Vladimír Mužík (foto: Mafra Slovakia)

Print, televízia, online. Vladimír Mužík, výkonný riaditeľ vydavateľstva Mafra Slovakia je vždy nadchnutý pre to, čím sa aktuálne zaoberá. Tvrdí, že v každej oblasti médií sú radosti aj starosti, ako aj úspechy a neúspechy.

Vladimír Mužík bol takmer desať rokov šéfredaktorom bulvárnych denníkov Nový Čas a Blesk,  riaditeľom PR oddelenia a neskôr šéfom redakcie spravodajstva televízie NOVA, riaditeľom nových médií televízie JOJ, a druhým rokom pôsobí na Slovensku ako výkonný riaditeľ vydavateľstva Mafra Slovakia a po novom riadi aj v Čechách tvorbu video-obsahu pre televíziu Óčko, portály Playtvak.cz a iDnes.cz.

Ako vyzerá pracovný deň výkonného riaditeľa vydavateľstva?

To, čo bežne vykonáva riaditeľ. Schôdzky, riešenie problémov, dlhodobých plánov, operatívu. Tak sa s niekým stretnete, riešite niečo. Normálny deň, ktorý majú asi všetci vedúci nejakých väčších oddelení a podnikov. Niekedy to funguje pravdupovediac sezónne, napríklad v lete sú ľudia na dovolenke, tak logicky je toho pracovne menej, ale myslím, že je to vcelku rovnaké. Máme porady s oddelením eventu, marketingu, tak samozrejme priebežne si sadnem s riaditeľkou digitálu, tiež máme raz za týždeň poradu vedenia, kde sa všetci informujeme ohľadom toho, čo budeme robiť, alebo prečo sme niečo neurobili, alebo nemohli urobiť. Prípadne, čo sme urobili, a nemali sme urobiť. To je asi bežné.

Vo funkcii výkonného riaditeľa Mafry ste presne dva roky (od apríla 2014) . Čo máte na svojej práci najradšej? Čo hodnotíte s odstupom času ako svoje najlepšie rozhodnutie?

Najradšej mám asi to, čo má rád každý riaditeľ. Keď sa firme darí a zistím, že sa jej darí a nečakane darí. To je asi to najlepšie. Taká neočakávaná radosť z niečoho. Najlepšie rozhodnutie bolo spustiť Evitu a konsolidovať HN-ko, zrušiť niektoré prvky redizajnu a vrátiť sa k normálnym Hospodárskym novinám.

Vladimír Mužík, Mafra Slovakia - obr. 1
Vladimír Mužík (foto: Mafra Slovakia)

Zostávate naďalej v pozícii výkonného riaditeľa Mafry Slovakia, ale zároveň budete i riadiť tvorbu video-obsahu v rámci skupiny v Čechách v televízii Óčko, na video portáli Playtvak.cz a na portáli iDnes.cz. Čo tam bude vašou úlohou?

Nájsť synergiu medzi video obsahom iDnesu, Óčka a Playtváku, reštrukturalizovať celý ten proces obsahu a zdrojov. Sú v podstate tri televízie – iDnes TV, ktorá natáča videá, potom je Playtvak a TV Óčko – dve internetové a jedna skutočná televízia. Zhrnul by som to ako riadenie obsahu a zdrojov. To znamená, aby si tie jednotlivé televízie medzi sebou vychádzali v ústrety, rozprávali sa o rovnakých, či iných problémoch, rôznych radostiach či starostiach a ako by ich spolu zdieľali.

Z oblasti médií ste si prešli viacerými povolaniami. Boli ste šéfredaktorom denníkov, riaditeľom PR oddelenia, riaditeľom redakcie spravodajstva, momentálne pôsobíte ako výkonný riaditeľ. Ako vás tieto roly v živote obohatili, prípadne čo ste sa vďaka nim naučili? Čo je najdôležitejšie pre dosiahnutie úspechu v mediálnej branži?

Neklamať. To považujem za najdôležitejšie. V živote sa učíme na chybách, keď tie chyby zámerne zakrývame, tak klameme.

Ktorá oblasť médií je vám najbližšia a prečo?

Najviac ma baví to, čím sa aktuálne zaoberám. Možno je to zvláštna odpoveď, ale keď sa zaoberám Hospodárkami, baví ma to. Keď riešim video, to ma taktiež baví. V každej oblasti médií máte radosti a starosti. V printe sú tie starosti logicky vyššie, lebo vieme, že ten print klesá, celkovo noviny klesajú, že iba zabraňujete čiastočne pádu, takže je to trochu starostí na viac, ale keď sa pohnete, je to radosť.

Ako hodnotíte súčasné mediálne prostredie v Čechách a na Slovensku?

Základná premisa je, že Slovensko je menšia krajina, s nižším počtom obyvateľov a na rozdiel od Česka je tu ešte maďarská menšina, ktorá slovenské médiá konzumuje menej, než napríklad maďarské médiá. V tomto sú tie rozdielnosti. Napríklad u nás v ČR nie je žiaden denník, ktorý by vychádzal v inom jazyku než v češtine, a tu na Slovensku je Uj Szó. Sú to rozdielnosti v printe. V televízii je to napríklad zase úplne iná vec – príjem televízneho signálu. Česko ide z väčšej časti na terestriáli, Slovensko ide na káblovkách a podstatne ďaleko viac na káblovkách a satelite, takže tomu sa tu treba prispôsobovať. A zase tu máte ten vplyv českých a maďarských staníc. Takže v tomto je to rozdielne. Internet – to je asi veľmi podobné.

Čo ma niekedy prekvapuje, že niektoré slovenské médiá majú tendenciu „hejtovať“ túto krajinu, čo nechápem. Občas sa mi zdá, že žijem v inej krajine, než v tej čo opisujú slovenské médiá. Som neutrálny, mám český pohľad, nemám volebné právo, ale občas mám pocit, že žijem v inej, lepšej krajine, než ako ju opisujú slovenské médiá.

Chcete HN Televíziu zaradiť do plateného káblového vysielania?

Chceli by sme ju zaradiť, ale neviem, kedy to bude. Najskôr musíme mať dostatok dobrého obsahu a musí ho byť veľa, ak chceme mať televíziu. Keď vyrábame vysielanie 40 minút denne, tak z toho televíziu nepostavíme. Musíme rozmýšľať aj o ekonomickej stránke. Keď to dáme nejakým spôsobom dokopy, tak môžeme o tom uvažovať. Víziu máme, ale občas sa stáva, že tie vízie sa nie vždy splnia. A zároveň ťažko povedať aký bude vývoj platforiem operátorov za dva roky, to nikto nevie.

Vladimír Mužík, Mafra Slovakia - obr. 2
Vladimír Mužík (foto: Mafra Slovakia)

Na ktorý mediálny produkt z vášho vydavateľstva ste najviac hrdý?

Na všetky. Funguje to ako v rodine. Nemôžete povedať, že jedno dieťa máte radšej ako druhé. Máte ich rád všetky rovnako.

Plánujete tento rok zaviesť vo vydavateľstve aj nejaké novinky?

Myslím si, že vlani sme zavádzali toľko noviniek, že sami sme mali čo robiť, aby sme to stíhali, takže teraz nepredpokladám nejaké veľké množstvo noviniek. Momentálne sa musíme skôr pozerať na to, ako čo funguje, prípadne si niečo opraviť. Nevyšlo nám to napríklad so STARom. Slovenský trh tento druh časopisu nechce, je konzervatívny. Malo to asi viac poškodenú značku, než sme si mysleli. Toto nevyšlo, je mi to ľúto, ale v živote nemáte len úspechy, ale aj neúspechy.

Pri akom predanom náklade by bolo vydávanie STARu ďalej rentabilné?

Do rentability vám prispieva viac zložiek. Ja si myslím, že by to bolo okolo 25 tisíc výtlačkov.

Neplánujete použiť túto značku aspoň v online? Napríklad ako bulvárny web alebo ako novú reláciu v HN televízii?

Určite nie, určite nechcem dávať túto značku do HN televízie. HN je biznisová ekonomicko-politická video platforma.

Prečo nevytvárate viac pôvodného obsahu na Pusti.to, ale primárne preberáte obsah z Playtvak.cz?

Sme v skupine, je to normálne. Tak ako si Ringier preberá niektoré formáty, napríklad typicky Nový čas pre ženy vznikol na Slovensku a postupne sa rozšíril do všetkých krajín Ringier Axel Springeru, tak podobne preberáme veci aj my. Už je to raz vyrobené. To je tá myšlienka – one content, double, triple, multiple distribution.

Keď nepracujete, ako relaxujete? Čo je vašou najväčšou záľubou?

Ja stále pracujem a potom už len spím :)

Ďakujeme za rozhovor.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu