V posledných niekoľkých rokoch Wall Street Journal, ktorý je domovom jednej z najstarších platobných brán v žurnalistike, testoval rôzne spôsoby ako sprístupniť neplatiacim čitateľom články, na základe ktorých by ich nalákali na predplatenie si ďalšieho obsahu. Wall Street Journal si myslí, že by mohol poznať preferencie čitateľov a ich potenciálne výdavky lepšie ako ich poznajú oni sami.

Návštevníci webového portálu Wall Street Journal, ktorí nemajú zaplatené predplatné dostanú momentálne návrhy článkov na základe svojho preferenčného skóre.

Skóre je založené na viac ako 60-tich signáloch ako napríklad či čitateľ navštívil web prvýkrát, aký používa operačný systém, zariadenie cez ktoré číta článok, na čo sa rozhodol kliknúť a tiež jeho lokalizáciu, ale aj celý rad ďalších demografických informácií, ktoré sú vyvodené z danej lokality.

Použitie strojového učenia na informovanie o flexibilnejšom platobnom systéme zohľadňuje koľko príbehov alebo aké príbehy umožniť čitateľom čítať zadarmo a či čitatelia budú reagovať na možnosť zaplatiť si ďalší obsah alebo opustia webové stránky. Bližšie podrobnosti o skóre Wall Street Journal neposkytol. Informáciu zverejnil niemanlab.org.

„Spomínam si ako sme pred asi ôsmimi mesiacmi pozerali na všetky tieto grafy s množstvom rôznych dátových bodov. Teraz máme model, ktorý sa učí až do chvíle, kým dostanem skóre človeka, podľa ktorého do veľkej miery viem, aká bude jeho pravdepodobnosť na predplatné. To, čo sme zistili je, že ak týmto spôsobom otvoríme platobnú bránu (nazývame to výber vzoriek) tým ľuďom, ktorí majú malý sklon k plateniu predplatného, potom ich pravdepodobnosť na predplatenie si obsahu vzrastie,“ pre niemanlab.org v telefonickej komunikácii povedal Karl Wells, generálny riaditeľ denníka pre predplatné.

Wall Street Journal zistil, že návštevníci, ktorí nemajú zaplatené predplatné, spadajú do skupín, ktoré možno označiť ako vysoké, stredné alebo nízke.

U tých, ktorí majú vysoké skóre, teda nad určitú hranicu, predpokladá vydavateľ vysokú pravdepodobnosť na platenie predplatného, čo znamená, že tu nie je potrebné vyvíjať enormné úsilie na čitateľa.

Tí, ktorí dosahujú nižšie skóre, si môžu v jednej relácii bezplatne prehliadať články a potom budú nasmerovaný na platenie predplatného.

Alebo im môžu byť na webe poskytnuté hosťovské poukazy v rôznych časových intervaloch, výmenou za poskytnutie e-mailovej adresy, čím dáva čitateľ vydavateľovi viac signálov pre tvorbu analýzy.

Poukazy sú tiež ponúkané na základe skóre návštevníka s tým, že sú cielené na ľudí, ktorých skóre naznačuje, že by ich mohla osloviť ponuka na zaplatenie si predplatného.

„Tieto poukazy zohrávajú významnú úlohu v tom, aby bol náš predplatný model predvídavejší. Poukazy dávajú hodnotu nášmu obsahu a hovoria vám, že sme stále platenými stránkami a že vás vítame ako hosťa, ktorý má bezplatný 24-hodinový prístup na náš web,“ uviedol pre niemanlab.org v telefonickej komunikácii Karl Wells.

Pre vydavateľa sa tým, že ľudia poskytnú svoje e-maily otvárajú ďalšie možnosti pre analyzovanie lepšieho cielenia stratégie na získavanie predplatiteľov.

Spoločnosť Wall Street Journal ani hovorca spoločnosti neposkytli pre niemanlab.org žiadne konkrétne čísla o prepočítavacích percentách ani o tom, koľko hosťovských poukazov bolo ponúknutých. Denník má podľa poslednej správy spoločnosti News Corp momentálne 1 389 000 digitálnych odberateľov, čo je viac ako mal pred rokom.

Wall Street Journal, ale nie je prvý, kto používa techniky modelovania preferencií. Napríklad aj Financial Times už dlhé roky využíva čitateľské dáta na efektívnejšie zacielenie svojej ponuky pre čitateľov, aby zvýšil pravdepodobnosť interakcie s čitateľom.

Ako to bude celé naozaj fungovať, ale ukáže až čas. Testy zatiaľ napovedajú, že systém by mohol byť efektívny.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu