Variant triedy M so špeciálnym stupňom ochrany dopĺňa rozsiahlu rodinu Mercedes-Benz Guard. Ako všetky modely Guard, aj pancierová verzia obľúbeného SUV využíva rovnaký konštrukčný princíp integrovanej špeciálnej ochrany, typický pre túto značku. Všetky doplňujúce ochranné zariadenia boli zohľadnené už vo fáze vývoja príslušného modelového radu a sú dokonale integrované do architektúry vozidla. Takto ostávajú zachované všetky výhody sériového vozidla ako príťažlivý dizajn, luxusný funkčný interiér, vysoká aktívna a pasívna bezpečnosť, vynikajúci komfort jazdy a agilná dynamika jazdy.
Mercedes-Benz ML_banner_na_titulku
Ťažiskom nového M-Guard je, ako v prípade všetkých vozidiel s hviezdou a so špeciálnym stupňom ochrany, celostný prístup počas vývoja: integrovaná špeciálna ochrana. To znamená, že jednotlivé ochranné prvky sú od samého začiatku v rámci samostatného procesu integrované do skeletu karosérie. Kompletná kabína pritom získa pancier, ktorého súčasťou sú aj detaily ako strešné nosníky, zámky dverí, škáry okolo dverí alebo pripevnenie vonkajších zrkadiel. Takto vznikne rozsiahly systém ochrany v kvalite vyhotovenia typickej pre značku mercedes, ktorý chráni vozidlo pred projektilmi aj na takých miestach, kde je dodatočný účinný pancier problematický.

Ďalšia výhoda integrovanej špeciálnej ochrany v porovnaní s dodatočne vystuženými vozidlami, na ktorých pridaná hmotnosť zaťažuje štruktúru karosérie: skelet karosérie je od samého začiatku prispôsobený vyššej hmotnosti a umiestneniu prvkov panciera. Výsledkom je vyššia stabilita celej štruktúry karosérie a tým aj typická vysoká životnosť a odolnosť, akou sa vyznačujú aj konvenčné modely triedy.

Trieda M Guard: chránená z každej strany

Karoséria triedy M Guard prechádza cez všetky pracoviská veľkosériovej výroby a profituje z vynikajúcej kvality karosérie triedy M. V porovnaní so sériovou karosériou ma karoséria Guard špecifické úpravy na integráciu panciera, zosilnenú prednú časť a upravené dvere. Samotný pancier pozostáva okrem iného z nasledujúcich častí:

● Sklá najvyššej optickej kvality z viacvrstvového špeciálneho skla, všetky s jednotnou hrúbkou, s polykarbonátovou vrstvou z vnútornej strany proti intrúzii črepín.

● V nepriehľadnej zóne je použitá presne zvarovaná špeciálna oceľ. V oblasti prvého, druhého a tretieho stĺpika a pri zadnej stene priestoru motora a strope zosilňuje kabínu a zvyšuje pevnosť štruktúry.

● Všetky zabudované komponenty spĺňajú stanovené balistické požiadavky, podliehajú ustavičnej balistickej kontrole a  sú už dopredu náležito certifikované.

Spĺňa triedu ochrany VR4

Nový M-Guard spĺňa triedu odolnosti VR4 podľa skúšobnej smernice BRV 2009 (vozidlá so špeciálnou ochranou proti projektilom podľa Bullet Resistant Vehicles 2009). Toto balistické zatriedenie označuje odolnosť (VR = Vehicle Resistance) spolu s označením zbraní a kalibra, v tomto prípade okrem iných .357 Magnum a .44 Magnum. Certifikáciu uskutočnila štátna skúšobňa zbraní a streliva v Ulme.
Táto nezávislá a neutrálna skúška zabezpečuje, aby integrovaná koncepcia ochrany splnila náročné požiadavky vyskytujúce sa v reálnych nebezpečných situáciách. M-Guard úspešne zdolal nasledujúce skúšky za použitia zbraní a streliva:

● Streľba z najrôznejších uhlov.
● Útok výbušninou, napríklad ručným granátom DM51 podľa  skúšobnej smernice ERV 2010, zdolal M-Guard s prídavným pancierom podlahy úspešne tak v zóne vodiča, ako aj v zóne cestujúcich sediacich vzadu.

