Ilustračná foto koláž: Mediahub.sk

Ľudia z prostredia maloobchodu hovoria, že pomenovanie pre nový diskontný reťazec by malo byť Jack’s, keďže spoločnosť Tesco nedávno požiadala o registráciu ochrannej známky. Informáciu zverejnili theguardian.com.

Pomenovanie sa zrejme viaže k Jackovi Cohenovi, ktorý v roku 1919 založil spoločnosť Tesco, najprv formou predajných stánkov. Prvá predajňa Tesco bola otvorená neskôr, v roku 1931. V roku 1939 už mala spoločnosť Tesco 100 predajní po celom Spojenom Kráľovstve.

Najväčší predajca v Spojenom kráľovstve by mohol otvoriť od septembra 2018 postupne až 60 nových diskontných predajní.

„Nová maloobchodná forma bude prevádzkovaná oddelene od hlavného obchodu spoločnosti Tesco a ponúkané výhody sa budú líšiť od výhod, ktoré ponúka Tesco,“ uvádza sa podľa theguardian.com v inzerátoch s ponukou práce od Tesca pre novú obchodnú formu.

Pracovníci, ktorí dostávajú výpovede pri zatváraní obchodov Tesco Metro sa musia o pracovné miesta v nových diskontoch uchádzať nanovo.

Vedenie spoločnosti Tesco skúmalo tisíce potenciálnych miest, ktoré by mohli byť vhodné pre umiestnenie nových predajní. Do úvahy pripadá až 60 miest, kde by nové obchody s pravdepodobným názvom Jack’s, mohli byť situované.

V súčasnosti tradičné supermarkety hľadajú spôsob, ako sa dostať na rýchlo rastúci trh s diskontnými predajňami. Na trhu s diskontnými predajňami sú lídrami nemecké reťazce Aldi a Lidl.

Aj menší lokálni diskontný predajcovia sa snažia prejsť na spôsob predaja, ktorý je charakteristický tým, že ľudia nakupujú menej a častejšie.

Uvedomujú si, že nákupy na dlhšie obdobie strácajú u zákazníkov na hodnote, pretože súčasný trend sa orientuje na čerstvé potraviny. Znamená to, že ľudia nebudú kupovať potraviny do zásoby, ale radšej si kúpia čerstvé.

Podobný zámer mala spoločnosť Tesco už v roku 1980. Vtedy sa Tesco pokúšalo uviesť na trh diskontné predajne pod značkou Victor Value. Po štyroch rokoch, ale od tohto zámeru spoločnosť upustila. Manažment Tesca sa v tom čase obával, že by nový diskont mohol byť konkurenciou pre hlavnú značku Tesco.

Podľa údajov theguardian.com nemecké reťazce Aldi a Lidl v súčasnosti kontrolujú takmer 13% trhu s potravinami. Pred štyrmi rokmi to bolo 9%, čiže ich podiel na trhu rastie.

Aldi a Lidl zvyšujú svoje tržby o viac ako 8% ročne, zatiaľ čo predaj v štyroch veľkých supermarketoch Tesco, Sainsbury, Asda a Morrisons sotva drží krok s rastúcou cenou potravín.

Podľa viacerých maloobchodníkov, spoločnosť Tesco vyvíja nový reťazec diskontných predajní, pretože vo februári 2018 sľúbil akcionárom, že vyvinie nové formáty na lepšie poskytovanie služieb zákazníkom.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu