foto: Joshua Trujillo, Starbucks

Tento rok sa svetoznáma kaviarenská spoločnosť Starbucks rozhodla motívy na vianočné poháre získať priamo od zákazníkov. Výsledkom je trinásť originálnych pohárov, v ktorých si zákazníci kúpia svoju vianočnú kávu po celom svete.

Od roku 1997 ponúka Starbucks svoju kávu počas vianočného obdobia v špeciálnych červených pohároch, ktorých dizajn sa nesie v duchu tejto sezóny. V priebehu rokov sa vzhľad pohárov menil od moderných až po nostalgické.

Tento rok sa, ale Starbucks rozhodol do dizajnu vianočných pohárov zapojiť priamo zákazníkov, výsledkom čoho je trinásť skutočne krásnych a originálnych pohárov, v ktorých sa bude predávať káva Starbucks po celom svete.

https://www.youtube.com/watch?v=CK6rmk-Zdj0

„Dúfame, že vzory na tohtoročných červených pohároch vyjadrujú spoločného ducha Vianoc tak ako si ho predstavujú a vnímajú naši zákazníci,“ povedala Sharon Rothstein, globálna marketingová riaditeľka Starbucks.

Po mnoho rokov sa zákazníci podieľali na zdobení bielych pohárov, spoločnosť Starbucks dokonca usporiadala súťaž na podporu tejto kreativity.

V decembri minulého roka sa kaviarenská spoločnosť rozhodla zapojiť zákazníkov aj do dizajnu vianočných červených pohárov a vyzvala ich, aby sa svojimi návrhmi vzorov na červené poháre podelili na Instagrame.

foto: Joshua Trujillo, Starbucks
víťazná realizovaná kolekcia z najlepších návrhov pohárov (foto: Joshua Trujillo, Starbucks)

Za osem dní dostal Starbucks viac ako tisícdvesto návrhov z trinástich krajín po celom svete. Pozrite si kolekciu návrhov, ktorú zverejnil Starbucks na microsite redcupcollection.com.

„Boli sme prekvapení a inšpirovaní množstvom neuveriteľných umeleckých kúskov od našich zákazníkov. Návrhy boli krásne, výrazné a pútavé. Veľmi rýchlo sme si uvedomili, že tam bol potenciál využiť kreatívne inšpirácie našich zákazníkov na dizajn vianočných pohárov,“ povedala Dena Blevins, kreatívna riaditeľka Starbucks Global Creative Studio.

Tvorivý tím Starbucksu rozposlal fotku každého návrhu pohára na sociálne siete a všimol si témy (grafické, sezónne, typografické…), ktoré sa začali pri nich vynárať, každý doplnil do dizajnu svoju predstavu, z čoho vznikli originálne umelecké diela. Pri žiadnom pohári nebolo uvedené meno autora, len fotografia šálky.

https://www.youtube.com/watch?v=EXJ21HtXr1U

Následne tím Starbucks požiadal malú skupinu zákazníkov, aby z celej kolekcie označili pohár, ktorý sa im páči najviac, čo spoločnosti umožnilo vybrať tie najlepšie návrhy.

Na konci tohto procesu bolo vybratých trinásť pohárov s dizajnom od zákazníkov, ktoré budú reprezentovať tohtoročného ducha Vianoc od Starbucks.

V týchto pohároch si budú môcť zákazníci kúpiť svoju šálky kávy vo viac ako dvadsiatich piatich tisíckach kaviarní Starbucks v sedemdesiatich piatich krajinách po celom svete.

Značka Starbucks vstúpila na slovenský trh v júli 2015, kedy bola dostupná najprv v sieti čerpacích staníc Shell prostredníctvom automatov na kávu.

Vzápätí 31. mája 2016 otvorila značka Starbucks svoju prvú kultovú kaviareň v Bratislave v nákupnom centre Aupark a 28. júla 2016 otvorila spoločnosť AmRest Holding SE (prevádzkovateľ kaviarní Starbucks v strednej Európe) aj druhú kaviareň Starbucks na Slovensku. Nachádza sa v nákupnom centre Eurovea v Bratislave a má rozlohu 119 m2 a 62 miest na sedenie.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu