Zlatý klinec je súťaž o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku a je organizovaná už od roku 1994.  Porotu tvoria osobnosti slovenskej reklamy z členov Art Directors Clubu a dopĺňajú ich zahraniční českí porotcovia. Základným a jediným kritériom hodnotenia kvality súťažných prác je originalita, inovatívnosť kreativity reklamy a kvalita jej realizácie.

Vyhlasovateľom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, s. r. o., a odbornými garantmi sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director’s Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie.

Ocenenia Zlatý, strieborný a bronzový klinec boli udelené v kategóriách: Print a Poster, Out of home, Film, Rádio, Interactive and online, Techniques, Media, Kreativita v PR, Events, Kampaň, Grand Prix, Art prix, Ocenenia Véčko – Agentúra večera.

Pozrite si víťazov v kategórii Print a Poster.

kategória PRINT a POSTER

Poster pre komerčné produkty a služby

 Zlatý klinec 2015:

MADE BY VACULIK

za prácu: Ľadovec | klient: Tesco

Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Boyo Dohnal
Art Director: Martina Obertová

Výsledky Zlatý klinec 2015 - kategória Print a Poster-Made by Vaculik-Tesco-Ladovec
zdroj: KRAS

Pozrite si video ako práca vznikala:

 Zlatý klinec 2015:

MUW Saatchi & Saatchi

za prácu: 4G internet | klient: Slovak Telekom

Creative Director: Rasto Michalik, Peter Michalka
Copywriter: Rasto Michalik
Art Director: Rasto Michalik, Jakub Kuvik

Stručná charakteristika slovami agentúry:  Nové technológie sú pre bežných ľudí chladné, neosobné, nerozumejú im a už vôbec si k nim nevedia vytvoriť vzťah. Ako toto všetko zvrátiť? Zosobniť novú technológiu do niečoho čo poznajú, majú radi a zároveň im vysvetliť jej hlavný benefit?

Čím jednoduchšie, tým lepšie.

Výsledky Zlatý klinec 2015 - kategória Print a Poster-MUW Saatchi-Slovak telekom-4g internet-Sagan-Sa4gan
zdroj: KRAS

 

Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie

Strieborný klinec 2015:

MARK BBDO BRATISLAVA

za prácu: Korupčníci | klient: Nadácia Zastavme korupciu

Creative Director: Vlado Slivka
Copywriter: Peter Kramárik, Juraj Chmel
Art Director: Sendy Fiala, Matúš Bence
Fotograf: Matúš Bence

Stručná charakteristika slovami agentúry:  Korupcia je neviditeľná a na Slovensku trpíme celé roky akousi slepotou ku korupcii. Podaní na políciu na korupčné praktiky je úplné minimum (uplynulý rok dokonca nebolo ani jedno!), ale kvalifikovaný odhad je, že ročne korupcia ukradne všetkým nám jednu miliardu Eur.

Preto sme sa rozhodli ju zviditeľniť prostredníctvom tzv. korupčníkov (maskovaných mužov s pančuchou na hlave), ktorí nás okrádajú v zdravotníctve, školstve a samospráve.

Tato takpovediac demo kampaň sa stretla s pozitívnym ohlasom a už po roku fungovania ma iniciatíva Zastavme korupciu vyše 5 tisíc fanúšikov, čiže takmer rovnako ako významná protikorupčná organizácia Transparency International Slovensko (niečo vyše 6 tisíc).

Výsledky Zlatý klinec 2015 - kategória Print a Poster-MARK BBDO-aula
zdroj: KRAS
Výsledky Zlatý klinec 2015 - kategória Print a Poster-MARK BBDO-ihrisko
zdroj: KRAS
Výsledky Zlatý klinec 2015 - kategória Print a Poster-MARK BBDO-nemocnica
zdroj: KRAS

 

Tlačová inzercia pre komerčné produkty a služby

Bronzový klinec 2015:

Wiktor Leo Burnett

za prácu: Príležitosti | klient: J&T Banka

Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco, Peter Kačenka
Ilustrátor: Siguni (Agnieszka Ciszewska)

Stručná charakteristika slovami agentúry: J&T Banka, expert na investície, chcela svoju pozíciu potvrdiť imidžovou printovou kampaňou. V málo atraktívnej a veľmi technickej téme sme našli poetiku – investičné príležitosti sú na každom kroku, stačí si len pospájať súvislosti.

Výsledky Zlatý klinec 2015 - kategória Print a Poster-Wiktor Leo Burnett-J&T Banka-kohut
zdroj: KRAS
Výsledky Zlatý klinec 2015 - kategória Print a Poster-Wiktor Leo Burnett-J&T Banka-pupava
zdroj: KRAS
Výsledky Zlatý klinec 2015 - kategória Print a Poster-Wiktor Leo Burnett-J&T Banka-vtaky
zdroj: KRAS

 

Bronzový klinec 2015:

Wiktor Leo Burnett

za prácu: Barbie a Ken | klient: Orange Slovensko, a.s.

Creative Director: Martin Motáček, Peter Kačenka
Copywriter: Vladimír Lefík
Art Director: Sanja Čežek
Fotograf: Šymon Kliman
Vyplnil: Richard Hanzlík

Stručná charakteristika slovami agentúry: Každý rodič si myslí, že jeho dieťa je to najlepšie na svete. Krásne, milé a poslušné. Samozrejme, že je to pravda… keď ho rodič práve vidí. No, ako sa správa keď je online? Aké stránky navštevuje a o čom si píše? Portál eDeti radí rodičom, deťom aj učiteľom ako sa správať v online svete.

Výsledky Zlatý klinec 2015 - kategória Print a Poster-Wiktor Leo Burnett-Orange Slovensko-Barbie a Ken
zdroj: KRAS

Bronzový klinec 2015:

Lowe GGK

za prácu: Svetlá | klient: Audi Slovakia

Creative Director: Jozef Červeň, Ondrej Kořínek
Art Director: Jozef Červeň
Vyplnil: Ondrej Kořínek

Stručná charakteristika slovami agentúry:  Našou úlohou bolo vytvoriť imageový print a ooh na pohon všetkých štyroch quattro. Chceli sme ukázať, že Audi má vďaka pohonu quattro silu prekonávať aj tie najťažšie jazdné podmienky. Aby sme dosiahli čo najintenzívnejšiu emóciu zvolili sme štýl reportážnych športových fotografií. Zároveň sme tak nadviazali na slávny rally záber skáčuceho modelu Sport Quattro S1.

Výsledky Zlatý klinec 2015 - kategória Print a Poster-LOWE GGK-AUDI Slovakia-Svetla
zdroj: KRAS
REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu