Google vynaloží 170-miliónov dolárov na riešenie obvinení, ktoré súvisia so zhromažďovaním osobných údajov detí v službe YouTube bez dovolenia rodičov.

Podľa informácií portálu AP News z celkovej sumy 170-miliónov dolárov zaplatí Google 136-miliónov dolárov Federálnej obchodnej komisii a 34-miliónov dolárov štátu New York.

Pokuta je najväčšia, akú Federálna obchodná komisia doposiaľ uložila spoločnosti Google. Pokuta pre Google je ale v porovnaní s pokutou pre Facebook omnoho nižšia. Spoločnosť Facebook za porušenie súkromia dostala od Federálnej obchodnej komisie pokutu 5-miliárd dolárov.

Agentúra Reuters uviedla, že YouTube bol obvinený zo sledovania divákov detských kanálov prostredníctvom súborov cookie. Pomocou súborov cookie YouTube cielene zobrazoval divákom reklamu. Na sledovanie, ale nemal súhlas rodičov.

Podľa mnohých zákonodarcov a ochrancov detských práv je ale výška pokuty oproti zárobkom z reklám nízka.

Služba YouTube vo svojom vyhlásení na firemnom blogu uviedla, že už čoskoro začne so všetkými údajmi zhromaždenými od ľudí, ktorí sledujú detský obsah zaobchádzať tak, akoby to boli len údaje detí.

Znamená to, že služba obmedzí zhromažďovanie a využívanie údajov o videách pre deti iba na to, čo je potrebné na podporu prevádzky služby.

Pre takéto videá služba YouTube neponúka ani funkcie, ako sú komentáre a upozornenia. Videá vytvorené pre deti budú i naďalej obsahovať reklamy ale nebudú cielené.

Okrem peňažnej pokuty Federálna obchodná komisia vyžaduje, aby spoločnosť YouTube vytvorila systém identifikácie obsahu zameraného na deti. Okrem toho vyžaduje, aby boli vlastníci kanálov informovaní o ich povinnostiach získať súhlas rodičov ešte pred zhromažďovaním informácií o deťoch.

YouTube má pre deti aj špecifickú službu YouTube Kids. Táto služba už vyžaduje súhlas rodičov a používa jednoduché matematické otázky, aby zabezpečila, že sa deti neprihlásia samé.

Služba YouTube Kids nezacieľuje reklamy na základe záujmov divákov tak, ako to robí hlavná služba YouTube. Verzia pre deti sleduje informácie o obsahu, ktorý deti sledujú. Následne im odporúča ďalšie videá.

Podľa informácií portálu AP News Federálna obchodná komisia verejnosť informuje, že opatrenia nespravia zo služby YouTube bezpečnejšie miesto pre detského diváka. Ich cieľom je znížiť cielenú reklamu zameranú na deti.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu