koláž: MediaWatch.Dog, zdroj foto: pixabay.com

Sales a marketing sa začínajú mať radi. Teda tam, kde sa pustili do uplatňovania Smarketingu. Ako prví s tým prichádzajú v sektore IT, kde sa marketing mení z nákladovej položky na ziskovú (označuje sa novým pojmom revenue marketing).

Marketing má dnes aj vďaka rýchlo postupujúcej digitalizácii v rukách oveľa lepšie nástroje ako v minulosti. Môžete presnejšie zacieliť na potenciálneho zákazníka (tzv. lead), pripraviť mu obsah na mieru a doručiť mu ho bez potreby „kobercových náletov“, ale tiež všetko dobre „vytrackovať“. Ak to zvládnete a váš obsah sa dostane až k potenciálnemu zákazníkovi, pravdepodobnosť, že ho získate, exponenciálne rastie.

Spoluprácu marketingu a salesu uľahčuje aj zmena správania sa zákazníkov. Tí rozhodne pasívne nečakajú na oslovenie, ale sami si aktívne vyhľadávajú informácie o dodávateľoch, produktoch a riešeniach. Otvorili sa možnosti osloviť ich na rôznych sférach a tak marketing preberá časť „salesáckej“ roboty a ponúka zvedavým potenciálnym zákazníkom všetko, čo potrebujú a chcú vedieť.

Na Slovensku sa do Smarketingu pustila IT firma RESCO. Myšlienku Smarketingu priniesla k svetovému lídrovi v CRM mobilných riešeniach nová marketingová manažérka Agnes Valková. Tá strávila podstatnú časť svojej pracovnej kariéry v zámorí, kde je Smarketing horúcou témou už dlhšie.

„Marketéri sú tí, ktorí sa snažia získať a upútať potenciálne klientske kontakty a „živiť“ ich cieleným obsahom. Úlohou salesu je ich zmeniť na skutočných zákazníkov,“ definuje posun vo firemnej deľbe práce podľa Smarketingu A. Valková a dodáva: „Nezabudnite, sales a marketing sú dve divízie pracujúce na dosiahnutí rovnakých cieľov. Aj keď musia riešiť podobné zadania, odpovede na ne sa niekedy podobajú ako noc a deň. Podstatou Smarketingu je zmeniť to tak, aby boli v zhode.“

Čoraz väčší prienik marketingu a salesu je teda očividný a vlastne aj nevyhnutný. A ako by mala svadba marketingu a salesu fungovať i vo vašej firme? Christine Bailey z Cisca to vidí na štyri kroky:

1. Rozprávajte rovnakým jazykom!

Je dôležité, aby marketing vedel zhodnotiť, kto je potenciálny zákazník a posunúť získaný kontakt salesu. Obchodníci by na druhej strane mali posúvať insiderské info marketingu, aby vedel pripraviť na mieru šitý obsah, ktorým osloví potenciálnych zákazníkov.

2. Určite si spoločný cieľ!

Nevyhnutnosťou úspešnej spolupráce salesu a marketingu sú presne definované stratégie a ciele.. Bez nich je ich vzájomná kooperácia takmer nemožná. Rovnako si musia rozdeliť kompetencie a určiť, ako budú obe oddelenia spolu pracovať a postupovať. Tým zamedzíme nielen nedorozumeniam a zbytočnej práci na oboch stranách, ale tiež nepríjemnostiam v komunikácii (napr. súbežnému osloveniu toho istého potenciálneho klienta)

3. Komunikovať, komunikovať, komunikovať!

Len pravidelná komunikácia pomôže vyhnúť sa nedorozumeniam a uľahčí prácu obom tímom. Bez pravideľných meetingov či „pokecov“ o tom kam sa čo pohlo, to jednoducho nejde. Navyše v kolektíve, kde sa nebojíte medzi sebou porozprávať, vládne aj príjemnejšia atmosféra.

4. Úspechy sú spoločné!

Work hard, play hard. Ale spolu.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu