foto: titulka Konšpirátori.sk

Český prevádzkovateľ reklamného systému Sklik.cz a súčasne najväčší spravodajský portál Seznam.cz uzavrel partnerstvo s projektom Konšpirátori.sk.

Reklamný systém po novom umožňuje inzerentom obmedziť zobrazovanie ich reklám na weboch, ktoré sú vedené v zozname iniciatívy Konšpirátori.sk ako potenciálne nebezpečné pre reputáciu značiek.

„Prostredníctvom reklamného systému Sklik.cz oslovia naši klienti až 95 % českej internetovej populácie. Niektorí z nich chceli mať možnosť ovplyvniť, kde sa ich inzercia zobrazí, a jednoducho vylúčiť dezinformačné weby zo svojich kampaní. Vzhľadom na to, že spoločnosť Seznam.cz sa v tomto ohľade necíti byť sudcom, hľadali sme partnera, ktorý by mal transparentný zoznam takýchto médií a verejne dostupné kritériá, podľa ktorých obsah posudzuje. Na českom trhu sme takého partnera nenašli, preto sme oslovili iniciatívu Konšpirátori.sk,“ hovorí David Velechovský, obchodný manažér Skliku.

Mesačne sa prostredníctvom tohto systému zobrazí 6 miliárd reklám mesačne na viac ako 5 000 zazmluvnených stránkach v Českej republike.

„Vnímame to ako uznanie našej práce, nakoľko sa najväčší český portál rozhodol dôverovať práve nášmu projektu, komisii a našim dátam, napriek tomu, že sme slovenský projekt. Ďakujem týmto aj všetkým členom nášho tímu, ktorí za dobu pôsobenia preverili vyše 600 nahlásení webov a vybavili takmer 1 200 kontaktných emailov. Obrovská vďaka patrí aj štrnástim členom komisie, ktorí robia túto ťažkú prácu z presvedčenia a bez nároku na akúkoľvek odmenu,“ hovorí Ján Urbančík, autor projektu Konšpirátori.sk a riaditeľ digitálnej agentúry NetSuccess.

Od spustenia projektu v roku 2016 skontrolovala nezávislá komisia projektu Konšpirátori.sk stovky webových stránok, na ktorých sa zamerala na klamlivé a dezinformačné správy, šírenie propagandy, nenávistného a extrémistického obsahu.

Každý web posúdili na základe piatich verejne dostupných kritérií. Členmi komisie sú skúsení novinári, politológovia, vedci alebo pedagógovia.

V súčasnosti na čiernej listine figuruje 107 stránok zo Slovenska a Českej republiky. Zoznam využívajú online inzerenti aby ochránili značky pred spájaním s klamlivými alebo propagandistickými informáciami.

Reklamné systémy ako Google Display Network webom vyplácajú až 70 % z ceny kampane, čím sa zadávatelia reklamy stávajú ich priamym finančným podporovateľom.

Pomocou automatického skriptu bolo doteraz ošetrených 42 000 kampaní. Web Konšpirátori.sk registruje tiež 3 000 manuálnych stiahnutí zoznamu. Každý manuálne stiahnutý zoznam mohol byť nasadený vo viacerých kampaniach, čo však už nie je možné zmerať.

Autorom projektu Konšpirátori.sk je agentúra NetSuccess, hlavným partnerom je komunikačná agentúra Seesame.

Doplnenie „šedej zóny“

Na webe Konšpirátori.sk po novom pribudol aj prehľad webov, s možným zvýšeným rizikom pre značky.

„Ide o stránky, ktoré na základe hodnotenia neprekročili stanovenú hranicu pre zaradenie na zoznam. Automatický skript Konšpirátori.sk ich teda nevylúči z kampaní. No niektorí inzerenti si neželajú umiestňovať svoju online reklamu ani na stránkach, ktoré sú v takzvanej šedej zóne,“ vysvetľuje J. Urbančík.

Domény podľa neho v súčasnosti nepredstavujú významné riziko pre značky, avšak komisia bude venovať zvýšenú pozornosť obsahu, ktorý publikujú a priebežne ho prehodnocovať.

Aktuálne štatistiky

Návštevy webu Konšpirátori.sk od spustenia (máj 2016): 400 000 (z toho 15 % z ČR)
Automatizovaný skript chráni: 3 200 klientov a 42 000 online kampaní
Počet manuálnych stiahnutí zoznamu: 3 000

(ts)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu