Chcete si vyskúšať novú aplikáciu spravodajského portálu denníka SME pre android? Budete medzi prvými! Vydavateľstvo PETIT PRESS postupne zavádza aj nový dizajn celého spravodajského portálu SME.sk. 

logo SME.skZisťovali sme čo sa aktuálne deje v SME.sk. Oslovili sme teda ex zakladateľa portálu Mediálne.sk a ex vedúceho online sekcie vydavateľstva TREND Holding, v súčasnosti je však tento odborník už dva roky šéfom projektov online sekcie SME – spovedali sme teda Radoslava Augustína a vznikol tak krátky článok, v ktorom vám opíšeme všetky pripravované zmeny, ktoré postupne zavadzajú v najčítanejšom spravodajskom portáli na Slovensku.

A pýtali sme sa aj na nový trend online žurnalistiky, tzv. long reads –  priamo ex zakladateľa PIANO Media, mediálneho guru, novinára „perohryza“ a v súčasnosti nového zástupcu šéfredaktora denníka SME a šéfa projektu „longreads v SME“ pána Tomáša Bellu.

Zaregistroval som, že sa zmenili niektoré sekcie sme.sk, napr. populárna Tech.SME.sk, alebo Auto.SME.sk. Čo všetko sa zmenilo a sú tieto zmeny predzvesťou nového konceptu dizajnu celého SME.sk?

„Novo redizajnované sekcie Auto, Tech, Šport atď… sú živými testami mnohých prístupov a použitých prvkov. A správne predpokladáte, že za tým bude nasledovať postupná zmena do jednotného nového dizajnu všetkých webov, ktoré stoja na publikovaní článkov. Zmenu zavŕšime novou titulkou SME.sk,“ povedal Radoslav Augustín.

Tech.sme.sk

Online vydanie denníka SME už dávno nie je len zrkadlom tlačenej verzie denníka. Nielen že rozvíja príbehy z tlačenej verzie ale žije aj svojim vlastným životom.

Značný podiel internetovej populácie ho sleduje priamo z mobilných zariadení. SME.sk je tak lídrom aj v mobilnom spravodajskom obsahu.

Veď podľa septembrového AIMmonitoru číta správy na SME.sk cez mobilné zariadenia a ich aplikácie 322 tisíc reálnych užívateľov.

Z pohľadu celkovej návštevnosti prostredníctvom mobilných zariadení sleduje za mesiac SME.sk 371 554 reálnych užívateľov (RU), čo pri celkovej „mobilnej“ populácii 820 262 RU znamená, že rádovo každý druhý “mobilný” užívateľ navštevuje SME.sk. 

SME.sk nielen pre čitateľov, ale aj pre zadávateľov inzercie ponúka reklamné riešenia nielen v mobilnej verzii m.SME.sk, ale i prostredníctvom mobilných aplikácií SME.sk pre platformy Android, iPhone i Windows Phone.

Opýtali sme sa Radoslava Augustína, či pripravia aj nejakú špeciálnu aplikáciu  pre fanúšikou Apple komunity?

„Denník SME pre iPad je v zásade pred spustením, verejne aplikáciu ukážeme, keď si budeme istí, že spĺňa naše predstavy o bezplatnej verzii na skúšku. 

Ešte skôr však vydáme novú aplikáciu pre Android https://plus.google.com/u/1/b/108125783245694307693/communities/113417380745597265133,“ doplnil Radoslav Augustin. 

beta android pre SME.sk

To je teda miesto kam môžu nasmerovať internetové prehliadače zatiaľ aspoň čitatelia, ktorí používajú platformu Android a chcú tak byť medzi prvými, ktorí môžu čítať SME cez špeciálnu aplikáciu.

A ako je to s  tzv. long reads?

„Pokiaľ sa pýtate na dizajn textov ako je napríklad tento http://www.sme.sk/c/6994162/dcery-mysleli-sme-si-ze-sex-s-otcom-je-normalny.html – ide o naše uchopenie trendu longreads, ktorý sa rodí najmä v americkej webovej žurnalistike.“

„Testujeme a najbližšie mesiace budeme testovať niekoľko dizajnových prístupov. Projekt vedie Tomáš Bella“, povedal Radoslav Augustin. 

Oslovili sme teda aj Tomáša Bellu, ktorý sa vyjadril pre portál masmediálne.info o projekte „longreads“:

„Nerád by som to vopred ohlasoval, na čo sa chystáme, nech nevyvolávame nesprávne očakávania :) Teda v tomto momente neviem ešte povedať oveľa viac. V priebehu pár týždňov sa nám ale podarí zrejme vydať prvú vec a potom sa o tom môžme pokojne porozprávať…“, povedal Tomáš Bella. 

SME.sk teda v každom prípade smeruje  ku celkovému redizajnu a aj k obsahovej zmene konceptu spravodajského portálu. Predpokladáme, že cieľom je odlíšiť sa od konkurencie a ešte viac sa tak od nej vzdialiť.

A to sa dlhodobo darí, veď SME.sk je suverénne najčítanejším spravodajským portálom na Slovensku. Podľa výsledkov prieskumu AIMmonitor ho číta viac ako 2 milióny návštevníkov mesačne.

Ďakujeme za rozhovory a informácie, ktoré sme takto mohli sprostredkovať naším čitateľom . Denníku SME a aj jeho online vydaniu želáme mnoho úspechov.

Som presvedčený, že všetky zmeny vyústia k jednému dátumu a tým dátumom je 15. január 2014 – kedy denník SME oslávi svoje 21. narodeniny. Máme sa teda na čo tešiť! :-)

Zhováral sa 

Marián LUHA

 

Zdroj: PETIT PRESS a SME

REKLAMAadv.: