Po tom čo nedávno 15. mája 2017 začal vychádzať nový online magazín Včas.sk, konkurenčné vydavateľstvo, ktoré vlastní portál Čas.sk, na to reaguje. Vydavateľstvo Ringier Axel Springer Slovakia podalo na vydavateľa Včas.sk žalobu. Ringieru sa nepáči podobnosť loga a názvu nového projektu. Neodkladné opatrenie vydala sudkyňa JUDr. Miriam Repáková z  Okresného súdu Bratislava I. Vydavateľ portálu Včas.sk sa ale plánuje voči rozhodnutiu odvolať, preto zatiaľ nenadobudlo právoplatnosť.

Novovzniknutý portál Včas.sk evokuje istú podobnosť s bulvárnym portálom Čas.sk, vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia. Šéfredaktorom nového projektu je Štefan Šperka, ktorý predtým pôsobil, ako šéfredaktor portálu FAKT24.sk, ktorý bol tiež nápadne podobný portálu FAKT24.PL, ktorý prevádzkuje vydavateľstvo Ringier Axel Springer v Poľsku. Šperka v minulosti vo vydavateľstve Ringier Axel Springer na Slovensku pôsobil, ako vedúci oddelenia šoubizu v redakcii denníka Nový Čas.

Vydavateľ portálu Včas.sk v stredu 28. júna upozornil na svojom webe, že sudkyňa rozhodla o vydaní neodkladného opatrenia v prospech vydavateľstva denníka Nový Čas a vydavateľa Včas.sk zaviazala, aby sa zdržal používať slovo čas vo svojom názve. 

Neodkladné opatrenie vydala sudkyňa JUDr. Miriam Repáková z  Okresného súdu Bratislava I. Vydavateľ portálu Včas.sk sa plánuje voči rozhodnutiu odvolať, preto zatiaľ nenadobudlo právoplatnosť.

Aktualizované: „Samozrejme sa odvoláme. V prvom rade je nutné povedať, že argumenty Ringieru sú veľmi čudné. Denníku Nový Čas sa nepáči, že naše logo je rovnako na červenom podklade ako to ich. Čo na tom, že je v úplne inom odtieni, čo na tom, že červené logo s bielym písmom je úplne bežnou praxou pri tomto druhu webov na celom svete. Stačí sa pozrieť napríklad na logá rakúskeho Neue Krone Zeitung, nemeckého Bildu, či anglického The Sun. Nie je to teda žiaden vynález denníka Nový Čas, alebo jeho vydavateľa. Neviem kto im to formuloval, ale asi to nebol veľký odborník na grafiku a programovanie. Poukazovať na to, že máme logo na rovnakom mieste (vľavo hore), kde ho má zrejme každý jeden web, rovnako ako sekciu najčítanejšie správy napravo, čo je tiež zaužívaným pravidlom, je pre nás absolútne nezmyselný až smiešny argument. Máme diametrálne odlišné aj logo, keďže Ringier používa denníkové Nový Čas a nie čas.sk! Rozhodne sa nezľakneme zastrašovania veľkého hráča, ktorý si najmä vychytenú právnickú kanceláriu a žiada nezmyselné požiadavky,“ vyjadril sa pre mediawatch.dog Štefan Šperka.

Vydavateľstvo Ringier Axel Springer Slovakia sa k podanej žalobe vyjadrilo nasledovne.„Požiadali sme o ochranu našej značky, ktorú na slovenskom mediálnom trhu budujeme už 26 rokov. Súd uznal naše argumenty a vydal neodkladné opatrenie, proti jej zneužívaniu. Konkurenciu na mediálnom trhu vítame, pretože nám pomáha sa neustále zlepšovať. Sme však presvedčení, že by mala svojich čitateľov a návštevníkov osloviť obsahom, ktorý prináša, a nie zneužitím inej, mediálne známej značky. Nový Čas je najväčším a dlhodobo najčítanejším denníkom na Slovensku. Potvrdil to aj májový prieskum spoločnosti MEDIAN-SK. Za vybudovaním tejto značky stojí veľké úsilie všetkých našich zamestnancov. Preto sa budeme proti pokusom o jej zneužitie či poškodenie aj v budúcnosti brániť,“ povedal Peter Porubský, Senior PR Manager vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia.

Na otázku či je podobnosť s portálom denníka Nový Čas čisto náhodná, šéfredaktor portálu Včas.sk, už pri jeho uvedení na trh, pre mediawatch.dog povedal:

„Tento druh média má svoje typické charakteristiky. Nájdete ich rovnako v nemeckom Bilde, či v britskom The Sun. Červené logo v štvorci je tohto typickým príkladom. Pri hladaní vhodného mena sme chceli niečo krátke a svižné s voľnou doménou. Názov Včas sa nám zapáčil, lebo ako tvrdíme, niekto má čas a niekto potrebuje informácie skutočne včas. Rovnako sme skúšali viacero farebných alternatív ale ani jedna za do grafického konceptu nehodila. Odtieň červenej je navyše iný. Vychádzali sme prevažne zo zahraničných webov a podobnosť je samozrejmá, pretože takýmto štýlom je robený napríklad aj Bild, Blesk, Kronen Zeitung a množstvo iných webov nielen na Slovensku. Určite sme nič nekopírovali z webu Nového Času ani to nebolo našim zámerom,“ povedal Šperka. Čítaj viac.

Za novým portálom Včas.sk má stáť skupina britských investorov, ktorých na Slovensku zastupuje Advokátska kancelária Renáty Záhorákovej & partners v Bratislave. “Za nami nie sú žiadne finančné skupiny s podnikateľskými aktivitami na Slovensku, ani nič podobné a to nám dáva slobodu akú nemá na Slovensku takmer žiadne iné médium,” spresnil Šperka.

Porovnajte si titulky a logá portálov Včas.sk a Čas.sk:

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu