V roku 2015 bol v šiestich celoštátnych slovenských rádiách celkový objem reklamy až 82,5 miliónov eur. Čo predstavuje nárast oproti roku 2014 o 16,7 percent. Dáta pochádzajú z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence výskumnej agentúry TNS Slovakia. Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie.

Súčasťou monitoringu v roku 2014 bolo 5 rádií – rádio Expres, Fun rádio, Rádio Jemné, Rádio Slovensko 1, Rádio Europa 2. V roku 2015 sa k nim zaradilo Rádio Vlna, ktoré vzniklo v priebehu roku 2015.

„Vznik nového rádia nemá výrazný vplyv na rastúci trend, keďže rádio Vlna sa na celkovom objeme výdavkov do reklamy podieľalo iba 2 percentami. Objem reklamných výdavkov 5 rádií (bez Vlna) dosiahol 81,1 mil. eur,“ uviedla výskumná spoločnosť TNS Slovakia.

Podiel rádií na celkových výdavkoch do reklamy

1. graf - Podiel rádií na celkových výdavkoch do reklamy
zdroj: TNS Slovakia

Prehľad rádií podľa výdavkov do reklamy

2. graf - Prehľad rádií podľa výdavkov do reklamy
zdroj: TNS Slovakia

Prehľad rádií podľa počtu odvysielaných reklamných spotov a dĺžky odvysielaných spotov

3. graf - Prehľad rádií podľa počtu odvysielaných reklamných spotov a dĺžky odvysielaných spotov
zdroj: TNS Slovakia

Tabuľka uvádza desiatku najviac komunikovaných produktových segmentov

4. graf - Tabuľka uvádza desiatku najviac komunikovaných produktových segmentov v rádiách za rok 2015
zdroj: TNS Slovakia

Rebríček TOP 15 zadávateľov rozhlasovej reklamy

5. graf - Rebríček TOP 15 zadávateľov rozhlasovej reklamy
zdroj: TNS Slovakia
REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu