repro foto: psot ŽSSK

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) a Slovenská akadémia vied (SAV) médiám predstavili závery spoločného výskumu i novú kampaň „TO SA VIE, ŽE CESTOVAŤ VLAKOM JE BEZPEČNÉ“ pripravenú v spolupráci s agentúrou MUW Saatchi & Saatchi.

Kampaň verejnosti sa predstavila formou teasingových online vizuálov pripravených po doručení prvých sumárnych výsledkov už od 14. mája 2021, a to na rôznych stránkach ako aj na internetovej stránke spoločnosti a facebookovom profile ZSSK.

MUW Saatchi & Saatchi prinieslo ZSSK nový fresh vizuálny štýl v podobe izometrie, ktorá ponúka neobmedzené možnosti stvárnenia a najmä jednoduchú rozpoznateľnosť. Teasingové bannery ako aj pokračovanie kampane to jednoznačne reprezentujú.

Súčasťou kampane je i spot, ktorý obavy a pochybnosti o bezpečnosti cestovania vlakom vyvracia racionálnym a odborným vysvetlením – výsledkami mikrobiologického monitoringu. Mediálne náklady kampane, vrátane nákupu inzercie, produkcie videoklipu a honorárov protagonistov nepresiahnu 35-tisíc eur.

„Ľudia vyhľadávajú bezpečné, pohodlné, ekologické a ekonomické spôsoby cestovania. Problém je, že to hľadáme predovšetkým v autách a neuvedomujeme si, že toto všetko tu už dávno máme v podobe vlakov. Aj preto si myslím, že ZSSK je vlastne fakt cool značka. Našou úlohou bude, aby sme o tom spoločne presvedčili čo najviac cestujúcich a motivovali ich opäť v plnej miere využívať služby ekologickej diaľkovej hromadnej dopravy,“ povedal Martin Krafčík, Creative director reklamnej agentúry MUW.

Súčasťou komunikácie je aj pripravená podstránka www.zssk.sk/tosavie a www.zssk.sk/slusnevlakom, kde nájdu záujemcovia ďalšie informácie.

Odber biologického materiálu stermi vo vlakoch a v iných priestoroch ZSSK uskutočnili odborníci z Biomedicínskeho centra SAV a zaškolení pracovníci ZSSK koncom apríla.

Testami prešli personál prvého kontaktu (pokladníci a sprevádzajúci personál), rušňovodiči a nimi užívané priestory, miesta v osobných vlakoch, diaľkové vlaky (rýchliky) a regionálne/prímestské vlaky. Odbery boli vykonané pred a po ceste vlaku s cestujúcimi.

Celkovo bolo analyzovaných 187 vzoriek. Vzorky boli skúmané na prítomnosť RNA a antigénov vírusu spôsobujúceho COVID-19. Prítomnosť SARS-CoV-2 RNA sa nepotvrdila ani v jednom zo 187 prípadov.

„Výsledky výskumu som očakával trochu s napätím. Počet cestujúcich nám v uplynulých 14 mesiacoch dramaticky klesol, no posledný mesiac sa postupne vraciame do normálu. Spúšťame medzinárodné spoje, vrátane dovolenkového autovlaku do Splitu či obľúbených IC vlakov. Všetky vlaky, okrem navýšenej frekvencie normálneho upratovania dezinfikujeme ozónom a 2x týždenne polymérovou dezinfekciou s účinnosťou 6 – 7 dní. Ak by sa nový vírus našiel vo zvýšenej miere, neviem, čo viac by sme mohli pre bezpečie cestujúcich ešte spraviť. To, že sa vysoko citlivou PCR metódou prítomnosť vírusu SARS-CoV-2 nepotvrdila, vypovedá o zodpovednosti našich zamestnancov i cestujúcich a o precíznom čistení a dezinfekcii priestorov,“ povedal Roman Koreň, predseda predstavenstva ZSSK.

Vizitka kampane:

Klient: Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
Vedúci oddelenia marketingovej komunikácie ZSSK: Marek Lukoťka
Riaditeľ odboru komunikácie ZSSK: Tomáš Kováč

Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Creative director: Martin Krafčík
Art director: Ivan Tichý
Copywriter: Ján Stančík
Režisér/kameraman: Lukáš Krist
Strategy planner: Jakub Straka
Account director: Zuzana Zaziková
Account manager: Hanka Krupová
Production: MUW Saatchi & Saatchi

Media planner: Zenithmedia
Performance agency: DataConcept

Pieseň: „Ideme vlakom“
Hudba: Sorizzo

vizuál kampane (zdroj: ŽSSK)

(ts)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu