Zlatý klinec je súťaž o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku a je organizovaná už od roku 1994.  Porotu tvoria osobnosti slovenskej reklamy z členov Art Directors Clubu a dopĺňajú ich zahraniční českí porotcovia. Základným a jediným kritériom hodnotenia kvality súťažných prác je originalita, inovatívnosť kreativity reklamy a kvalita jej realizácie.

Vyhlasovateľom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, s. r. o., a odbornými garantmi sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director’s Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie.

Ocenenia Zlatý, strieborný a bronzový klinec boli udelené v kategóriách: Print a Poster, Out of home, Film, Rádio, Interactive and online, Techniques, Media, Kreativita v PR, Events, Kampaň, Grand Prix, Art Prix, Ocenenia Véčko – Agentúra večera.

Pozrite si víťazov v kategórii Film.

kategória Film

Online film a video pre komerčné produkty a služby

Zlatý klinec 2015

Wiktor Leo Burnett

za prácu: Kanadské žartíky | klient: Orange Slovensko, a.s.

Creative Director: Martin Motáček, Peter Kačenka
Copywriter: Andrej Hrivnák
Art Director: Martin Zlejší
Režisér: Michal Haruštiak

Stručná charakteristika slovami agentúry: Využili sme juniorské Majstrovstvá sveta v Kanade na zviditeľnenie spojenia značky Orange a tímu HK Orange 20, z ktorého vychádza základ našej reprezentácie. Sériou Kanadských žartíkov sme ukázali, že naši chalani vedia nielen strieľať na bránu, ale dokážu si vystreliť aj zo seba.

Online film a video pre komerčné produkty a služby

Strieborný klinec 2015

MUW Saatchi & Saatchi

za prácu: Žerem Treska | klient: Ryba Košice

Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Peter Michalka, Rasto Michalik
Art Director: Rasťo Michalik
Režisér: Rasto Michalik
Kamera: Rasťo Michalik
Strih: Martin Marček
Hudba: Viktor Hazard

Stručná charakteristika slovami agentúry: Pred dvoma rokmi rozvíril Veľký Tresko hladinu slovenského internetu. Mali sme to dokázať zas. Takto to dopadlo:

Televízna reklama pre komerčné produkty a služby

Strieborný klinec 2015

Wiktor Leo Burnett

za prácu: Auto | klient: J&T Banka

Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Režisér: Jaroslav Malý
Vedúci produkcie: Katarína Kintlerová
Produkčná spoločnosť: Leopard Production, JOJ Production

Stručná charakteristika slovami agentúry: Veľa ľudí necháva voľné fin. prostriedky iba ležať na účte. Vlastnou vinou si tak znehodnocujú svoj majetok. J&T Banka uviedla na trh nový produkt – Investičný vklad, ktorý je spojením bezpečnosti termínovaného vkladu a výnosov investície.

Je to produkt vhodný pre investorov “začiatočníkov”, preto naše riešenie názorne demoštruje, ako sa človek správa k svojmu majetku, ak peniaze necháva na bežnom účte. Riešením je Investičný vklad.

Televízna reklama pre komerčné produkty a služby

Strieborný klinec 2015

MUW Saatchi & Saatchi

za prácu: Všetko v poriadku | klient: Komunálna poisťovňa a.s.

Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Roman Hríbik, Peter Michalka
Art Director: Jakub Kuvik
Režisér: Roman Valent
Kamera: Dušan Husár
Vedúci produkcie: Ivan Hulík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films

Stručná charakteristika slovami agentúry: Keď sa stane havária, väčšinou to znamená stres, hádky, nervozitu a vzájomné osočovanie. Ale ak máte to správne poistenie, šetríte ním nie len svoje peniaze, ale aj nervy. Nemáte sa prečo stresovať, všetko je predsa v poriadku.


Verejnoprospešná činnosť a neziskové organizácie

Strieborný klinec 2015

MADE BY VACULIK

za prácu: Radi striedame postavy | klient: VŠMU

Creative Director: Dejan Galovič, Boyo Dohnal, Peter Ižo
Copywriter: Marek Konečný, Ivan Remiáš, Heňo Varga
Art Director: Braňo Mladý

Verejnoprospešná činnosť a neziskové organizácie

Strieborný klinec 2015

Apple Pie

za prácu: ĽUDIA BEZ POMOCI | klient: OZ VAGUS

Creative Director: Peter Hrevuš
Copywriter: Zvonimir Boban
Art Director: Matej Králik
Fotograf: Šymon Kliman
Režisér: Juraj Lehotský
Kamera: Timotej Križka
Strih: Rado Dubravský
Hudba: Talkshow
Vedúci produkcie: Daniel Kachút
Produkčná spoločnosť: Fantomas Production

Stručná charakteristika slovami agentúry: Film bol súčasťou kampane pre OZ Vagus Ľudia bez pomoci, ktorý sa šíril prostredníctvom sociálnych sieti.

Verejnoprospešná činnosť a neziskové organizácie

Bronzový klinec 2015

Effectivity

za prácu: Prírodu nezrežírujete | klient: EKOTOPFILM

Creative Director: Peter Rajčák
Copywriter: Peter Rajčák, Michal Balla
Art Director: Michal Balla
Režisér: Príroda
Strih: Mayo Hurajt
Vedúci produkcie: Mayo Hurajt
Produkčná spoločnosť: HomeMedia Production

Stručná charakteristika slovami agentúry: Ako pozvať divákov na festival EKOTOPFILM? Dokumenty o prírode sú výnimočné v tom, že sa nedajú zrežírovať. Režisér nikdy neprikáže medveďovi, aby skočil do rieky. Ani sopke, aby vybuchla. Musí byť tichým a trpezlivým pozorovateľom, len vtedy sa mu podarí natočiť unikátne zábery.

TV kampaň sme postavili práve na tomto špecifiku. V spotoch sme využili reálne zábery z dokumentov daného ročníka, ako bol napríklad film Vlčie hory. Len sme k nim pridali zvukovú stopu – nervózneho režiséra, ktorý sa zúfalo snaží ovládať prírodu.
Séria televíznych spotov tak predstavila zostrih reálnych filmov, no popri tom dokázala aj čosi navyše – zabaviť diváka.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu