Zlatý klinec je súťaž o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku a je organizovaná už od roku 1994. Porotu tvoria osobnosti slovenskej reklamy z členov Art Directors Clubu a dopĺňajú ich zahraniční českí porotcovia. Základným a jediným kritériom hodnotenia kvality súťažných prác je originalita, inovatívnosť kreativity reklamy a kvalita jej realizácie.
Vyhlasovateľom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, s. r. o., a odbornými garantmi sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director’s Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie.
Ocenenia Zlatý, strieborný a bronzový klinec boli udelené v kategóriách: Print a Poster, Out of home, Film, Rádio, Interactive and online, Techniques, Media, Kreativita v PR, Events, Kampaň, Grand Prix, Art Prix, Ocenenia Véčko – Agentúra večera.
Pozrite si víťazov v kategórii Out of home.
kategória Out of home
Komerčné produkty a služby
Zlatý klinec 2015
MUW Saatchi & Saatchi
za prácu: 4G internet | klient: Slovak Telekom
Creative Director: Rasto Michalik, Peter Michalka
Copywriter: Rasto Michalik
Art Director: Rasto Michalik, Jakub Kuvik
Stručná charakteristika slovami agentúry: Nové technológie sú pre bežných ľudí chladné, neosobné, nerozumejú im a už vôbec si k nim nevedia vytvoriť vzťah. Ako toto všetko zvrátiť? Zosobniť novú technológiu do niečoho čo poznajú, majú radi a zároveň im vysvetliť jej hlavný benefit?
Čím jednoduchšie, tým lepšie.

Zlatý klinec 2015
MADE BY VACULIK
za prácu: Najčerstvejší citylight | klient: Tesco
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Petra Števonková
Programátor: Aurius
Art Director: Tomáš Krajčík, Jakub Gerhard
Media planner: Lukáš Švaro

Strieborný klinec 2015
Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie
MADE BY VACULIK
za prácu: Radi striedame postavy – okná | klient: VŠMU
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Petra Števonková
Programátor: Aurius
Art Director: Juraj Zajačka, Michal Salva
Media planner: Lukáš Švaro
Stručná charakteristika slovami agentúry: Okoloidúci si prostredníctvom interaktívneho cityligtu zvolili 2 postavy z rozdielnych divadelných hier. Tie sa zrazu zjavili v oknách a museli medzi sebou improvizovať. A tak si
spolu zahrali Rómeo a Johanka z Arcu, Zajačik s Júliou a ďalšie postavy.

Bronzový klinec 2013:
Komerčné produkty a služby
Lowe GGK
za prácu: Svetlá | klient: Audi Slovakia
Creative Director: Jozef Červeň, Ondrej Kořínek
Art Director: Jozef Červeň
Stručná charakteristika slovami agentúry: Úlohou pre agentúru bolo vytvoriť imageový print a ooh na pohon všetkých štyroch quattro. Chceli sme ukázať, že Audi má vďaka pohonu quattro silu prekonávať aj tie najťažšie jazdné podmienky. Aby sme dosiahli čo najintenzívnejšiu emóciu zvolili sme štýl reportážnych športových fotografií. Zároveň sme tak nadviazali na slávny rally záber skáčuceho modelu Sport Quattro S1.

Bronzový klinec 2015:
Komerčné produkty a služby
Istropolitana Ogilvy
za prácu: Šťastný cyklista | klient: Kaktus bike
Creative Director: Peter Darovec, Branislav Bezák
Copywriter: Branislav Bezák, Vladimír Janček, Viktória Babjaková
Art Director: Michal Valušek
