Reklamné spoty, ktoré spoločnosti pripravujú každé Vianoce sú plné citov, emócií a mnohé z nich sú dokonca krásnymi príbehmi, ktoré majú pripomenúť ľuďom to najcennejšie a najpodstatnejšie, o čom Vianoce naozaj sú.
Vianočné reklamy bývajú jedni z najkrajších, ktorými spoločnosti po celom svete útočia na zmysly a city svojich zákazníkov a celej verejnosti.
V každom jednom období sa medzi nimi nájdu také, ktoré svojim spracovaním zaujmú a nenechajú, ako sa hovorí, ani jedno srdce chladné a nie je tomu inak ani počas tohto vianočného obdobia.
V tomto roku si takúto mimoriadnu pozornosť a záujem užívajú reklamné spoty dvoch spoločností: Sainsbury a Heathrow Airport.
Vianočný spot „Coming Home for Christmas” – Heathrow Airport
Počas svojej 70-ročnej histórie pôsobenia na leteckom trhu, sa spoločnosť Heathrow Airport špecializuje na spájanie ľudí so svojimi blízkymi, a to najmä v čase Vianoc, keď stretnutie s milovanými osobami je ten najlepší darček zo všetkých.
Vianočnú kampaň, ktorej hlavnými hrdinami sú dvaja manželia – medvedíci, spustila spoločnosť začiatkom mesiaca november. Reklama zachytáva nežné okamihy medzi dvojicou manželov od okamihu, keď manželka nežne prebudí svojho manžela na sedadle v lietadle až po stretnutie so svojimi najdrahšími.
Ako sa vyjadrila spoločnosť na svojej stránke, reklama je ďalšou fázou kampane, ktorá oslavuje 70. výročie značky Heathrow Airport a je pokračovaním kampane Heathrow’s First Flight, ktorá bola spustená v lete a taktiež získala pozitívny ohlas.
„Milujeme film a dúfame, že cesta medvedíkov cez letisko zachytáva vzrušenie, ktoré ľudia cítia, keď prechádzajú cez letisko Heathrow do náručia svojich blízkych počas Vianoc,“ vyjadril sa o reklame Jonathan Coen, komerčný riaditeľ Heathrow.
Kampaň bola vytvorená reklamnou agentúrou Havas, o filmovú réžiu sa postaral Dom & NIC, o produkciu Outsider Productions a o animácie spoločnosť The Mill.
Reklama bola natočená v priebehu troch dní, za plnej prevádzky letiska Heathrow, počas ktorej bolo nutné prekonať zložité logistické problémy natáčania na rôznych termináloch letiska a tiež v obmedzených miestach, aby video pôsobilo reálne.
Vianočný spot „The Greatest Gift” – Sainsbury’s
Sainsbury’s je prevádzkovateľ najväčšej siete supermarketov vo Veľkej Británii. Tohtoročná vianočná reklama rozpráva pôvabný príbeh tvrdo pracujúceho a oddaného otca, ktorý prichádza s geniálným plánom, aby sa ustil, že bude môcť byť na Vianoce so svojou rodinou.
Príbeh zmiešanej rodinky dojíma milióny ľudí po celom svete a je naozaj nádherný. Poukazuje na uponáhľanosť tejto doby a problematickosť dosiahnutia toho, o čom sú Vianoce, čiže byť so svojou rodinou, užívať so spoločné chvíle, tešiť sa a radovať sa so svojimi najdrahšími.
Vynikajúco naanimovaný príbeh podľa scenára od oceňovného a známeho scenáristu a režiséra Sama Fella je rozprávaný prostredníctvom originálnej, radostnej a zábavnej piesne „The Greatest Gift Is Me“ (Najväčší dar som ja), ktorú naspieval britský herec James Corden.
Pieseň skomponoval hudobník, komik, herec a producent Bret McKenzie, ktorý si napríklad zahral aj v známej trilógii Pán prsteňov či Hobbit, v roku 2012 získal aj Oscara za najlepšiu pôvodnú pieseň v muzikálnej komédii The Muppets.
Spoločnosť dokonca ponúka svojim priaznivcom vytvoriť si svoj vlastný vianočný animovaný príbeh prostredníctvo aplikácie „Sainsbury’s Story Studio“. Záujemca potrebuje k vytvoreniu animácie iba svoj telefón, o ostatné sa postará spomínaná aplikácia, ktorá je zdarma. Pozri > iOS a > Android
Prečítajte si aj:
> John Lewis zverejnil novú vianočnú reklamu
> Keď sa vianočných reklám zhostia svetoví režiséri