Harmonický podvozok, motory s vysokým výkonom

Aj napriek zvýšenej hmotnosti v dôsledku panciera poskytuje M-Guard presvedčivý jazdný komfort, vysokú agilitu a vynikajúcu aktívnu bezpečnosť sériovo vyrábaného auta. Variant so špeciálnym stupňom ochrany sériovo ponúka systém vzduchového pruženia AIRMATIC s adaptívnym systémom tlmenia (ADS), nastavený presne na opatrenia špeciálnej ochrany. Silnejšie prvky náprav suverénne kompenzujú zvýšenú hmotnosť M-Guard, torzné tyče špecifické pre Guard na zadnej náprave zlepšujú nakláňanie karosérie pri rýchlej jazde zákrutami alebo pri úhybacích manévroch.

M-Guard sa dodáva výlučne na pneumatikách schopných núdzového dojazdu a diskoch AMG z ľahkej zliatiny s priemerom 50,8 cm (20″) s 5-lúčovým dizajnom. Toto obutie umožňuje aj pri úplnej strate tlaku bezpečne pokračovať v jazde až 30 kilometrov rýchlosťou najviac 80 km/h.

S novým ML 350 BlueTEC Guard je prvý raz v tomto segmente v ponuke dieselový motor, ktorý je hospodárny a zároveň živý. Ponúka osvedčený 6-valcový dieselový motor v tvare V s výkonom 190 kW (258 k) a maximálnym krútiacim momentom 620 Nm. Spĺňa požiadavky v súčasnosti najprísnejšej emisnej triedy EURO 6. Alternatívne je k dispozícii ML 500 Guard s 8-valcovým zážihovým vidlicovým motorom s výkonom 300 kW (408 k) a krútiacim momentom 600 Nm. Obidva motory sú k dispozícii tak s ľavostranným, ako aj s pravostranným riadením.

Interiér bez obmedzení

Športovým rázom a vysokou kvalitou sériovo vyrábaného interiéru sa vyznačuje aj priestorný interiér M-Guarda. Ochranné opatrenia nijako nezhoršujú známy pocit útulnosti ani ponuku miesta až pre päť cestujúcich. Ložná kapacita až 2 010 litrov a možné užitočné zaťaženie približne 560 kg sú na rovnako vysokej úrovni ako v prípade sériovo vyrábaných modelov triedy M bez špeciálneho stupňa ochrany. A záujemcovia o M-Guard si môžu vybrať z množstva atraktívnych možností výbavy. K dispozícii sú napríklad exkluzívna kožená výbava, informačné a zábavné systémy ako COMAND Online alebo vysokokvalitné ozvučovacie systémy.

Komplexný program skúšok v záujme najvyššej spoľahlivosti

Okrem špecifických skúšok odolnosti voči projektilom v štátnej skúšobni zbraní a streliva v Ulme musel M-Guard rovnako ako sériové vozidlá úspešne zdolať komplexný program skúšok, ktorý odzrkadľuje reálne každodenné záťaže a čiastočne ich mnohonásobne prekračujú. Súčasťou sú okrem iných viactýždenná vytrvalostná skúška na kontrolu pevnosti štruktúry karosérie, štandardizované simulácie zlej vozovky na špeciálnych pracoviskách na skúšky karosérie alebo cestné vytrvalostné skúšky na skúšku odolnosti hnacieho ústrojenstva a podvozka v extrémnych podmienkach. Okrem toho sa uskutočňujú skúšky odolnosti voči horúčave a zime a jazdy vysokou rýchlosťou na testovacích tratiach, počas ktorých sa overuje odolnosť jednotlivých komponentov a ich celková funkčnosť pri maximálnom zaťažení. Počas osobitnej zimnej skúšky v ľadových a snehových podmienkach inžinieri nastavia systémy jazdnej dynamiky na zvýšenú hmotnosť panciera. Záverečný program nárazových skúšok overuje bezchybnú funkciu všetkých pasívnych bezpečnostných systémov.

Mercedes-Benz ponúka deväť modelov so špeciálnym stupňom ochrany

Program Guard zahŕňa v súčasnosti vozidlá tried S, E, M a G. S celkovým počtom deväť modelov ponúka značka Mercedes-Benz širokú paletu vozidiel so špeciálnym stupňom ochrany:

● E 350 BlueTEC Guard
● E 250 Guard*
● E 350 Guard*
● E 500 Guard
● ML 350 BlueTEC Guard
● ML 500 Guard
● S 600 Guard
● S 600 Pullman Guard
● G 500 Guard

* Len  pre niektoré krajiny.

Modelom Guard sú k dispozícii všetky servisné stanice značky Mercedes-Benz
na celom svete na servis, údržbu a prípadné opravy. Aj modely so špeciálnym stupňom ochrany majú, samozrejme, plnú záruku.

Iľja Majda

Zdroj: Mercedes-Benz Slovakia/Daimler

REKLAMAadv.: