Porsche Slovakia, autorizovaný importér značky Volkswagen, pripravil pre bratislavský autosalón exponát „Zlatý Golf“, ktorý má pripomenúť a názorne vizualizovať úspechy modelu Volkswagen Golf aktuálnej generácie. Početné tituly a prestížne ocenenia symbolizuje povrchová úprava zlatou fóliou.

Zlaty GOLF (3)Volkswagen Golf siedmej generácie mal svetovú premiéru 4. septembra 2012 a predstavoval kvantový skok v konštrukcii kompaktných automobilov. Vďaka použitiu novej modulárnej stavebnice komponentov pre priečne uložený motor MQB sa jeho hmotnosť znížila až o 100 kg oproti predchádzajúcej generácii. Spotreba paliva klesla podľa motora až o maximálne 23 percent.

Napríklad nový Golf TDI BlueMotion1 má priemernú normovanú spotrebu paliva podľa metodiky EHK iba 3,2 l/100 km (čo zodpovedá emisii CO2 85 g/km). Od roku 2014 Golf prináša elektrifikáciu do kompaktnej triedy. Na niektorých trhoch je už v predaji rýdzo elektrický model e-Golf2 s dojazdom približne 190 kilometrov. Na jeseň k nemu pribudne nový  Golf GTE3, ktorý vďaka systému pohonu Plug-in-hybrid môže jazdiť do 50 km výlučne s elektrickým pohonom a so spaľovacím motorom 1.4 TSI dosahuje maximálnu rýchlosť 222 km/h.

Vysoká technická a kvalitatívna úroveň aktuálneho modelu Golf nadchli rovnako odbornú ako aj laickú verejnosť. Golf získal titul slovenského i českého automobilu roka 2013, ďalej európskeho automobilu roka 2013 (Car of the Year) a následne svetový titul „World Car of the Year 2013“. Dokonca aj v Japonsku aktuálny Golf zvíťazil nad konkurenciou a bol ako prvý automobil z dovozu v 34-ročnej histórii s veľkým náskokom zvolený za automobil roka („Car of the Year 2013/2014 Japan“).

Z ďalších ocenení si osobitnú zmienku zaslúži paneurópska cena „Zlatý volant 2013“, udeľovaná na základe kombinovaného hodnotenia odbornou porotou a hlasovaním státisícov čitateľov magazínu Auto Bild v 25 krajinách Európy. Nadčasovo elegantný dizajn zasa ocenili porotcovia nemeckej Rady pre dizajn (Rat für Formgebung). Ale aj rýdzo čitateľské ankety ako „Auto-Trophy“ (Auto Zeitung) alebo „Najlepšie automobily“ (auto motor und sport) priniesli Golfu víťazstvá.

Najúspešnejší európsky automobil všetkých čias Volkswagen Golf tohto roku oslavuje 40. narodeniny. Prvý sériový Golf zišiel z montážneho pásu závodu vo Wolfsburgu 29. marca 1974. Predstavoval začiatok úplne novej epochy v modelovom programe značky Volkswagen: definitívny prechod od vzduchom chladeného motora vzadu k vodou chladenému motoru vpredu a pohonu predných kolies. Golf prvej generácie, ktorého karosériu navrhol Giorgio Giugaro, mal nadviazať na úspech legendárneho modelu Typ 1 „Chrobák“, dovtedy najúspešnejšieho automobilu na svete (vyše 21,5 milióna vyrobených kusov). Radikálna zmena bola od začiatku úspešná.

Volkswagen_GOLF_GTI_titulkova_fotografia_k_clanku
Volkswagen GOLF GTI

Už v októbri 1976 zišiel z montážneho pásu miliónty Golf. V krátkom odstupe prichádzali na trh ďalšie verzie kompaktného modelového radu – športový Golf GTI v roku 1976, Golf Cabriolet (1979) a Golf GTD (1982). V auguste 1983 sa začal predávať Golf druhej generácie. Aj tento model do svojej triedy zaviedol významné technické inovácie ako riadený katalyzátor (1984), protiblokovací systém ABS (1986) a posilňovač riadenia. Od roku 1986 bol Golf II po prvý raz k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies syncro.

Treťou generáciou modelu Golf otvoril Volkswagen v auguste 1991 novú éru bezpečnosti. Golf III bol prvým typom modelového radu, ktorý mohol byť od roku 1992 vybavený airbagmi vodiča a spolujazdca. Súčasne veľký pokrok v konštrukcii karosérie prispel k výraznému zvýšeniu pasívnej bezpečnosti. K ďalším technickým míľnikom tretej generácie patrí prvý šesťvalcový motor v kompaktnej triede (VR6), tempomat, prvý turbodiesel s priamym vstrekovaním paliva (TDI, 1993), nový kabriolet, nový systém pohonu všetkých kolies (syncro II) a prvé kombi Golf Variant.

Golf tretej generácie bol prvým modelom značky Volkswagen, ktorý získal prestížny európsky titul  Automobil roka 1992. Modelom Golf IV v roku 1997 bezpečnosť pokročila ešte ďalej dopredu vďaka zavedeniu elektronického stabilizačného systému ESC. V roku 1998 Volkswagen predstavil prvý Golf s novým systémom pohonu všetkých kolies, využívajúcim na rozdeľovanie krútiaceho momentu na jednotlivé nápravy multilamelovú hydraulicky ovládanú spojku Haldex – Golf 4Motion.

Volkswagen Golf (1)
Zlatý Volkswagen Golf

V roku 2002 predstavil Volkswagen špičkový model Golf R32 s maximálnou rýchlosťou 250 km/h, ktorý po prvý raz priniesol revolučnú prevodovku DSG s dvoma spojkami. Golf V bol prvým modelom, ktorého komfort, dynamika a kvalita v roku 2003 prekonávali aj mnohé modely strednej triedy. To isté platilo aj pre bezpečnosť. Po prvý raz sa dali objednať bočné airbagy vzadu – navyše k šiestim sériovým airbagom (čelným, bočným vpredu a bočným závesovým pre obidva rady sedadiel).

V oblasti komfortu a dynamiky Golf V bodoval vďaka svojej novej štvorprvkovej zadnej náprave, 7-stupňovej prevodovke DSG, bi-xenónovým reflektorom, panoramatickému strešnému oknu a prvému sériovému motoru TSI s kombinovaným prepĺňaním turbokompresorom a mechanickým kompresorom v roku 2006. V tom istom roku debutoval aj Golf Plus so zväčšeným vnútorným priestorom, v roku 2007  CrossGolf, nové kombi Golf Variant a extrémne úsporný Golf BlueMotion (4,5 l/100 km). V modelovom rade Golf VI od roku 2008 pribudli ďalšie benzínové motory TSI, okrem toho  turbodiesle TDI dostali namiesto vstrekovania čerpadlo/dýza systém Common-Rail pre vyššiu kultúru chodu a nižšiu spotrebu paliva.

Špičkovým reprezentantom tu bol druhý Golf BlueMotion s priemernou spotrebou paliva iba 3,8 l/100 km, resp. emisiami CO2 99 g/km. Nové asistenčné systémy (napr. Light Assist, Park Assist, atď.) z neho urobili dovtedy najpokrokovejší Golf. Golf je najviac vyrábaným modelom značky Volkswagen všetkých čias. Jeho aktuálna siedma generácia v lete 2013 prelomila symbolickú hranicu 30 miliónov vyrobených kusov. V súčasnosti sa vyrába v Nemecku v závodoch Wolfsburg, Zwickau, v Číne (Foshan) a v Mexiku (Puebla).

1Spotreba paliva Golf TDI BlueMotion v l/100 km: mesto 3,8 / mimo mesta 3,0 / kombinovaná  3,2; emisie CO2 v g/km (kombinované) 85 g/km, Trieda energetickej efektivity: A+
2 Spotreba elektrickej energie e-Golf v kWh/100 km: 12,7 (kombinovaná), emisie CO2 v g/km   (kombinované) 0,
Trieda energetickej efektivity: A+
3 Spotreba paliva Golf GTE v l/100 km: (kombinovaná) 1,5, emisie CO2 v g/km: 35, Trieda   energetickej efektivity: A+

 

Zdroj: Porsche Slovakia – oficiálny importér pre značky AUDI, VW a SEAT pre Slovenskú republiku

REKLAMAadv.: