou ľudí, ktorí ho používajú každý mesiac, nájsť niekoho, s kým chcete hovoriť. Je jedno či je to niekto úplne nový, alebo je to starý priateľ, kohokoľvek môžete zapojiť do skupinového rozhovoru.

Aplikácia Messenger bude jednoduchšia

Počas uplynulých dvoch rokov aplikácia Messenger prešla mnohými zmenami, ktoré ju odlišujú od konkurencie. Mnohé z funkcií Messengera si našli svoje uplatnenie, mnohé nie.

V tomto procese neustáleho vytvárania nových funkcií sa stalo to, že aplikácia je príliš preplnená, čo pre jej ovládanie nie je pozitívne. V tomto roku bude teda jedným z cieľov spoločnosti Facebook, investovať čas aj úsilie, aby bola aplikácia jednoduchšia a efektívnejšia.

V aplikácii bude viac vizualizácie

David Marcus je presvedčený, že v roku 2018 budú vizuálne správy naberať na dôležitosti. Používatelia očakávajú, že budú mať možnosť pridávať do svojich správ intuitívne fotky, videá, obrázky, GIFká.

Aj Messenger Kids je v prvom rade vizuálnou komunikáciou. Rodičia, starí rodičia, tety a strýkovia či iní členovia rodiny môžu s deťmi komunikovať prostredníctvom videa, ako keby boli tvárou v tvár, čo je určite jednoduchšie ako vypisovať siahodlhé správy.

Toto je dokonca hlavné smerovanie celého komunikačného priemyslu na internete, čiže aj Messenger sa bude sústrediť najmä na rozvoj tejto komunikačnej možnosti.

Zákaznícky servis sa transformuje do starostlivosti o zákazníkov

Podľa prieskumu spoločnosti Nielsen, ktorý bol realizovaný na základe požiadavky spoločnosti Facebook, až 56% respondentov uprednostňuje v komunikácii so spoločnosťami radšej správy ako volania a 67% z nich očakáva, že komunikácia prostredníctvom správ bude v priebehu troch rokovať dominovať nad volaniami.

Aj keď volania stále zohrávajú dôležitú úlohu v zákazníckom servise, zasielanie správ otvára pre značky a firmy ďalšie možnosti pre komunikáciu so svojimi zákazníkmi.

Prostredníctvom takejto komunikácie sa spoločnosti môžu rozprávať so svojimi zákazníkmi priamo z firemnej stránky, môžu s nimi komunikovať kedykoľvek a kdekoľvek.

Podľa prieskumu zasielanie správ odomyká cestu k silnejšej a osobnejšej interakcii medzi ľuďmi a spoločnosťami, čiže je úplne logické, že sa tím vývojárov Messengeru bude snažiť tento spôsob obchodnej komunikácie so zákazníkmi zlepšovať.

Správy ako marketingový kanál

Zasielanie reklamných správ v prostredí Messengeru je ďalšou dôležitou oblasťou, ktorú chce spoločnosť Facebook využívať intenzívnejšie. Keďže marketéri vidia v tejto forme zasielania reklamných správ veľký potenciál, pre Facebook je to vynikajúca príležitosť ako zvýšiť svoj zisk z reklamy, najmä potom ako sú kapacity samotnej sociálnej siete pre umiestňovanie reklám maximálne vyčerpané.

Vývojári Messengera sľubujú, že zasielanie reklamných správ bude vyvíjané tak, aby v nej možnosti našli aj malé firmy a nielen veľké spoločnosti.

Aké efektívne budú tieto zmeny a celkový vývoj aplikácie Messenger efektívne ukáže až čas. Problematickou sa pre obyčajných používateľov môže javiť najmä reklama.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu