Programy pre blokovanie reklám na internete používa viac ako štvrtina užívateľov, dôvodom je veľké množstvo reklamy a jej agresívne vyobrazenie.

Väčšina z týchto užívateľov pritom uvádza, že programy na blokovanie reklamy by nepoužívala, ak by jej bolo menej. Ukázala to štúdia s názvom Spravodajstvo a spravodajské servery 2015, ktorú realizovala výskumná agentúra Nielsen Admosphere na reprezentatívnej vzorke slovenskej internetovej populácie staršej ako 15 rokov.

Nástroje na blokovanie reklamy na internete využíva viac ako jedna štvrtina užívateľov slovenskej internetovej populácie staršej ako 15 rokov. Až 80% opýtaných uviedlo, že by programy ako AdBlock na blokovanie reklám nepoužívali, ak by jej bolo na webe menej.

Užívatelia ako dôvod pre používanie blokovacích programov uvádzajú aj rýchlejšie prehliadanie a načítavanie webových stránok. Až 7 z 10 respondentov, uvádza že blokovacie programy používa preto, že im vadí sledovanie ich pohybu na webe, využitie tzv. retargetingu a získavanie informáciíí o ich záujmoch, či nákupnom správaní pre reklamné a marketingové dôvody.

Až 67% takýchto užívateľov si pritom jasne uvedomuje, že svojím konaním pripravujú prevádzkovateľov webových stránok o zdroj príjmov z reklám.

Pozrite si tabuľku:

Viac ako jedna štvrtina užívateľov na internete používa blokovanie reklám - graf

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu