Zlatý klinec je súťaž o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku a je organizovaná už od roku 1994.  Porotu tvoria osobnosti slovenskej reklamy z členov Art Directors Clubu a dopĺňajú ich zahraniční českí porotcovia. Základným a jediným kritériom hodnotenia kvality súťažných prác je originalita, inovatívnosť kreativity reklamy a kvalita jej realizácie.

Vyhlasovateľom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, s. r. o., a odbornými garantmi sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director’s Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie.

Ocenenia Zlatý, strieborný a bronzový klinec boli udelené v kategóriách: Print a Poster, Out of home, Film, Rádio, Interactive and online, Techniques, Media, Kreativita v PR, Events, Kampaň, Grand Prix, Art Prix, Ocenenia Véčko – Agentúra večera.

Pozrite si víťazov v kategórii Kreativita v PR.

kategória Kreativita v PR

Zlatý klinec 2015

Corporate Communications (Projekty na podporu firemnej povesti a imidžu. vzťahy s médiami, krízová komunikácia, komunikačná podpora strategických zmien, change management).

Creo/Young & Rubicam

za prácu: Hyundai ix1 – svetová premiéra | klient: Hyundai Motor Slovakia

Creative Director: Erik Reingraber
Copywriter: Erik Reingraber
Art Director: Martin Stripaj, Juraj Sapara
Vedúci produkcie: Ivan Hulík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films

Stručná charakteristika slovami agentúry: Aby sme podporili vnímanie Hyundai ako výrobcu rodinných vozidiel, vyvinuli sme a na svetovej premiére predstavili Hyundai ix1. Unikátny model novorodeneckého vozidla ako dar Slovenským nemocniciam, ktoré trpia nedostatkom financí. S celkovými nákladmi 7056 Eur sme získali spontánne P.R. s Advertising value equivalency 280 000 Eur.



Strieborný klinec 2015

PR pre neziskové organizácie a projekty

Respect APP

za prácu: Ak by som bola lesba/gej? Zmení sa niečo? | klient: Brani Gröhling

Creative Director: Yolka Udičová, Róbert Slovák
Copywriter: Lenka Slovák Bónová
Art Director: Peter Bruško

Stručná charakteristika slovami agentúry: Nálada v spoločnosti bola pred referendom taká vyhrotená, že bolo potrebné zareagovať a povedať, že viac ako na orientácii, záleží na tom, aký človek je a čo robí. Aký je dobrý hudobník, športovec, aká je dobrá poetka, moderátorka, producentka či učiteľka. A orientácia na tom nič nemení – nerobí človeka horším ani lepším, ani viac ani menej hodného svojich práv. Kampaň má jednotný symbol – nápis Ak by som bola lesba/gej? Zmení sa niečo? v dúhovom krúžku.

Za silnú stránku kampane považujeme to, že sa za slabších postavila väčšina – heterosexuáli. 30 známych osobností postovalo profilovky s označením kampane na svoje FB profily a stali sa tak ambasádormi idey. Každý človek, ktorý chcel tiež vyjadriť svoju podporu gejom a lesbám, tak mohol spraviť na stránke www.podporujeme.sk, kde si vytvoril vlastnú fotku, ktorú mohol použiť napríklad ako svoju profilovú fotku na Facebooku.

Strieborný klinec 2015

PR pre neziskové organizácie a projekty

PS:Digital

za prácu: Novodobí otroci | klienti: BSOS, o.z. a Ministerstvo vnútra SR

Creative Director: Peter Šebo
Copywriter: Peter Šebo
Programátor: Adbee
Art Director: Adbee
Media planner: Róbert Szabó
Media buyer: Róbert Szabó

Stručná charakteristika slovami agentúry: V kampani pre združenie Brániť sa oplatí Slovensko a Ministerstvo vnútra sme mali za úlohu upozorniť na problém novodobého otroctva a obchodovania s ľuďmi novým spôsobom. Kampane zamerané na túto tému sa na Slovensku organizujú už dlhé roky, ale všetky mali informatívny a v zásade veľmi pasívny charakter. Preto sme sa rozhodli do kampane zapojiť tých najohrozenejších.

Pripravili sme web s fiktívnymi ponukami práce v zahraničí (www.superzarobok.sk) s nereálnymi sľubmi a podozrivo výhodnými podmienkami (ako napr: netreba vedieť jazyk, flexibilný pracovný čas, či doprava a ubytovanie zadarmo…). Zároveň web neobsahoval žiadne kontaktné údaje na overenie agentúry, falošné referencie a ďalšie nedostatky, ktoré mali návštevníkom naznačiť, že s ponukami nie je niečo v poriadku. (Tých, ktorí z webu odišli po prečítaní ponuky bez vyplnenia formulára sme pred zatvorením stránky v pop-up okne pochválili, že sa nenechali nachytať a pozvali sme ich na edukatívny web s viac informáciami o tejto téme.)

PSDigital-Novodobí otroci-BSOS,Ministerstvo vnútra SR-2
web s fiktívnymi ponukami práce v zahraničí (zdroj: KRAS)

Následne sme pripravili Facebook kampaň cielenú špeciálne na najohrozenejšie cieľové skupiny (mladí ľudia s túžbou cestovať, východné Slovensko, ľudia s nízkym príjmom, …).

Súčasťou kontaktného formulára pre získanie práce bola aj povinnosť uviesť dve blízke osoby a ich e-maily. Následne po vyplnení formulára prišiel žiadateľovi aj jeho 2 blízkym personalizovaný email, ktorý začínal ako bulvárna správa o tom, že dotyčnému v zahraničí niečo stalo a až následne sme v maili vysvetlili, že ide o kampaň a odlklik z mailu smeroval na edukatívny web www.novodobiotroci.sk, kde sme návštevníkom vysvetlili napríklad aj to, ako sa nabudúce nenechať nachytať a na čo si pri podobných ponukách dávať pozor. Ak by sme za touto ponukou neboli my, ale skutoční obchodníci s ľuďmi, mohlo to pre prihlásených zle dopadnúť (viď medializované prípady z ostatných mesiacov).

PSDigital-Novodobí otroci-BSOS,Ministerstvo vnútra SR
personalizovaný email (zdroj: KRAS)


Kampaň štartovala v nedeľu, 8.3.2015 o 19:30 a za 4 dni, kedy boli ponuky promované, sa nám podarilo kampaňou priamo zasiahnuť 740 000 ľudí na internete, získať 41 000 návštev na nachytávací web, na ktorom sme počas týchto dní získali cca 2 300 vyplnených registračných formulárov. Následne v najbližších dňoch z mailov, medializácie a post-kampane prišlo na edukatívny web cez 7 000 ľudí.

Kampaň mala odozvu vo viac ako 50 médiách vrátane hlavných TV, rádií, printov a spravodajských webov a správa o nástrahách práce v zahraničí a obchodovania s ľuďmi sa po čase opäť dostala na titulky a ako téma začala rezonovať aj na verejnosti.

Edukatívny web slúži dodnes ako priestor s komplexnými informáciami o tejto téme a kontaktmi na kompetentných v prípade ďalších otázok.

Bronzový klinec 2015

PR pre neziskové organizácie a projekty

Mayer/McCann Erickson, s. r. o.

za prácu: Rómsky mýtus | klient: INESS

Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Ida Bírová, Lucia Čarná, Roman Jurčák
Art Director: Michal Hornický
Režisér: Jaro Ridzoň
Kamera: Timotej Križka
Strih: Jaro Ridzoň
Produkčná spoločnosť: Stalker production s.r.o.

Stručná charakteristika slovami agentúry: Inštitút ekonomických a sociálnych analýz INESS vypracoval štúdiu, ktorá vyvracia všeobecne rozšírený a mediálne podporovaný mýtus, že na Rómov ide zo štátneho rozpočtu príliš veľa peňazí. Našou úlohou bolo tieto ekonomické fakty zaujímavo odkomunikovať, a hlavne, urobiť ich sharovateľné.

Ako však atraktívne odkomunikovať graf? Ako povedať Slovákom, že zo svojich daní a odvodov neživia len Rómov? Pravdu, ktorú nikto nechce počuť sme teda vyrozprávali cez emotívny príbeh. Netradičný obsah a jeho spracovanie vygenerovali obrovský mediálny ohlas a médiá na Slovensku aj v zahraničí o téme spontánne komunikovali.


REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu