
V utorok 26. mája začala svoje vysielanie nová online televízia, ktorá je súčasťou portálu Hospodárskych novín: hnonline.sk. Televízia sa volá „HN televízia“ a jednou z jej relácii je aj Narýchlo, ktorú moderuje mediálne známy herec Viktor Horján.
V redakcii sme si všimli, že v novej televízii v ich relácii Narýchlo je použitý opakujúci sa piktogram hviezdy pripomínajúci logo televízie Barrandov a v ich korporátnej ružovej farbe. Bol v tom zámer jej tvorcov?
„Zámer to nie je, ide o náhodu pri výbere prvku do relácie, “ povedal pre portál masmedialne.info Denis Schvarcz, riaditeľ pre marketing a PR vo vydavateľstve Mafra Slovakia, ktoré Hospodárske noviny vlastní.
Tvorcom programovej štruktúry novej televízie je televízny guru František Borovský, ktorý sa po odchode z postu generálneho riaditeľa televízie JOJ venoval práci vo svojej vlastnej spoločnosti FBC Media a onlinovým a televíznym projektom, v súčasnosti je programovým riaditeľom v TV Barrandov.
Všimli sme si, že v relácii Viktora Horjána Narýchlo v HN televízii sú použité vizuálne prvky, ktoré si istotne divák podvedome spojí s televíziou Barrandov. Pozrite si reláciu, posúďte sami, nájdete ju > tu
O primitívnom obsahu novej relácie radšej pomlčím, keďže televízie vo všeobecnosti permanentne predkladajú svojím divákom nízku kvalitu obsahu. Preto, slovné spojenie „televízna žurnalistika“ sa navzájom vylučuje a je zbytočné ho v tejto spojitosti používať. Vo všeobecnosti však platí: aký divák, taká televízia.
Ale takáto relácia s bulvárnym obsahom a titulkom Jedno umierajúce dieťa je málo… Viac vám povie Viktor Horján na HNtelevízii do seriózneho média, akým chcú byť Hospodárske noviny jednoducho nepatrí.
Marián Luha
Posúďte sami, či sa v redakcii nemýlime. Pozrite, opakujúce sa vizuálne prvky v HN televízii, v relácii Narýchlo:




A tu je logo TV Barrandov, pre porovnanie:

