Praktiky dnešných žurnalistov a vydavateľských domov sú celkom iné ako v minulosti. Súčasné médiá majú silný sklon k používaniu lacných dramatických textov.

Škandály, prieskumy a senzácie sa stali neoddeliteľnou súčasťou žurnalistiky v každej oblasti, vrátane politickej. Aj mnohé z najväčších sporov okolo Donalda Trumpa počas jeho prezidentskej kampane boli prepojené s jeho politikou.

Sociálne médiá a inteligentné telefóny umožnili novinárom jednoduchšie ovládať a kontrolovať politické postupy a dianie. Informácie zverejnil portál Vanity Fair.

Reportéri pokrývajú politiku. Pokrývajú aj drámu a charakter politiky, čo je veľmi cenné. Verejnosti to pomáha k zhodnoteniu spôsobilosti kandidáta na pozíciu, o ktorú sa uchádza.

Lenže nie vždy je to o tom, čo by malo byť pokryté. Zväčša je to o tom, čo upúta väčšiu pozornosť, pritiahne viac publika a urobí väčšiu čítanosť.

V čase, keď technológia transformuje správanie voličov bezprecedentnou rýchlosťou, je to zásadný problém. Mainstreamové médiá, dokonca ani pri najlepšom správaní nemôžu vyriešiť tento problém.

Bez drastického prehodnotenia toho, čo žurnalistika znamená a ako sa dostanú k súčasnému publiku, sa to nedá.

Veľmi dobrú manipuláciu s publikom aj prostredníctvom médií predviedol v prezidentskej kampani Donald Trump. Aj napriek množstvu škandálov bola kampaň Donalda Trumpa úspešná pri stanovovaní podmienok diskusie.

Podľa Hossein Derakhshan, výskumníka z Massachusetts Institute of Technology, by mala byť žurnalistika oddelená od spravodajstva, aby sa zachránila.

Pre žurnalistiku bude dôležité, aby bola povýšená na niečo viac ako len spravodajstvo či propagandu.

V minulosti malo spravodajstvo celkom iné postavenie. V podstate bolo monopolom ako zdroj drámy. To, ale už neplatí, pretože v súčasnosti má veľa súperov, ako napríklad Netflix, hry, kino či TV.

Súperov je naozaj veľa a ľudia sú ochotní za tieto služby platiť omnoho viac peňazí ako za spravodajstvo.

Podľa komunikačného teoretika James W. Carey, ktorý zomrel v roku 2006, sú žurnalistika a politika formy verejného rozhovoru a v mnohých ohľadoch sú rovnaké.

Demokracia závisí od foriem komunikácie, ktorými sa realizuje politika. Komunikácia závisí od ústredných impulzov a úsilia demokratickej politiky. Verejná mienka závisí od obidvoch.

V súvislosti s myšlienkami Careyho, je problém v tom, že elitné formy komunikácie sa stále viac oddeľujú od tých, ktoré sú obľúbené medzi verejnosťou.

Zodpovední ľudia, ktorí rozhodujú v spravodajských organizáciách by mali svojim reportérom ponúkať a smerovať ich na nové možnosti žurnalistiky.
Najmä mladí novinári, ktorí rozumejú novým formám komunikácie by mali mať širšie možnosti.

Kríza politickej žurnalistiky nie je v tom, koľko politických príbehov sa objavuje na úvodných stránkach. Je to väčšia kríza a môže byť stabilizovaná iba ak všetci v politickej tlači prekročia svoje komfortné zóny a príjmu nové modely rozprávania a zverejňovania obsahu.

Ilustračná foto, zdroj: pixabay.com

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu