Zistili sme, že vydavateľstvo Ringier Axel Springer Slovakia požiadalo 12. októbra 2015 o registráciu ochranných známok na Úrade priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky na názvy Nový Čas Televízia, Nový Čas Promi, Nový Čas Nehnuteľnosti, Nový Čas Domáci miláčik, Nový Čas Zdravie ale i ďalšie pod značkou Nový Čas pre ženy > pozri

Podľa našich informácií súčasťou internetového vydania denníka Nový Čas bude aj nová televízna spravodajská relácia Nový Čas Správy, ktorú bude moderovať Marianna Ďurianová, ex-moderátorka televízie Markíza. Viac informácií.

Portál Čas.sk s bulvárnym nádychom patrí medzi najčítanejšie na Slovenskom internete, keď podľa prieskumu AIMmonitor, ktorý realizuje združenie IAB Slovakia v spolupráci so spoločnosťou Gemius, internetový denník Nový Čas mal za mesiac september 2015 čítanosť 1 milión 820 560 RU (reálnych užívateľov.)

sledovanost Tivi.sk v roku 2014 a 2015, zdroj dat- AIMmonitor
sledovanosť Tivi.sk v roku 2014 a 2015, počet návštevníkov (RU), zdroj dát: AIMmonitor

Súčasťou portfólia vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia je internetová televízia Tivi.sk fungujúca od 24. augusta 2010, ktorá podľa prieskumu AIMmonitor mala v mesiaci september 2015 návštevnosť 245 840 divákov (RU, desktopy).

Pričom mesačný priemer v roku 2015 (január až september) bol 144 254 divákov (RU), avšak dáta za dva mesiac (január-február, desktopy) v AIMmonitore absentujú (=0). Údaje sa nezobrazujú, jedná sa o procesnú systémovú chybu v AIMmonitore, pretože Tivi.sk v minulosti fungoval pod Azet.sk, čiže mal čísla v AIMmonitore uverejnené pod ním, následne sa presunul pod Čas.sk, kde je aj teraz.

Pre porovnanie priemerná návštevnosť v roku 2014 (za 12 mesiacov, desktopy) bola mesačne 229 927 divákov (RU).

V rámci denníka Nový Čas na internete funguje Tivi.sk, ako samostatná rubrika pod názvom VIDEO.

Projekt Tivi.sk je však súčasťou aj ďalších portálov patriacich pod vydavateľstvo RAS nielen Čas.sk, ale aj Váš.Čas.sk, Časpreženy.sk, Adam.sk, Život.sk, Ktotoje.sk, Kuchraky.sk, Azet.sk a Živé.sk.

Samostatné vyčlenenie a vznik značky Nový Čas Televízia by pomohlo priniesť vydavateľstvu RAS vyššiu poznateľnosť značky a jej priradenie k obľúbenému titulu Nový Čas a tým aj celkom nový záujem čitateľov-divákov o internetovú televíznu publicistiku a spravodajstvo.

Sledovanosť Tivi.sk v roku 2014:

sledovanosť Tivi.sk v roku 2014, zdroj dat- AIMmonitor, autor Marian Luha
sledovanosť Tivi.sk v roku 2014, zdroj dát: AIMmonitor, autor Masmedialne.info

Sledovanosť Tivi.sk v roku 2015:

sledovanosť Tivi.sk v roku 2015, zdroj dat- AIMmonitor, autor Marian Luha
sledovanosť Tivi.sk v roku 2015, zdroj dát: AIMmonitor, autor Masmedialne.info

 

A ako je na tom konkurencia?

TV SME

Dlhodobým hráčom už od roku 2008 je na trhu internetových televízií na Slovensku vydavateľstvo Petit Press so svojou online televíziu, ktorá funguje na načítanejšom spravodajskom portáli SME.sk, pod značkou TV SME.sk.

TV SME, však v novembri 2014 po vstupe finančnej skupiny Penta Investments do vydavateľstva Petit Press (Penta získala minoritu 45% akcií) a po masívnom odchode zhruba 40-tich členov redakcie SME do denníka N, stratila prevažne zábavný obsah (Samo Trnka, Pavel  Graus a ďalší), ktorý ani po roku s novým vedením redakcia nedokázala plne nahradiť a pritiahnuť záujem návštevníkov.

citanost TV SME v roku 2014 a 2015, zdroj dat- AIMmonitor
sledovanosť TV SME v roku 2014 a 2015, počet návštevníkov (RU), zdroj dát: AIMmonitor

Priemerná mesačná návštevnosť TV SME, podľa AIMmonitora bola v roku 2014 (od januára až do augusta, na desktopoch) 271 598 divákov mesačne (RU). V auguste však zaznamenala dramatický prepad na 150 583 divákov (RU) za mesiac. Mesačný priemer v roku 2014 za zostávajúce obdobie (august až december) klesol na úroveň 152 424 divákov za mesiac (RU).

