Banka ZUNO začala pri vytváraní svojich reklám používať aj výskum zameraný na neuromarketing, pomocou ktorého skúma reakcie recipientov na obsah reklám a prispôsobuje ich tak, aby zvýšila ich zásah a oslovila čo najviac potenciálnych zákazníkov.

Banka ZUNO používa pre testovanie svojich reklám pri výrobe, ešte pred ich nasadením do vysielania výskumnú metódu nazvanú Neuromarketing.

„Obrazy príťažlivých žien či mužov, krásnej krajiny, zábery malých detí, podmanivá hudba – to všetko funguje na úrovni, ktorá je ťažko ovplyvniteľná vôľou. Vnímanie produktu či priamo celej značky sa tak môže vďaka týmto ‚pomocníkom‘ útočiacim primárne na podvedomú zložku rozhodovania, výrazne meniť. Sami si často nechceme priznať, že túto značku kupujme predovšetkým preto, lebo má ‚šmrnc a meno‘ – atribúty, ktoré sa tak trochu môžu preniesť aj na našu maličkosť, “ povedal Ondřej Herink, qualitative services manager spoločnosti GfK.

Vďaka výskumu banka ZUNO svoje reklamy prispôsobila tak, aby sa dokázali recipienti s protagonistami reklamy viac stotožniť, aby sa banke viac darilo ponúknuť práve im zamýšľané benefity svojich bankových produktov a zároveň upútať pozornosť, ale i zvyšovať a budovať povedomie o značke.

https://www.youtube.com/watch?v=1j-nxC7yfyI

„Zaujímavým zistením v tejto štúdii bol fakt, že slovné komentáre k jednotlivým postavám – naivná blondínka, bláznivý kreatívec, suchý, bezemočný šéf a solídny bankár – sa líšili od toho, čo namerali prístroje. Zatiaľ čo prvé tri postavy získali v rozhovoroch skôr negatívne hodnotenie, emočný zážitok nameraný pomocou neuromarketingu ukazoval, že jednoduchá, ale vzdorovitá blondínka dokáže zaujať, kreatívec nevyvoláva proklamované záporné emócie a šéf vďaka suchému prejavu pointuje humornú scénku. Naopak, férový bankár cez pozitívne výpovede respondentov nevyvolal dostatočne silné emócie a v kombinácii s ostatnými trochu zanikol. Výsledky prvého kola neuromarketingu nás zaujali natoľko, že sa k otestovaniu náväzných spotov sa banka vrátila. Následná kampaň potom stavala na úspechu predošlej, ale dokázala ale jednotlivé postavy viac zakresliť a využiť ich potenciál pre zachovanie humorného nadhľadu na reklamný priemysel za súčasného odovzdania motívu – u nás Vám to povieme na rovinu,“ uviedla banka ZUNO k výsledkom výskumu.

ZUNO testuje svoje reklamy pomocou neuromarketingu - zdroj foto Gfk
zdroj foto: Gfk

„Podľa Gfk je jednou z hlavných výhod neuromarketingu možnosť porovnať fyziologické dáta so subjektívnym hodnotením z rozhovorov. Kombinácia metód až s vedecky znejúcim názvom dokáže totižto zachytiť skutočné emócie vznikajúce v mozgu (pomocou EEG čelenky) a následne sa prejavujúce v tele (vďaka srdcovej frekvencii, činnosti ekrinných žliaz a teploty). S pomocou Očnej kamery zachytávajúcej celú očnú pozornosť a následného hĺbkového rozhovoru sa tak z neuromarketingu stáva nástroj, ktorý je možné len ťažko „oklamať“. Štylizácia, obrana pred manipuláciou či neochota pripustiť si vlastné nedostatky – tu nedostávajú žiaden priestor. Špeciálne TV reklama totiž útočí na podvedomú, intuitívnu, emotívnu rovinu rozhodovania (podľa držiteľa Nobelovej ceny za ekonómiu Kahnemana tzv. Systém 1), ktorý nemá s pragmatickým uvažovaním veľa spoločného,“ uviedla výskumná agentúra Gfk.

https://www.youtube.com/watch?v=Hr54nTI2oN4

Online banka ZUNO vznikla ako start-up v roku 2010 na Slovensku, dlhodobo je však v červených číslach a otvorene sa hovorí o jej predaji, aktuálne sa skloňuje možnosť predaja jej 100%-ného podielu ruskému investorovi. Masívnou marketingovou kampaňou si banka podľa nášho názoru chce zvýšiť hodnotu a vytvoriť lepšiu pozíciu pre vyjednávanie s jej potenciálnymi záujemcami o kúpu.

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu