zdroj: ABSOLUT

Aj v tohtoročnej kampani stavil ABSOLUT na silný skutočný príbeh. Tvárou novej kampane je totiž Michal, ktorý ako tínedžer patril do skupiny nacionalistov. Bežnou súčasťou jeho života boli bitky či extrémistické názory.

Kampaň Ruku hore za toleranciu, Slováci! značky ABSOLUT je odpoveďou na nenávistné komentáre, ktoré sa objavovali na internete počas minuloročnej kampane Slovensko žije všetkými farbami.  Je postavená na skutočnom príbehu hlavnej postavy spotu a vizuálov, Michala, ktorý bol v minulosti členom extrémistickej skupiny, no v súčasnosti z pozície aktivistu vytvára lepší a otvorenejší svet.

„Okrem pozitívnych ohlasov internet zaplavilo množstvo komentárov šíriacich neznášanlivosť voči iným rasám, v ktorých ľudia posudzovali, kto sa môže pokladať za Slováka a ako pravý Slovák vyzerá. Preto chce ABSOLUT ukázať, že je čas odhodiť predsudky, lebo každý z nás je výsledkom miešania rôznych rás či etník a aj my Slováci máme pestrých predkov,“ uviedla marketingová manažérka ABSOLUT na Slovensku Katarína Hozáková.

V spote je opäť použitý úryvok zo slovenskej ľudovej piesne, ktorá vystihuje myšlienku kampane: „Skadiaľ som, stadiaľ som, slovenského rodu som, duša moja.“ Autorom hudby je slovenský hudobný producent Ink Midget.

Súčasťou kampane je spolupráca s influencermi ako sú Expl0ited, Strapo či Andrea Zahurancová, ktorí prostredníctvom DNA testov ukážu, že aj oni, Slováci, majú pestrých predkov. Následne sa prihlásia k tolerancii ďalší influenceri na svojich profiloch, kde budú informovať svojich followerov o predaji originálneho oblečenia s motívom „Poď žiť. Nechaj žiť.“.

Kolekcia vznikla v spolupráci s e-shopom Ruka hore a výťažok z predaja poputuje na podporu projektu #somtu, ktorý pomáha vytvárať tolerantnejší svet. Kampaň bude okrem online podporená aj prostredníctvom outdoorových nosičov a POS materiálov. Kampaň zastrešujú agentúry Triad Advertising a PR Clinic.

Vlaňajšia kampaň ukázala, že veľká časť nenávistných komentárov, ktoré sa objavovali v diskusiách, bola postavená na neznalosti alebo na skreslených informáciách z dezinformačných zdrojov.

Preto ani tento rok značka ABSOLUT nezostáva len pri rečiach a v spolupráci s portálom Ruka hore vytvorila originálnu kolekciu „Poď žiť. Nechaj žiť“. Tričká či mikiny sa budú predávať na e-shope merch.sk.

Výťažok z predaja poputuje na podporu iniciatívy #somtu, ktorej členovia zapájaním sa do diskusií aktívne bránia šíreniu nenávisti či rasizmu na internete. #somtu je súčasťou švédskej iniciatívy #jagärhär (#iamhere), ktorú založila Mina Dennert a v súčasnosti má takmer 75-tisíc členov.

„Rovnako ako značka ABSOLUT, tak aj #somtu má za cieľ vytvárať tolerantnejšiu a otvorenejšiu spoločnosť, kde nevíťazia predsudky postavené na vode, ale prevyšuje ľudskosť, slušnosť a fakty. V #somtu stále hľadáme spôsoby, ako zefektívňovať naše aktivity, ktoré považujeme za hodnotné pre spoločnosť a peniaze preto využijeme na organizáciu verejných diskusií,“ uviedla Veronika Klindová, zakladateľka #somtu.

zdroj: ABSOLUT

(ts, red)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu