Zadávatelia reklamy sťahujú svoju reklamu zo sporných webov

Už po niekoľkých týždňoch od spustenia hlási projekt Konšpirátori.sk úspech, tvrdí, že po prvých dvoch týždňoch inzerenti upravili cielenie svojich kampaní už vo viac ako 2 800 prípadoch. Do zoznamu zároveň pribudlo ďalších 40 sporných webov.

Autorom projektu Konšpirátori.sk je spoločnosť NetSuccess, ktorú spoluvlastní vydavateľstvo Petit Press a hlavným partnerom je PR agentúra Seesame.

Cieľom projektu je ochrániť zadávateľov reklám pred spájaním ich značiek s pochybným obsahom na internetových stránkach, kde sa zobrazuje ich reklama.

Po novom do zoznamu „konšpiračných“ webov pribudol aj náhľad vo forme obrázku, ktorý dokumentuje napríklad porušenie pravidiel novinárskej etiky, ku ktorým malo na „konšpiračnom“ webe dôjsť.

Hodnotiaca komisia zoznam takýchto webov priebežne dopĺňa a upozorniť na ne môžu i sami čitatelia prostredníctvom online formulára.

My sme nahlásili spravodajský web sme.sk, keďže často publikuje neoverené informácie, polopravdy a lži.

Stránku sme.sk ale dodnes na zoznam sporných webov hodnotiaca komisia nezaradila, možno práve preto, že v nej sedí Alexej Fulmek, CEO vydavateľstva, ktoré nielen že denník SME vydáva, ale vlastní aj spoločnosť NetSuccess, ktorá stojí za projektom Konširátori.sk a ponúka zadávateľom svoje služby v oblasti internetovej reklamy.

Sme toho názoru, že hodnotiaca komisia by nemala mať členov, ktorí sú zároveň aktívni v spoločnosti NetSuccess, či Petit Press, ak má rozhodovať a posudzovať weby objektívne a nestranne.