Televízia JOJ nám zaslala do redakcie svoje stanovisko k aktuálnym výsledkom prieskumu spoločnosti Median SK. O reakciu sme požiadali aj spoločnosť Median SK, následne ho doplníme do publikovanej správy. Prečítajte si vyhlásenie televízie JOJ. Správu sme doplnili o stanovisko spoločnosti Median SK.

JOJ Group sa dištancuje od prieskumu MML-TGI (4.+1./2015) spoločnosti MEDIAN SK, ktorého výsledky sa v časti  „Sledovanosť televízií“ výrazne odlišujú od exaktného merania sledovanosti prostredníctvom peoplemetrov, ktoré realizuje spoločnosť TNS Slovakia.

Spoločnosť MEDIAN SK včera (vo štvrtok 21.5. pozn. red.) zverejnila najnovšie výsledky prieskumu MML-TGI (4.+1./2015), v rámci ktorého meria tiež sledovanosť televíznych staníc. JOJ Group sa dištancuje od tohto prieskumu, ktorý sa výrazným spôsobom odlišuje od relevantného merania sledovanosti televízií peoplemetrami platnými pre celý trh,  ktoré na Slovensku realizuje spoločnosťou TNS Slovakia od roku 2004.

V období internetu a peoplemetrov, ktoré ponúkajú najpresnejšie meranie sledovanosti a získavanie informácií o cieľovej skupine, je anketový spôsob zberu dát, akým ho realizuje spoločnosť MEDIAN SK, zastaralý, nepresný a jeho výsledky výrazným spôsobom deformujú skutočný stav na našom trhu.

Vo výsledkoch MML-TGI (4.+1./2015) v rebríčku TOP 10 televíznych staníc v parametri „sledoval včera“ už niekoľko rokov opakovane chýba stanica PLUS. Podľa  peoplemetrov je však PLUSka v cieľovej skupine 12-54 najsilnejšou televíziou spomedzi tzv. „menších staníc“  a celkovo je dlhodobo štvrtou najsledovanejšou televíziou na našom trhu. V cieľovej skupine prieskumu spoločnosti MEDIAN SK (teda CS 14-79)  by PLUSke podľa elektronického merania (peoplemetrov) patrila piata priečka.

Navyše, podľa Brand Study, ktorej zadávateľom je každoročne JOJ Group a ktorý realizovala v rokoch 2014 – 2015 spoločnosť GfK Slovakia na vzorke respondentov z CS 15-54 kvalitatívnymi metódami (20 respondentov) a kvantitatívnymi metódami (1 000 respondentov),  má PLUSka najviac lojálnych divákov a najlepšie rozpoznateľnú značku spomedzi malých, resp. tematicky zameraných slovenských staníc (Zdroj: Brand Study 2014, GfK Slovakia, február 2015).

Spoločnosť MEDIAN SK výsledkami svojho prieskumu MML-TGI poškodzuje obchodné záujmy spoločnosti JOJ Group. Najviac nás však mrzí,že spoločnosť doteraz (ani v minulosti) nebola ochotná diskutovať s odborníkmi na výskum z našej spoločnosti o metodike spomínaného prieskumu a o relevantnosti jeho výsledkov.

Televízia JOJ

[message_box title=““ color=“grey“]
Aktualizované:

„Domnievame sa, že ide o nedorozumenie v komunikácii s TV JOJ, preto by sme primárne chceli komunikovať priamo s nimi. Prebrať si jednotlivé analýzy a možný metodologický vplyv jednotlivých výskumov. Zatiaľ sa nám dnes nepodarilo spojiť ani telefonicky, ani mailovo,“ uviedol Ján Badinský, vedúci softvérového oddelenia spoločnosti Median SK.

[/message_box]
Prieskum Median SK > pozri

Vyhlásenie TV JOJ k aktuálnym výsledkom prieskumu Median MML-TGI-Graf-zdroj-Median SK
zdroj: Median SK

 

Vyhlásenie TV JOJ k aktuálnym výsledkom prieskumu Median MML-TGI-Graf 2-zdroj-Median SK
zdroj: Median SK
REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu