Foto: pixabay.com

Vydavateľstvo W Press, ktoré spoluvlastní Štefan Hríb a zároveň v ňom pôsobí aj ako šéfredaktor v magazíne .týždeň, vsadilo na crowdfunding. Ide o formu kolektívnej finančnej zbierky a dofinancovania projektov vydavateľstva.

Pomocou darov od svojich čitateľov nielen, že vydavateľstvo W Press dofinancovalo otvorenie svojej kaviarne Klub .Pod lampou na Partizánskej ulici v Bratislave, ale z darov financuje i výrobu diskusnej relácie .Pod lampou.

Relácia .Pod lampou je aktuálne vysielaná verejne a bezplatne prostredníctvom živého streamu na platforme Facebook Watch, následne ju zverejnená a archivovaná na webe magazínu .týždeň pre predplatiteľov.

Vydavateľstvo nemá zriadený transparentný účet a nezverejňuje informácie o výške darov a účele ich použitia.

Podobný spôsob financovania ako magazín .týždeň využívajú na Slovensku i konšpiračné médiá Zem&Vek, Slobodný vysielač, alebo Infovojna.

Mnohé z dezinformačných webov sa síce prezentujú ako transparentné, no ich vlastnícka a finančná štruktúra hovorí o opaku. Najmä pri finančnej štruktúre je ťažké identifikovať údaje, pretože k jednému webu sú pridružené viaceré právnické osoby.

Dezinformačné weby na Slovensku sú financované predovšetkým cez možnosť darovania 2% alebo 3% z daní, elektronického obchodovania, crowdfundingu a reklamy.

Mnohé z webov sú financované aj cez predaj tovarov a služieb. Niektoré väčšie weby majú dokonca svoje vlastné e-shopy, ďalšie presmerujú návštevníka na iné internetové obchody.

Crowdfunding využívajú najmä weby, ktoré ponúkajú čitateľom správy a ideológie. Miera transparentnosti pri tejto forme financovania je rôzna. Niektoré weby nezverejňujú žiadne správy o vybratých daroch, iné zverejňujú napríklad len mesačné reporty. > Čítaj viac

Magazín .týždeň bol v minulosti spolufinancovaný i finančnou skupinou Penta, ktorá prispela údajne celkovo sumou až 250 tisíc eur, prostredníctvom svojej nadácie. Vydavateľstvo v minulosti tiež čerpalo krátkodobý úver od Privatbanky patriacej Pente.

Hríb po zverejnený informácie o financovaní Pentou odmietal, že by ich mohla finančná skupina priamo alebo nepriamo vlastniť. „Týždeň nepovažuje finančné skupiny za zosobnené zlo, ale faktom je, že ostal jediným mienkotvorným tlačeným médiom, na ktoré nemajú finančné skupiny dosah,“ tvrdil vtedy prekvapujúco Štefan Hríb. > Čítaj viac

Kontaktovali sme marketingového manažéra magazínu .týždeň Michala Hamana, ale na naše otázky nereagoval.

repro foto: .týždeň
REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu