Vydavateľstvo PEREX, ktoré prevádzkuje portál o varení pod názvom Varecha.pravda.sk požiadalo na Úrade priemyselného vlastníctva v Banskej Bystrici o udelenie ochrannej známky pre logo a názov Varecha tv.

zdroj: ÚPV

Ochrannú známku vydavateľstvo žiada pre medzinárodné triedenie tovarov a služieb 09,38 a 41, t.j. pre zvukovo, obrazové nahrávky zaznamenané na nosičoch a v elektronickej podobe, televízne vysielanie všetkých druhov programov (…), interaktívne televízne vysielanie, satelitné vysielanie, káblové vysielanie (…), ale i pre produkciu televíznych programov, produkciu publicistických spravodajských, zábavných, či kultúrnych programov (…).

Web Varecha.sk spustil 1. októbra 2009 Tomáš Abaffy pre vydavateľstvo PEREX. Kulinársky web je súčasťou webu denníka Pravda. Tomáš Abaffy stojí aj za projektmi, ako Mediálne.sk, Birdz.sk, alebo Webnoviny.sk.

Vydavateľstvo PEREX má vo svojom portfóliu okrem denníka Pravda i internetové projekty ako Pravda.sk, Avízo.sk, Birdz.sk a Varecha.sk.

Priemerná mesačná návštevnosť portálu Varecha.sk v roku 2018 je podľa výskumu AIM monitor viac ako 836 tisíc unikátnych používateľov (1-7/2018), na začiatku roka 2016 prešiel portál redizajnom. Čítaj viac.

V marci 2018 sa novým vlastníkom spoločnosti P E R E X, a. s. stala spoločnosť OUR MEDIA SR a.s.

Stopercentným akcionárom OUR MEDIA SR, a.s. je česká spoločnosť OUR MEDIA a.s., ktorú vlastní podnikateľ a senátor Ivo Valenta spolu s mediálnym magnátom Michalom Voráčkom.

Do portfólia OUR MEDIA a.s. patrí niekoľko regionálnych televízií v Českej republike, Regionální televize CZ, televize Praha TV, televize TVS, TV Brno1 a webový portál ParlamentníListy.cz vrátane jeho slovenskej verzie ParlamentnéListy.sk. Čítaj viac.

Parlamentné listy je spravodajský portál orientovaný na domácu politiku. Priestor vo svojich blogoch na ňom dostávajú i slovenský a český politici v sekcii nazvanej „Politici voličom“.

Je označovaný ako „alternatívne médium“ ktoré zverejňuje aj neoverené informácie a spoločnosť NetSuccess, ktorá stojí za projektom Konšpirátori.sk ho v minulosti zaradila do zoznamu konšpiračných webov s hodnotením 6,4, pre zverejnenú správu, ktorá obsahovala atribúty hoaxu. Čítaj viac.