zdroj foto: Vltava Labe Media, foto koláž: MediaWatch.Dog

Nové oddelenie dátovej žurnalistiky vytvorilo prvé vizualizácie dát pre noviny Deník už 1. septembra a sú súčasťou článku, ktorý opisuje v koľkých rokoch má dieťa dostať svoj prvý mobil.

Dátová žurnalistika je svetovým trendom, k tvorbe obsahu využíva veľké množstvo numerických dát a slúži na vizualizáciu faktografických informácií.

Podobné oddelenia, ako Vltava Labe Media majú napríklad BBC, The Washington Post, The Wall Street Journal, alebo na Slovensku denník SME.

„Dátová žurnalistika v poňatí Denníka bude stáť významne na zbere vlastných multimediálnych dát v regiónoch, ale tiež bude pracovať s bežne zverejňovanými štatistikami, prieskumami. Bude založená na infografikách. Okrem vlastného tímu, bude naše vydavateľstvo využívať aj externé zdroje. Dohodli sme sa okrem iného na spolupráci s projektom Česko v datech, “ povedal Roman Gallo, riaditeľ redakcií Denníka.

VLTAVA LABE MEDIA má nové oddelenie dátovej žurnalistky - deti dáta mobily
Deník, 1.9.2016 (zdroj: Vltava Labe Media)

Tím datažurnalistov povedie novinár Aleš Vojíř, ktorý v minulosti pracoval ako zástupca šéfredaktora v týždenníkoch Ekonom a Týden.

„Jednoznačný dôraz budeme klásť na regionálne dáta. Máme 71 mutácií Denníka a najhustejšiu sieť novinárov rozprestretú vo všetkých okresoch, ktorí nám môžu zbierať dáta, “ povedal Aleš Vojíř.

Výsledky práce oddelenia dátovej žurnalistiky a vizualizácie dát môžete sledovať na Twitteri @denikdata.

Vydavateľstvo Vltava Labe Media  je druhé najväčšie vydavateľstvo v Českej republike s trhovým podielom 16,5%.

Vydavateľstvá Vltava-Labe-Press, Tablet Media a Astorsat Media ešte v júli 2016 zfúzovali pod novovzniknutú spoločnosť Vltava Labe Media.

Vlastníkom vydavateľstva je prostredníctvom spoločnosti Angaur investičná skupina Penta Investments.

VLM vydáva regionálne noviny (Regionální) Deník, ktoré sa radia čítanosťou medzi najväčšie nebulvárne denníky v Českej republike.

Do portfólia VLM patria aj lifestylové tituly Story, Glanc, Gurmet, National Geografic, Dům & Zahrada, Kondice, Kreativ Praktická žena, tradičné týždenníky Květy, Vlasta, Překvapení a Magazín Šíp, televízne magazíny TV magazín, TV star, TV mini, TV expres a Křížovkářský TV magazín, a tabletové magazíny Dotyk, Dotyk Byznys, Dotyk Styl Royal a Dotyk Styl Bydlení.

Donedávna pôsobil na pozícii výkonného riaditeľa vydavateľstva Vltava Labe Media slovenský mediálny manažér Milan Mokráň, ktorý od 1. septembra 2016 prešiel do vydavateľstva Petit Press a jeho agendu v oblasti marketingu vo Vltava Labe Media prevzal obchodný riaditeľ Petr Marek. Čítajte viac.

Viac o dátovej žurnalistike > pozri

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu