Volkswagen predstavil nový Transporter, je určený nielen pre Hippies výletníkov
Nový Volkswagen T (zdroj: Porsche Slovakia)

Značka Volkswagen predstavila v Amsterdame šiestu generáciu úspešného modelového radu T, vyrábaného v Hannoveri. Významné technické inovácie zvyšujú bezpečnosť, zlepšujú komfort a zvyšujú jazdnú dynamiku pri súčasnom znížení spotreby paliva a nižšej základnej cene.

Je to nová generácia úspešného modelu T značky Volkswagen, ktorý je v Nemecku už po niekoľko desaťročí číslom 1. Celosvetovo sa z jeho predchodcu predalo za 12 rokov takmer 2 milióny kusov.

Za 65 rokov výroby sa z piatich doterajších generácií predalo približne 12 miliónov exemplárov. Reprezentuje to 65 rokov skúseností so zákazníkmi a 65 rokov aktuálnych prepravných riešení. Každá generácia bola vo svojom období technickým lídrom a presne zodpovedala požiadavkám trhu.

Dizajn: Transporter je dizajnovým klasikom. Preto bol modernizovaný veľmi opatrne. Je ostrejšie modelovaný a precíznejší, čím vyjadruje vyššiu kvalitu. Línie, prelisy a hrany plynulo prechádzajú od prednej po zadnú časť. Celé teleso karosérie teraz pôsobí ako z jedného kusu, akoby bolo vyfrézované z jedného veľkého bloku materiálu.

Tým sa dá Transporter novej generácie okamžite identifikovať. Na túto nanajvýš solídnu bázu nadväzujú aj všetky úžitkové verzie. Sú vyvinuté pre profesionálov a odolávajú najnáročnejším testom, ktoré pripravuje každodenná prevádzka. Sú robustné a spoľahlivé. Špičku modelového radu opäť tvorí univerzálny Multivan.

Jeho príslovečnú variabilitu oceňujú najmä rodiny a outdooroví špecialisti. Spojovacím článkom medzi ním a úžitkovými verziami predstavuje osobný model Caravelle. Táto veľkopriestorová limuzína je koncipovaná pre pracovné aj súkromné využitie. Dizajnéri a konštruktéri vyvinuli hodnotný interiér pre všetky verzie modelového radu T.

Úžitkové verzie Transporter majú interiér zvlášť praktický, osobný Multivan ho má zasa ušľachtilý a individuálny, čo zodpovedá požiadavkám rozličných skupín zákazníkov. Podľa modelu sú v kabíne rozlične usporiadané odkladacie priestory a schránky, v ktorých všetko nájde svoje miesto. Je jedno, čí je to skladací meter, pohár s kávou, mobilný telefón alebo tablet. Funkcia podmieňuje tvar – v najlepšej tradícii Bauhausu.

Volkswagen predstavil nový Transporter, je určený nielen pre Hippies výletníkov - obr.2
Nový Volkswagen T (zdroj: Porsche Slovakia)

Motory: V modelovom rade T pre európsky trh debutuje úplne nová generácia motorov TDI, s interným označením „EA288 Nutz“, spĺňajúca emisnú normu Euro 6. Tento motor je vyvinutý špeciálne s ohľadom na náročné prevádzkové podmienky úžitkového vozidla.

Najvyššou prioritou je dlhá životnosť a robustnosť. Štvorvalec 2.0 TDI (objem 1.968 cm3) je v karosérii namontovaný vpredu naprieč a naklonený dopredu o 8 stupňov. K dispozícii sú štyri verzie s výkonmi 62 kW (84 k), 75 kW (102 k), 110 kW (150 k) a 150 kW (204 k).

Benzínovú alternatívu predstavuje štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 110 alebo 150 kW (150 alebo 204 k). Oproti predchádzajúcej generácii majú nové motory vo všetkých verziách karosérie približne o 1 liter na 100 km nižšiu spotrebu paliva. Všetky motory spĺňajúce emisnú normu Euro 5 a Euro 6 sú štandardne vybavené systémom Štart-Stop. Celkovo sa tak podarilo spotrebu paliva znížiť priemerne o 15 %.

Volkswagen predstavil nový Transporter, je určený nielen pre Hippies výletníkov - obr.3
Nový Volkswagen T (zdroj: Porsche Slovakia)

Komfort: Novinkou sú adaptívne tlmiče pruženia Dynamic Cruise Control (DCC) pre verzie s uzavretou karosériou. Umožňujú prispôsobiť charakteristiku pruženia v troch režimoch: comfort, normal a sport. Elektronicky regulovaná charakteristika tlmičov pruženia sa podľa predvoleného režimu prispôsobuje štýlu jazdy. Vďaka DCC sa už beztak príkladné jazdné vlastnosti veľkého vanu ešte ďalej zlepšili.

Volkswagen predstavil nový Transporter, je určený nielen pre Hippies výletníkov - obr.4
Nový Volkswagen T (zdroj: Porsche Slovakia)

Vysoká variabilita sedadiel umožňuje optimálne usporiadať zadnú časť kabíny podľa momentálnej potreby. Možné je všetko – od normálneho batožinového priestoru až po veľký nákladný priestor. Zvlášť jednoduché je teraz otváranie a zatváranie dverí batožinového priestoru. Okrem manuálneho ovládania rukou prvý vyšší stupeň obsahuje automatické elektrické priťahovanie.

Umožňuje zatvorenie rozmerných dverí s výrazne menšou silou a okrem toho dvere zapadnú do zámku s výrazne decentnejším zvukom. Ešte komfortnejšie je nové, kompletne elektrické ovládanie. Po zatiahnutí za kľučku automaticky otvorí dvere batožinového priestoru a zavrie ich po zatiahnutí za slučku alebo stlačení tlačidla. Okrem toho sa elektricky ovládané dvere dajú otvoriť aj tlačidlom na dverách vodiča alebo pomocou diaľkového ovládača na kľúči vozidla.

Volkswagen predstavil nový Transporter, je určený nielen pre Hippies výletníkov - obr.5
Nový Volkswagen T (zdroj: Porsche Slovakia)

Bezpečnosť: Na želanie môžu byť modely Transporter, Multivan a Caravelle vybavené radarovým systémom monitorovania priestoru pred vozidlom „Front Assist“, ktorý je pri verzii Multivan Business prvkom štandardného vybavenia. „Front Assist“ pomocou radaru rozozná kritický odstup od vozidla idúceho vpredu a pomáha skrátiť dráhu potrebnú na zastavenie.

V nebezpečnej situácii systém upozorní vodiča najprv vizuálne, neskôr akusticky a v ďalšej fáze jemným trhnutím brzdami. Pri automatickej regulácii odstupu („ACC“) radarový senzor meria vzdialenosť a relatívnu rýchlosť voči vozidlu idúcemu vpredu. V kombinácii s prevodovkou DSG s dvoma spojkami dokáže „ACC“ vďaka funkcii Stop & Go v prípade potreby – napríklad v kolónach alebo zápche – vozidlo zabrzdiť až do úplného zastavenia.

Podľa situácie potom v rámci definovaného časového intervalu „ACC“ vozidlo opäť samočinne rozbehne. Súčasťou systémov „Front Assist“ a „ACC“ je funkcia núdzového brzdenia v meste „City Emergency Braking“, ktorá podporuje vodiča pri rýchlosti do 30 km/h a tým predstavuje veľký bezpečnostný prínos predovšetkým v hustej mestskej premávke či na zaľudnených parkoviskách obchodných centier. Ak vodič nezaregistruje prekážku pred vozidlom, systém automaticky zabrzdí vozidlo, čím zníži rýchlosť nárazu alebo v ideálnom prípade zabráni kolízii.

Aby sa riziko v takejto situácii ešte ďalej minimalizovalo, je Transporter štandardne vybavený Multikolíznou brzdou, ktorá po kolízií samočinne zabrzdí vozidlo, aby nedošlo k odrazeniu do ďalších účastníkov premávky, čo býva príčinou 22% zranení pri dopravných nehodách. Prvkom vybavenia na želanie je asistenčný systém diaľkových svetiel „Light Assist“ na báze kamery, ktorý automaticky prepína medzi diaľkovými a stretávacími svetlami.

Vozidlá vybavené palubným počítačom majú sériovo „Driver Alert System“, ktorý priebežne monitoruje reakcie vodiča pri riadení a ak zistí odchýlku od normálneho stavu spôsobenú únavou, upozorní vodiča na nutnosť prestávky v jazde. Na želanie sa montuje elektronické zosilnenie hlasu vodiča, ktoré prenáša jeho hlas do reproduktorov audiosystému v zadnej časti kabíny. Vodič tak môže komunikovať s pasažiermi bez toho, aby sa musel otáčať k nim dozadu a tým odpútať pohľad od premávky pred sebou.

Všetky modely s pohonom štyroch kolies 4MOTION môžu byť na želanie vybavené asistenčným systémom pre zjazd zo svahu „Hill Descent Assist“. Automatickými zásahmi na jednotlivých kolesách a znížením otáčok motora zabezpečuje kontrolovaný a bezpečný zjazd zo svahu, ktorý by vodič nebol schopný brzdením dosiahnuť. Systém na stabilizáciu prívesu využíva komponenty elektronického stabilizačného systému a zvyšuje bezpečnosť pri jazde s prívesom.

Vítaným prvkom vybavenia na želanie predovšetkým pre chladné a na sneh bohaté regióny je nové elektricky vyhrievané čelné sklo.

Volkswagen predstavil nový Transporter, je určený nielen pre Hippies výletníkov
Nový Volkswagen T (zdroj: Porsche Slovakia)

Infotainment: Pre zvýšenie bezpečnosti sú všetky rádiové a rádionavigačné systémy vybavené integrovaným modulom Bluetooth na telefonovanie s voľnými rukami. Prístroje vybavené dotykovým monitorom s uhlopriečkou 16 cm (6,33 palca) majú po prvý raz v úžitkovom automobile Volkswagen senzor priblíženia: len čo sa vodič alebo spolujazdec priblíži rukou k monitoru, systém sa automaticky prepne zo zobrazovacieho do ovládacieho režimu.

Navyše majú monitory novú funkciu, umožňujúcu zotretím rukou skrolovať v zoznamoch alebo listovať v mediatéke nahranej na karte SD. Podľa vybavenia je k dispozícii rozhranie pre mobilný telefón „Comfort“. Zahŕňa induktívne pripojenie antény mobilného telefónu na kombinovanú vonkajšiu anténu vozidla, ďalší vstup USB a ergonomickú odkladaciu priehradku pre mobilný telefón.

V ostatných rokoch výrazne vzrástlo využívanie internetu na mobilných koncových zariadeniach, napr. smartfónoch a tabletoch. To sa odráža v rastúcom dopyte po informáciách vždy a všade. V zmysle tohto trendu navigačné systémy „Discover Media“ a „Discover Media Plus“ umožňujú mobilný prístup na internet a využívanie služieb Car-Net Guide & Inform.

Generation SIX: Exkluzívne k uvedeniu na trh ponúka značka Volkswagen Úžitkové vozidlá špeciálny model „Generation SIX“. Vychádza z modelu Multivan Comfortline a vybavenie má obohatené o rozličné exkluzívne prvky. Patria k nim tmavo tónované sklá v zadnej časti kabíny, predné svetlomety a zadné skupinové svetlá zo svietiacich diód LED, svetlomety do hmly s odbočovacími svetlami a chrómový paket.

Na výber sú štyri kombinácie dvojfarebného lakovania karosérie s farebne zladenými dekoračnými obkladmi na prístrojovom paneli, ako aj 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny „Disc“ v retrodizajne a dvoch rozličných farebných vyhotoveniach. Zvlášť bohatá je škála elektronických pomocníkov.

Sériové vybavenie obsahuje napríklad parkovacie senzory vpredu a vzadu, systém Side Assist v kombinácii s elektricky sklopnými vonkajšími spätnými zrkadlami, radarový tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) a rádio Media. Sedadlá sú potiahnuté Alcantarou v osobitnom dvojfarebnom dizajne, ušľachtilý interiér dotvára multifunkčný volant, manžeta radiacej páky s dekoračným prešívaním a textilné rohožky s kontrastným lemovaním. Pohodu v kabíne za každého počasia zvyšuje automatická 3-zónová klimatizácia Climatronic a elektrické vyhrievanie sedadiel.

Ceny: Šiesta generácia modelového radu T sa bude dať objednať o niekoľko dní, ceny sa pohybujú na úrovni predchádzajúcej generácie alebo aj nižšie. Pri niektorých verziách sú dokonca výrazne nižšie oproti porovnateľným predchodcom.

Ceny za Transporter 2.0 TDI s výkonom 62 kW (84 kW) spĺňajúcim normu Euro 5 sa začínajú od 19.971 EUR bez DPH. Najlacnejší Multivan Conceptline 2.0 TDI s výkonom 62 kW (84 k) spĺňajúci Euro 6 má cenu od 20.489 EUR bez DPH.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu