V uliciach Bratislavy sa objavili billboardy, ktoré informujú o novom štarte denníka Večerník na 2. septembra, so sloganom „Noviny všetkých Bratislavčanov“. Oslovil som Martinu Krajčírovú, šéfredaktorku nového Večerníka. Prečítajte si rozhovor.
Aké bude jeho obsahové zameranie, rozsah strán, periodicita a počiatočný náklad? Akú formu distribúcie ste zvolili? Za akú cenu sa bude dať kúpiť?
Obsahové zameranie: Aktuálne spravodajstvo plus aktuálna publicistika – tak ako aj v iných denníkoch.
Avšak s tým rozdielom, že sa budeme venovať výhradne dianiu v Bratislave. Budeme riešiť len bratislavské témy a len to, čo sa deje v našom hlavnom meste. Zaujíma nás predovšetkým servis, samospráva, kultúra, bratislavské zaujímavosti, prepojenie histórie a súčasnosti.
Počet strán: pondelok až štvrtok 8, piatok 16
Periodicita: denník (sobota, nedeľa – nevychádza)
Počiatočný náklad: 10 000
Distribúcia: MPK
Cena: 0,49 €
Vydávať ho bude spoločnosť Star production, alebo Agentúra Promotion? A využijete synergický efekt so ženskými titulmi vydavateľstva Star production, ako sú ženskýweb.sk, Slovenka, Šoubiz, LaFemme, Praktická Slovenka, či Zdravie rodiny? Budú ich redakcie s Večerníkom aspoň čiastočne spolupracovať?
Vydavateľom je spoločnosť Promotion, ktorá vlastní ochrannú známku. Večerník nepatrí do portfólia Star Production, tým pádom nie je dôvod na synergický efekt. S titulmi Star Production budeme spolupracovať tak ako aj s ostatnými bratislavskými spoločenskými, kultúrnymi a inými inštitúciami.

Kto bude tvoriť vedenie a kto redakciu nového Večerníka?
Redakciu tvoria kmeňoví redaktori plus stáli autori – prispievatelia, ktorí sa budú zameriavať na odborné témy. Online a web bude mať na starosti Lenka Bartošíková, máme dvoch grafikov, v redakcii je fotoreportér Miro Košírer a fotograf Rastislav Mišík. Šéfredaktorka Martina Krajčírová, zástupkyňa šéfredaktorky Silvia Vnenková.
Tradičný Večerník bratislavčanov vychádzal v období 1956-2006. Používate jeho logo. V čom budú tieto tituly rovnaké a v čom podobné?
Spomínané logo, tak napríklad to je identické. Pre „starý“ Večerník bola charakteristická čierno-biela tlač s jednou prídavnou farbou, červenou. To sme ponechali. Rovnako ako charakter novín, ktorý bol vždy predovšetkým servisný a prinášal zaujímavosti a špecifiká mesta.
Akú kampaň pripravujete k štartu predaja, okrem billboardov? Akú marketingovú podporu bude mať? Je to silná značka.
Okrem billboardov bude mať Večerník kampaň v rádiu Jemné melódie. Chystá sa takzvaný guerilla marketing formou špecificky identifikovateľných kolportérov. V deň vydania nultého čísla 2. septembra plánujeme veľký event na Hlavnom námestí od 18-stej hodiny, na ktorý srdečne všetkých pozývame. Budeme tiež pripravovať pravidelnú reláciu v jednom z rádií. O konkrétnom stále rokujeme, ale bude to určite jedna z bratislavských frekvencií.
Kedy spustíte doménu vecernik.sk a v čom sa bude obsahom odlišovať od printovej verzie?
Doménu spúšťame v deň vydania nultého čísla a to 2. septembra. V prvej fáze budú printová a online verzia totožné. Tým nevylučujeme, že v budúcnosti bude mať online verzia nejakú pridanú hodnotu.
Ktorá mediálna agentúra bude zabezpečovať predaj inzertného priestoru Večerníka? A ktorá reklamná agentúra bude riadiť marketingové aktivity? Či bude si to vydavateľstvo zastrešovať „in house“?
Predaj inzertného priestoru a riadenie marketingových aktivít je v našej vlastnej réžii. Vydavateľstvo si ich zastrešuje „in house“.
Ďakujeme za rozhovor.
Večerník je silná značka a jeho návrat preto vítam, prajem mu kvalitný obsah a veľa skvelých čitateľov.