Celkový priemer v roku 2014 (za 12 mesiacov) bol mesačne 221 942 divákov (RU), čím bola dovtedy TV SME rovnocenným súperom pre konkurenčnú Tivi.sk.

Pričom k prevzatiu časti vydavateľstva Petit Press finančnou skupinou Penta došlo v novembri, informácie o akvizícii sa však objavili už niekoľko mesiacov predtým, kedy novinári odmietali v redakcii tvoriť obsah, čo malo potom, som presvedčený priamy vplyv na prepad sledovanosti  TV SME.

Podľa aktuálnych výsledkov z AIMmonitra televíziu TV SME sledovalo v septembri 2015 len 130 063 divákov (RU).

Pričom mesačný priemer v aktuálnom roku 2015 (január až september) bol 141 174 divákov (RU).

Sledovanosť TV SME v roku 2014:

citanost TV SME v roku 2014, zdroj dat- AIMmonitor, autor Marian Luha
sledovanosť TV SME v roku 2014, zdroj dát: AIMmonitor, autor Masmedialne.info

Sledovanosť TV SME v roku 2015:

citanost TV SME v roku 2015, zdroj dat- AIMmonitor, autor Marian Luha
sledovanosť TV SME v roku 2015, zdroj dát: AIMmonitor, autor Masmedialne.info

 

TV SME je aj v ponuke ako aplikácia v menu Smart televízorov značiek Samsung a LG, a aj pre zariadenia Antik TV. Na ostatných televízoroch je TV SME dostupná ako HTML 5 aplikácia.

Len nedávno odišiel z TV SME aj motoristický novinár Rastislav Chvála, ktorý si založil vlastný projekt Garáž.tv, ktorý spolupracuje s denníkom N a oslabil tak ešte viac TV SME a rubriku AUTO na SME.sk o videotesty automobilov. Redakcia SME zatiaľ zaňho nedokázala nájsť adekvátnu náhradu. Viac informácií.

Denník SME si na internete i napriek tomu udržuje dlhodobo silnú pozíciu lídra na Slovensku na trhu spravodajských portálov so stabilnými zhruba dvomi miliónmi čitateľov mesačne (RU).

V piatok 23. októbra odštartoval SME.sk plánovaný redizajn, ktorého súčasťou je i prechod na vlastný cms systém s názvom Artemis. Zároveň predpokladám, že dôjde i k obsahovým zmenám SME.sk, vrátanie posilnenia TV obsahu o nové relácie, aby tak vydavateľstvo zvrátilo dlhodobý pokles záujmu čitateľov o televízny obsah na TV SME. Viac informácií o redizajne.

Prečítajte si rozhovor s Martinom Čorejom, riaditeľom online služieb a elektronického publikovania SME.sk, v ktorého pôsobnosti je aj projekt TV SME > pozri

HNtelevízia

HNtelevízia je na trhu  len od 26. mája 2015, kedy vznikla a stala sa súčasťou internetového portálu denníka Hospodárske noviny, ktorý je súčasťou vydavateľstva Mafra Slovakia, ktoré vlastní podnikateľ Andrej Babiš zo spoločnosti Agrofert Holding.

sledovanost HNtelevizia v roku 2015, zdroj dat- AIMmonitor
sledovanosť HNtelevízie v roku 2015, počet návštevníkov (RU), zdroj dát: AIMmonitor

HNtelevíziu sledovalo v septembri 2015, podľa prieskumu AIMmonitor 95 024 návštevníkov (RU). Mesačný priemer v sledovanom období (jún až september, na desktopoch) je na úrovni 92 072 divákov (RU).

Pre porovnanie mesačná čítanosť celého portálu Hospodárskych novín – HNonline.sk bola v septembri 638 552 návštevníkov (RU) a portálu denníka SME – SME.sk až 1 milión 998 590 návštevníkov (RU).

Technologickú časť HNtelevízii dodal Jeffo Minařík, režisér úspešných slovenských televíznych projektov. Programovú skladbu pomáhal pripraviť František Borovský, bývalý riaditeľ TV JOJ, ktorý je v súčasnosti programovým riaditeľom TV Barrandov a Jaromír Chalabala, bývalý šéf programov na TV Nova. Viac informácií.

Sledovanosť HNtelevízie v roku 2015:

sledovanost HNtelevizie v roku 2015, zdroj dat- AIMmonitor, autor Marian Luha
sledovanosť HNtelevízie v roku 2015, zdroj dát: AIMmonitor, autor Masmedialne.info
REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu